douane
Moderator:Beheerders
yo ppl ik ben van plan om binnenkort een nieuwe frame te halen alleen wil ik hem importeren uit usa weet iemand wat de invoerrechten voor een frame bedragen in procenten???
Alvast bedankt voo de moeite
Greets,
Rui
Greets,
Rui
- de G U R U
- Contacteer:
Re: douane
verschilt per goed en ik kan nog steeds niet op de site van de belastingdienst/douane vinden wat nu het precieze percentage is voor een frame maar het is geloof ik rond de 6% van aankoopprijs plus verzendkosten.kapotejr schreef:yo ppl ik ben van plan om binnenkort een nieuwe frame te halen alleen wil ik hem importeren uit usa weet iemand wat de invoerrechten voor een frame bedragen in procenten???
Greets,
Rui
en vergeet de 19% btw die erbij (=aankoopprijs) komen niet.
ikzelf ben iig. 2x voor een bmx frame uit de VS van 460$ (incl 90$ verzendkosten) in totaal iets van 70E extra kwijtgeweest.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
dat ligt eraan wat je frame kost. Is het meer dan 150 euro (dus niet dollars) dan betaal je zowel de invoerrechten als de btw. Een maat van me heeft ooit een frame uit amerika laten overkomen. Ik kan me iets herinneren van 9 procent? Not sure maar vraag de verkoper dat even wellicht weet hij dat. Deze betaal je trouwens alleen als je pakje door de douane eruit wordt gefilterd.
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
Simple bmx
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ga er van uit dat boven op het aankoop en verzend bedrag nog 20-22% procent aan invoer kosten komt (dat is inclusief BTW).
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Invoerechten of afhandeling van de invoer, hoe je het ook wilt noemen, zijn een relatief klein bedrag. De BTW is de grootste kluif.
Natuurlijk afhankelijk van het aankoopbedrag, is dit laag dan zullen de douane kosten relatief hoger zijn.
JJ
Natuurlijk afhankelijk van het aankoopbedrag, is dit laag dan zullen de douane kosten relatief hoger zijn.
JJ
Maar deze zijn zeker hoger dan 1 a 3 procent!JJ schreef:Invoerechten of afhandeling van de invoer, hoe je het ook wilt noemen, zijn een relatief klein bedrag. De BTW is de grootste kluif.
JJ
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
Simple bmx
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
ik zal vanavond kijken of ik een praktijk voorbeeld kan geven in getallen.
JJ
JJ
Ik heb gisteren een frame + onderdelen binnen gekregen vanuit Amerika. Op de bon stond commercial sample, echter de waarde van het pakket hadden ze aangepast (meer dan gehalveerd), daarom veel minder BTW moeten betalen. BTW (19%) en 12,50 euro inklaringskosten moest ik gelijk aan de deur aan TNT betalen.
Ik heb nog niets gezien over invoerkosten. Let op! Een pakket vanuit Amerika kan 3 tot 4 weken blijven liggen op het sorteercentrum van schiphol (TNT). Daarnaast wordt de euro t.o.v. dollar steeds zwakker (voorlopig). Betalen is in de meeste gevallen met creditcard.
Ga er maar vanuit dat je altijd 19% BTW, 6% invoerrechten en inklaringskosten moet betalen. Hoef je dit niet te betalen dan is het een meevaller!
Succes
GrJeroen
Ik heb nog niets gezien over invoerkosten. Let op! Een pakket vanuit Amerika kan 3 tot 4 weken blijven liggen op het sorteercentrum van schiphol (TNT). Daarnaast wordt de euro t.o.v. dollar steeds zwakker (voorlopig). Betalen is in de meeste gevallen met creditcard.
Ga er maar vanuit dat je altijd 19% BTW, 6% invoerrechten en inklaringskosten moet betalen. Hoef je dit niet te betalen dan is het een meevaller!
Succes
GrJeroen
-
vorige maand met de douane contact gehad over de invoer
van een complete fiets vanuit de VS.
Over het totale aankoopbedrag + alle andere bijkomende kosten zoals verzenden betaal
je 14 %.
Over bedrag van de aankoop + verzenden ed + 14 % betaal je weer 19 % BTW.
Dat zou volgens de douane voor alle niet EU landen gelden.

Over het totale aankoopbedrag + alle andere bijkomende kosten zoals verzenden betaal
je 14 %.

-
vorige maand met de douane contact gehad over de invoer
je 14 %.

je 14 %.