knie beschermer

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
F.B.
knie beschermer

Bericht door F.B. » vr aug 29, 2008 12:50 pm

hallo
in begin van de vakantie zat ik in alpe d'heuz.
de voorlaatste dag, helemaal onderaan in allemont was ik uit geschoven met mijn fiets.
nu lijkt het niet zo erg maar mijn scheen beschermer was een beetje afgezakt, en ik viel waarschijnlijk recht op een steen waar door mijn knie schijf verbrijzelde.
gevolg 10 min verschrikkelijke pijn, terug naar de kamping strompelen en in belgie geopereerd worden.
nu het ergste vind ik is dat mijn dianese scheen bescherming helemaal de wensen heeft overgelaten. het is ook niet de eerste keer dat die afzakt terwijl ik val met gevolg dat mijn knieen helemaal open lagen.
nu ga ik nieuwe knie bescherming kopen die alleen mijn knie beschermt want ik kan mij niet permiteren om weer het zelfde aan de hand te krijgen.
nu mijn vraag is welken scheenbeschermer??
ik heb al gekeken naar 611 tomcat
Afbeelding
nu weet ik dat je niet van een foto kunt zien of het goede beschermers zijn.
dus vraag ik wat jullie er van vinden en waar ik er eventueel kan uit proberen?

de groeten

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 29, 2008 1:19 pm

Wat ik van menigeen begrijp zijn dat soort kniebeschermers jusit zo goed, omdat ze niet afzakken, of je dan de 661 Tomcat of de Evo of de Chubby Strait hebt of die van Troy Lee... enig nadeel; je hebt geen scheenbescherming meer.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr aug 29, 2008 3:29 pm

Ik heb pas de 661 Kyle Straight signiture knee guards gekocht

Afbeelding

Pas 2 keer gebruikt maar beviel prima. Valt nog goed mee te fietsen.

En was ze ook van plan te gebruiken bij t skien/snowboarden :)

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » vr aug 29, 2008 8:49 pm

jep die met die rij ik ook (kyle strait) en zitten echt top. als je graag ook scheen beschermers wilt dan koop die van o'neal ( Dirt Knee Guard+ shin guard)
http://shop.oneal-europe.com/shop/detai ... ereich=mtb
http://shop.oneal-europe.com/shop/detai ... ereich=mtb

de knee is exact hetzelfde als de 661 kyle strait (komt zelfs uit dezelfde fabriek) alleen heeft o'neal nog extra de shin te koop. die kan je dan aan de knee vast maken (blijft ook goed zitten,kollega van me heeft ze). deze past trouwens ook op de 661 kyle strait.

kleine tip in 2009 komt van 661 deze shin guard ook op de markt.(wederom dezelfde als de o'neal uit de zelfde fabriek).

degoe.

Plaats reactie