nieuwe schoenen en pedalen...ervaringen?

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
av007
nieuwe schoenen en pedalen...ervaringen?

Bericht door av007 » di mei 27, 2003 10:45 am

dag allemaal, ik wil binnenkort nieuwe schoenen en pedalen kopen en nu ben ik wel benieuwd of er nou nog bepaalde types zijn die ik absoluut niet moet kopen of zo ;D
en welk type (spd, look enz) is aan te raden voor iemand die spd-r gewend is op de racefiets.... spd is natuurlijk het eenvoudigst, maar als look nou beter werkt in de modder...

BLRacing

Re:nieuwe schoenen en pedalen...ervaringen?

Bericht door BLRacing » di mei 27, 2003 6:56 pm

Race: Look kraakt als de neten en mijn knieen doen pijn. SPD-R tijdje gehad maar na een jaar waren ze al redelijk opgereden. Misschien de nieuwe SPD-SL uitproberen of time.

MTB: SPD 515 zijn klote maar ik heb ze nog steeds ;D. Time is opzich wel goed maar je kan de kracht niet instellen he en das een heel groot nadeel vind ik. Anders een keer cook bros proberen of Look 4x4 die denk ik wat hufterbestandiger zijn. Ik ga over SPD 959.

Prettige hemelsvaart!

GTLTS

Bericht door GTLTS » di mei 27, 2003 8:31 pm

die look 4x4 zijn veel betaalbaarder dan die eggbeaters maar ook nog een keer beter gelagerd.........

The Flying V

Bericht door The Flying V » di mei 27, 2003 8:38 pm

Ik heb Shimano SPD 959 pedalen. Super dingen, altijd inklikken, ook in de dikke modder!
En.. ze kunnen aardig wat harde klappers verwerken. Zoals plat door de bocht en dan met je trapper je hele bike (en bestuurder) de licht in kieperen! ;D

Vincent

ZAG

Bericht door ZAG » di mei 27, 2003 8:39 pm

rij nu met eggbeaters, is super. Alleen kun je de kracht van het inklikken niet instellen, als je iets anders gewend bent is het misschien wennen.
als schoenen heb ik sidi energy, voor mij superschoen, voor mij smalle voeten heb ik sidi nodig, en de energy is top af te stellen

bettes

Bericht door bettes » di mei 27, 2003 10:10 pm

GTLTS schreef:
die look 4x4 zijn veel betaalbaarder dan die eggbeaters maar ook nog een keer beter gelagerd.........

Dat was de bedoeling.. maar is iets anders uitgelopen. De crankbros zijn ondertussen goedkoper dan de 4x4... Maar ze zijn ook gewoon super. Echt een aanrader en qua modderproofheid moet je op belgisch brabantse toertochten maar eens komen kijken na een stukkie stappen... spd is stampen time is veel minder stampen maar soms toch ff en de crankbros is het gewoon klik!

greetz
bettes

Gène

Bericht door Gène » wo mei 28, 2003 9:28 pm

Ligt oom aan schoen of je moet stampen ja of nee, en zeer zeker de hoeveel heid modder. Ik heb Time in combinatie met Specialized Comp bodygeometry schoenen. Die schoenen is ff wennen maar als je gewent bent zitten ze top. Ik heb laatst egt vieze vette modder gehad in Belgie. Pas toen heb ik gemerkt dat het inklikken moeilijker gaat. Als op de zool van de schoen de noppen dicht op elkaar staan zal het wat moeilijker gaan om in te klikken. Ze laten dan niet goed de modder vrij. Dus even kijken hoegroot het plaatje is en hoe dicht de noppen op elkaar staan, overigens zijn schoefnoppen in de punt van de zool raadzaam. Heb je meer grip.
mzzl
Gène

Plaats reactie