Welke maat voor een dirtbike
Moderator:Beheerders
Ik ga me een nieuwe dirt bike aanschaffen en ben 1m83 welke maat zou ik nemen?
Kona is een beetje log, maar goed. Als je echt alleen dirt gaat rijden zou ik zeker niet te kort gaan. Een beetje lengte in de bovenbuis is lekker stabiel. Kort is leuk voor street. En als je dan toch kiest tussen die 2 zou ik voor de shonky gaan, maar kijk ook eens wat verder dan de mainstream modellen.
sherlock schreef:Kona is een beetje log, maar goed. Als je echt alleen dirt gaat rijden zou ik zeker niet te kort gaan. Een beetje lengte in de bovenbuis is lekker stabiel. Kort is leuk voor street. En als je dan toch kiest tussen die 2 zou ik voor de shonky gaan, maar kijk ook eens wat verder dan de mainstream modellen.
kort voor street vind ik niet echt, je moet gewoon een toptube hebben die bij je lichaamslengte past. door een te korte toptube ga je niet sneller spinnen of makkelijker bunnyhoppen oid (daarintegen heb je het omgekeerde wel met een te lange toptube, daardoor gaan je skills wel achteruit op straat (op dirt niet))
Maar als ik jou was zou ik sowieso niet voor Kona gaan, hun dirtfietsen zijn lompe kutbikes.....
Voor dat geld is dit sowieso dé beste optie:
NS Bikes Metropolis II Bike 2009 From €682.67

link: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=33320
- dtb-dinxperlo
- Contacteer:
hij heeft gewoon een ongelooflijke kutgeometrie;fouby schreef:Hoh ik weet het niet meer , maar hoe bedoelen jullie met lomp ?:)
-veeeeelste lange achterkant, waardoor je veel meer moeite moet doen om te bunnyhoppen en te manuallen
-veels te lage bottombracket, waardoor die totaal niet wendbaar is (laat staan in combinatie met de veelste lange chainstay)
-zadel zit onnodig hoog (te lange seattube)
-seattube/toptube lengte verhouding klopt voor geen meter, als je een beetje lange toptube wilt zit je al gauw op een 18" seattube
Ga gewoon voor een NS, ten eerste hebben die echt een supergoede geometrie (goed doordacht, rijdt heerlijk) en de onderdelen die erop zitten zijn ook veel beter, en je kan ze voor goedkoper krijgen ook! In elk opzicht is het dus beter om voor een komplete NS te gaan