Grote (grootte) Fullface helm
Moderator:Beheerders
Ik ben op zoek naar een fullface helm, maar zit een beetje met de maat. Ik heb al een 661 Evo in XL gekocht en die past niet (zie Hier!). Mijn hoofd is 63cm dus net ff te groot voor de gangbare maten.
Nu heb ik al een beetje op internet zitten zoeken maar kom er nog niet echt uit. Heeft iemand ervaring met de Bell Drop of de Giro Remedy? Deze zijn volgens de bell & giro sites 59-63cm, maar is dit ook écht zo? Het lijkt me namelijk een vrij ruime maatvoering.
Of heeft iemand nog een andere tip? Ik zal de helm niet vaak gebruiken, dus een THE, TLD is boven m'n budget. Ik heb geen zin om weer een helm te bestellen die ik niet pas...
Nu heb ik al een beetje op internet zitten zoeken maar kom er nog niet echt uit. Heeft iemand ervaring met de Bell Drop of de Giro Remedy? Deze zijn volgens de bell & giro sites 59-63cm, maar is dit ook écht zo? Het lijkt me namelijk een vrij ruime maatvoering.
Of heeft iemand nog een andere tip? Ik zal de helm niet vaak gebruiken, dus een THE, TLD is boven m'n budget. Ik heb geen zin om weer een helm te bestellen die ik niet pas...
[url[/url]
-
- Jean-Pierre
Heb zelf nog een Giro, en zijn van zichzelf al wat groter.flash schreef:Thanks voor de reacties.
Een MX helm lijkt me een beetje te zwaar, (+1500g.) dus blijven alleen de Bell en Giro over? Ik vrees dat het toch weer een gokje wordt dan.
Ik had dan de maat M, paste perfect. Naar mijn mening gaat Giro boven Bell...
Succes
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Dat is tegenwoordig niet meer zo,meeste MX helmen van de bekende merken wegen minder dan 1500g op een paar na.Als je een hele lichte MX helm wil kijk dan naar een Airoh helm(950g-1000g)flash schreef: Een MX helm lijkt me een beetje te zwaar, (+1500g.).
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Of een wel bekende arai.. maar dan betaal je prijzen zoals de tld d3!Trekrules schreef:Dat is tegenwoordig niet meer zo,meeste MX helmen van de bekende merken wegen minder dan 1500g op een paar na.Als je een hele lichte MX helm wil kijk dan naar een Airoh helm(950g-1000g)flash schreef: Een MX helm lijkt me een beetje te zwaar, (+1500g.).
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Re: Grote (grootte) Fullface helm
De diameter zegt ook niet helemaal alles. De vorm verschilt per merk.
Ik had bij CRC de 661 Full Comp in L gekocht, deze paste niet en dus omgeruild voor de XL versie. deze paste echter ook niet.
Nu in het bezit van een Giro remedy 2008 in Large. deze is me bijna te groot. het kan net, maar volgende keer ga ik toch ook eens een de Medium uitvoering passen om te kijken hoe die bevalt.
conclusie: het blijft gewoon proberen en zorg dat je hem bij een winkel haalt die niet moeilijk doet over terugsturen.
Ik had bij CRC de 661 Full Comp in L gekocht, deze paste niet en dus omgeruild voor de XL versie. deze paste echter ook niet.
Nu in het bezit van een Giro remedy 2008 in Large. deze is me bijna te groot. het kan net, maar volgende keer ga ik toch ook eens een de Medium uitvoering passen om te kijken hoe die bevalt.
conclusie: het blijft gewoon proberen en zorg dat je hem bij een winkel haalt die niet moeilijk doet over terugsturen.