Omega braces

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
trixie24
Omega braces

Bericht door trixie24 » vr jul 16, 2010 11:00 am

Iemand ervaring met deze braces?

http://www.omegabrace.com/products

Afbeelding

The all new Omega X1 Moto brace is designed for the adult off-road moto rider. New lower profile design allows for more adjustability than the previous model. The X1 may also be used in many sports where a full face helmet is used. This includes off-road motorcycle riding, karting, downhill mountain biking, snowmobile racing, BMX, skiing as well as many other activites where a full face helmet is used.

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr jul 16, 2010 9:49 pm

Ze schijnen erg goed te zijn heb ik gehoord(zelfs nog beter dan de Leatt),grootste verschil is dat deze geen rigid neck brace is zoals de evs,leatt en alpinestars en het gebruikt een soort veer systeem die de klappen op vangt zodat de energie goed verdeelt wordt over een groot oppervlak inplv naar de rijder(minder kans op letsel).

are-tee
Contacteer:

Bericht door are-tee » ma jan 17, 2011 4:10 pm

Het zijn hele fijne neckbracen, heb ze nu een paar keer om gehad en ik vind hem persoonlijk fijner zitten dan een leat, ze zijn er in drie uitvoeringen heb zelf de cross op gehad zoals op het plaatje, er is ook een versie van die meer op tour is gebasseerd, denk dan aan de zondagmotorrijder die het bos in gaat. Er zit een soort gordel over je schouders die de klappen opvangen en de krachten worden over een groter deel van je lichaam weggeleidt.
When life puts you in tough situations, don't say: why me? Just say: TRY ME!

My bikes: Scott scale RC ... Lorini mtb L-31 prototype

Check out: www.eurol.com

Plaats reactie