welke handschoenen?
Moderator:Beheerders
Iemand enig idee (ervaring),
welke handschoenen van BBB de beste/warmste zijn voor de winter ?
Tommy
welke handschoenen van BBB de beste/warmste zijn voor de winter ?
Tommy
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Re:welke handschoenen?
Pas op: handschoenen zijn snel te warm! Als je voor de rest warm aangekleed bent heb je geen dikke handschoenen nodig. (Ik heb wel eens gehad dat ik bij 8 graden op de reetfiets (!!!!) mijn handschoenen uitdeed omdat ze veel te warm waren)
-
- Contacteer:
je hebt winterstop BBB, die zijn heel warm, soms te warm
kheb zelf winterlight van BBB, zijn winddicht maar iets minder warm, die vind ik goed genoeg, kweet nie hoe ze zijn bij min 10 maar met een graad of 0 gaat het iig goed. De BBB handschoenen kwamen ook goed uit de test. Van de o2 of mountainbike plus, 1 van de 2
kheb zelf winterlight van BBB, zijn winddicht maar iets minder warm, die vind ik goed genoeg, kweet nie hoe ze zijn bij min 10 maar met een graad of 0 gaat het iig goed. De BBB handschoenen kwamen ook goed uit de test. Van de o2 of mountainbike plus, 1 van de 2

Waarom bbb?
-
ik heb voor dit weer gewoon dunne katoene handschoenen aan waar ik mijn zomer handschoenen weer overheen aan trek. dat werkt prima voor mij, heb het namelijk ook zo warm.. wat ook goed werkt tegen de kouw is een muts, klinkt gek maar heel veel procent van je lichaams warmte verlaat je lichaam via je hoofd...
Zand er over schreef:
ik heb voor dit weer gewoon dunne katoene handschoenen aan waar ik mijn zomer handschoenen weer overheen aan trek. dat werkt prima voor mij, heb het namelijk ook zo warm.. wat ook goed werkt tegen de kouw is een muts, klinkt gek maar heel veel procent van je lichaams warmte verlaat je lichaam via je hoofd...
40 % oid idd, omdat in je hoofd de bloedcirculatie het grootst is(bij sommige dan) :P
dusssss©
een dunne onderhandschoen kan vaak veel doen en is soms zelfs al genoeg
Bedankt,
Ik vond ze allemaal te dun, bij de Intersport en paar ski handschoenen gehaald.
Ik vond ze allemaal te dun, bij de Intersport en paar ski handschoenen gehaald.
??? Ski handschoenen? Als je dan al hele hele warme handschoenen zoekt, check dan Specializeds aanbod ook ff.
ik zou gewoon voor de gewonen handschoenen gaan. want als je een beetje doorfietst krijg je het wel warm.en je moet het niet extreem warm krijgen. ik fiets nu nog gewoon met handschoenen met open vingers en ik heb geen last van de kou.
-
- Contacteer:
Als het echt heel koud is worden je handen vaak (mits redelijke handschoenen) wel weer warm, toch is het NOG belangrijker dat jeje voeten en hoofd warm houd, de reden van het hoofd is net genoemd, maar koude voeten word echt verschrikkelijk pijnlijk.
vanochtend voor het eerst gebruikt, voor als nog geen koude handen.
Ter verduidelijking, elke dag woon/werk verkeer van 21km (enkele reis), moet me dus wel warm aankleden. Als het vriest, muts op.
Koude tenen heb ik alleen bij een combinatie van vorst en harde wind. Verder geen jas, alleen t-shirt en fleece trui.
Tommy
Ter verduidelijking, elke dag woon/werk verkeer van 21km (enkele reis), moet me dus wel warm aankleden. Als het vriest, muts op.
Koude tenen heb ik alleen bij een combinatie van vorst en harde wind. Verder geen jas, alleen t-shirt en fleece trui.
Tommy
Koude tenen kun je nu ook wat tegen doen!!
De naam ben ik kwijt, maar Gore-Tex heeft een soort sokken ontwikkeld die je over je normale sokken doet, en dan in je schoenen steekt...
Je kan er door water, modder wind en regen heen knallen, je voeten blijven droog!!
De wind wordt ook veelal buiten gehouden, dus koude voeten zijn bijna over. De prijs is alleen niet zo om over naar huis te schrijven: 35 euro+tjes..
De naam ben ik kwijt, maar Gore-Tex heeft een soort sokken ontwikkeld die je over je normale sokken doet, en dan in je schoenen steekt...
Je kan er door water, modder wind en regen heen knallen, je voeten blijven droog!!
De wind wordt ook veelal buiten gehouden, dus koude voeten zijn bijna over. De prijs is alleen niet zo om over naar huis te schrijven: 35 euro+tjes..
weet je hoe dat heet boterhamzakje
;D
je kan lachen maar het werkt
;D
bruud schreef:
;D
Geen last van zweettenen?
Tommy (die 2xdaags Corellipad onveilig maakt)
bruud schreef:
;D
Het kan best werken, maar die zakjes scheuren, en deze niet :P
En zweetvoeten zul je er niet snel in krijgen.. en tis wat milieuvriendelijker...
misschien die dingen van durex... die scheuren ook niet ;D ;D
Dn Helle schreef:
volgens mij moet je dan ook een extra paar schoenen kopen, een maatje groter nl

die dingen zijn nog behoorlijk dik, geef mij maar waterdicht overschoenen...
dusssss©
bruud schreef:
;D
Hummm volgens mij gaat er dan iets verkeerd bij je Bruud.
Zag je pas met condooms om je sokken rijden.. betekent dit dat je nu met boterhamzakjes aan het neuken bent???
BOSS schreef:
[Dn Helle schreef:
volgens mij moet je dan ook een extra paar schoenen kopen, een maatje groter nl![]()
![]()
![]()
die dingen zijn nog behoorlijk dik, geef mij maar waterdicht overschoenen...
dusssss©
Nee.. totaal niet, past er gewoon in, zijn errug dun. Nog dunner dan normale sokken..
Probeer eens een paar bokshandschoenen, na "3" minuten warm!