BMX of dirtbike?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Martijn1988
BMX of dirtbike?

Bericht door Martijn1988 » di mar 19, 2013 8:41 pm

Hallo,

Ik ben Martijn, 24 jaar oud en sinds vandaag nieuw op dit forum.
Ben me nu al een tijdje aan het verdiepen in fietssen.
Vroeger heb ik altijd een MTB gehad waar ik probeerde allerlei truckjes mee te doen.
Nu spreken mij 2 type fietssen aan namenlijk een BMX of een zogenoemde dirt/streetbike. Ik vind het leuk om er mee op straat te rijden en niet op de baan ofzo dus dingen zoals over stoepjes springen enzo, soort van trial achtige dingen waarbij je je fiets helemaal onder controle hebt. Ik ben 184 lang. Wat raden jullie me aan om mee te beginnen? En een BMX of een dirtbike? Oja zat te denken aan een bedrag van maximaal 500 euro ongeveer.

Graag hoor ik reactie,

Groet, Martijn

dirty old man

Bericht door dirty old man » wo mar 20, 2013 10:18 am

Ik heb met dezelfde vraag geworsteld en uiteindelijk gekozen voor een dirt bike omdat deze een wat meer vergevende geo hebben voor beginners en wat veelzijdiger zijn door de geveerde voorvork (althans volgens de verkoper).

Voor 500 EUR koop je best een knappe starters BMX, maar een dirt bike valt vaak wat duurder uit, voornamelijk weer door de geveerde voorvork. Een street MTB met een stugge vork zou je wel ergens moeten kunnen scoren voor dat geld, en die kun je later altijd voorzien van een geveerde vork naar keuze.

Wellicht is een BMX cruiser (24") een ook goede optie.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » wo mar 20, 2013 1:53 pm

dirty old man schreef:Ik heb met dezelfde vraag geworsteld en uiteindelijk gekozen voor een dirt bike omdat deze een wat meer vergevende geo hebben voor beginners en wat veelzijdiger zijn door de geveerde voorvork (althans volgens de verkoper).

Voor 500 EUR koop je best een knappe starters BMX, maar een dirt bike valt vaak wat duurder uit, voornamelijk weer door de geveerde voorvork. Een street MTB met een stugge vork zou je wel ergens moeten kunnen scoren voor dat geld, en die kun je later altijd voorzien van een geveerde vork naar keuze.

Wellicht is een BMX cruiser (24") een ook goede optie.
Helemaal mee eens! :)
Ik zou niet vies zijn van een goede 2dehandsdeal ofwel iets in deze stijl:
599€ ==> http://www.yt-industries.com/shop/index ... t&info=207

Martijn1988

Bericht door Martijn1988 » do mar 21, 2013 8:41 pm

Alvast bedankt voot jullie tips, meerdere reacties zijn altijd welkom.

Martijn

Plaats reactie