Bescherming freecross Winterberg
Moderator:Beheerders
-
Inmiddels heb ik een volledige set protectie aangeschaft. Heb een fullface helm van 661, knie/scheen-beschermers van Brand-X en tevens een bodyprotector van Brand-X. Ook handschoenen met bescherming. Alles voor een zeer scherpe prijs gekocht via CRC. Brand-X heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Nu nog afwachten tot de lente. Willingen en Winterberg staan nu op het verlanglijstje.larzveenz schreef:Ben 't eens met Maarten. Natuurlijk is een Leatt Brace een schitterende uitvinding en is het iedereen aan te raden, maar als beginner of voor een baan als de freecross zou ik er echt niet aan beginnen. Wel als je hard rijd (daarmee bedoel ik dat je op een normale zondag 90% van de gasten in winterberg achter je laat want het niveau is daar echt niet zo hoog), downhillwedstrijden doet of een week in de Alpen gaat fietsen. Maar daar hebben we het nu niet over.
Ik ben zelf in mijn beginnerstijd (eerste keer in wberg, ruim 2 jaar geleden) een paar keer uitgegleden in bochten op de Freecross en had toen mn arm vol grind/zand zitten. Maar als je toch armbescherming haalt, koop dan een bodyprotector waar armprotectie aan vast zit, dan zakt t tenminste niet af. (slechte ervaringen mee)