is de specialized p1 wat?
Moderator:Beheerders
-
de titel zegt het al, en heb nog een vraag. kun je het voorvork verstellen?
oppompen of niet
oppompen of niet
-
Denk dat je dan voor de P2 moet gaan, de P1 heeft een starre vork. Ik heb zelf net 2 weken de Specialized P2 2012, en ik vind hem heerlijk rijden, voorvork kun je op pompen ja, alleen heb ik dat nog niet hoeven doen, tot op heden heb ik niets aan te merken op deze fiets behalve dat hij standaard uit de doos niet echt geschikt is voor dingen als een bar-spin of tailwhip, vanwege de Hydraulische remkabels die ook niet echt lang genoeg zijn voor die trucks.
Groeten Maarten
Groeten Maarten
-
- de lachende derde
- Contacteer:
-
-
Jahoor hij is prima geschikt voor dirt, en je kunt er ook wel ligt trails/downhill werk mee doen. alleen hebben de standaard banden iets meer moeite mee omdat ze weinig profiel hebben. Standaard banden zijn voor dirt en park. Ben over de vork heel tevreden, lucht vork dus heel licht, en je hebt ook een rebound adjuster, prima afstelbaar naar ieders wil.
- de lachende derde
- Contacteer:
-
Wel grappig dat de x-fusion vorken die Specialized nu gebruikt op hun nieuwe 2012 P2, uit dezelfde fabriek komen als de FOX vorken. ondertussen niet meer, maar FOX heeft heel lang vorken door X-fusion laten maken. en het is ook maar net wat je wil, ik dacht ook eerst liefst een starre vork te willen, maar ben toch heel tevreden met vering, en als je licht downhill wil gaan doen lijkt me een starre vork ook totaal niet comfortable.
thats my 2 cents.
thats my 2 cents.
-
- de lachende derde
- Contacteer:
Dat verhaal heb ik nu al vaak genoeg gehoord. Dat dingen uit dezelfde fabriek komen wil niet zeggen dat het ontwerp of zelfs de kwaliteit hetzelfde is en dat bevestigt dit geval alleen maar want oudere modellen van X-Fusion braken regelmatig en Fox'en niet.Maartenvde schreef:Wel grappig dat de x-fusion vorken die Specialized nu gebruikt op hun nieuwe 2012 P2, uit dezelfde fabriek komen als de FOX vorken.
thats my 2 cents.
En mij hoef je niet uit te leggen dat vering beter is voor downhill, het ging me erom dat het geld dat je bespaart beter kan investeren in een goede vork, waar je met downhill ook wat aan hebt.