Shimano M063 vs M087

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
laen
Contacteer:
Shimano M063 vs M087

Bericht door laen » di mei 10, 2011 11:56 am

Schoenen, onderwerp wat al flink besproken is op diverse fora, en ja.. wat best past is beste keuze. Echter ben ik dit laatste vanochtend gaan doen, en ben er nog niet uit.

Ik heb, bij de eerste aanschaf van Shimano SPD/Flat pedals gelijk een set schoenen gekocht, en jammergenoeg nam ik de goedkoopste Shimano's die er waren, het instapmodel M063, klitteband vooraan, en een achteraan boven op de voet. Jammergenoeg, omdat ik bij de singletrails, ongeacht hoe strak of los ik ze doe, gevoelloze plekken op de voeten krijg die gaan irriteren tijdens het biken.

Na 't lezen van de vele topics die over MTB schoenen te vinden zijn ben ik terug gegaan naar de zaak en heb de volgende schoenen getest:
  • Sidi, diverse modellen: ik loop bij deze allemaal uit de hak
  • Northwave, diverse modellen: schoenen zijn te breed
  • Shimano M087: maat 42 echt te groot, 41.. past net.
Bij het dragen van de Shimano M087 vroeg ik me echter af, of ik bij deze niet tegen hetzelfde probleem ga aanlopen (slapende voeten).

M'n werkelijke vraag: Is er iemand die aan zou kunnen geven of de M087, opvolger van de M086, waarschijnlijk wel beter gaat zitten of in ieder geval niet zo snel slapende voeten zal veroorzaken, zoals bij het goedkoopste instapmodelletje M063?

De 3 sluitingen ipv 2 op de M063 bevielen me wel beter, met name de gesp zorgt voor een super sluiting om de voeten.

Plaats reactie