Welke upgrades zou ik aan m'n fiets doen ?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

SimonTEmplar
Welke upgrades zou ik aan m'n fiets doen ?

Bericht door SimonTEmplar » zo jul 12, 2009 10:29 pm

Ik vroeg me af welke upgrades ik best aan m'n fiets kan maken ? Ik dacht om hem singlespeed te maken + de kabels wat langer maken zodat ik m'n stuur kan ronddraaien. Wat denken jullie ?

En welke spullen kan ik dan best kopen en bv welke versnelling ?

Afbeelding

btw : ik denk dat dit topic in de foute sectie staat ,sry

driezzz_dirter

Bericht door driezzz_dirter » zo jul 12, 2009 10:38 pm

je wilt hem singlespeed maken maar je vraagt je af welke versnellingen je moet nemen...of bedoel je welke vertanding je wilt gebruiken?

euhm ik heb persoonlijk slechte ervaring met de vork

en als je de vertanding bedoelt: 34-16
ride and have fun

nut-case

Bericht door nut-case » ma jul 13, 2009 9:37 am

veeeel te zwaar! ik rijd zelf t liefst 32 18.. en dat is heel icht.

wat je (denk ik dan) t beste kan doen is het volgende.

ga gewoon lekker streeten en bekijken wel tandwiel je het vaakst gebruikt.
dan koop je die sproket en een setje spacers en eventueel een ketting spanner en je bent klaar.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

merrybike

Bericht door merrybike » ma jul 13, 2009 10:17 am

nut-case schreef:veeeel te zwaar! ik rijd zelf t liefst 32 18.. en dat is heel icht.

wat je (denk ik dan) t beste kan doen is het volgende.

ga gewoon lekker streeten en bekijken wel tandwiel je het vaakst gebruikt.
dan koop je die sproket en een setje spacers en eventueel een ketting spanner en je bent klaar.
Helemaal mee eens. Maar als je egt gaat streeten raad ik je aan om te doen wat hij zegt, en daarna zo klein mogelijk tandblad voor en achter te kopen... Dan gaat t minder snel stuk.

Dat zoek je uit door bijv: 32voor en 18 achter, 32:18= 1,7
Dan zoek je uit welke daar in de buurt komt bijv: 25:14=1,78

dan hoeef je niet zo bang te zijn om je sprocket kapot te maken.;)

grtz

nut-case

Bericht door nut-case » ma jul 13, 2009 11:20 am

is wel.. rijd tijdelijk met 39 t voor. ik ben al ene paar keer tegen de pine aan gekomen odma tike reen endovanaf wilde proberen.. die sprocket is nu scheef
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

vieze vinnie

Bericht door vieze vinnie » ma jul 13, 2009 12:05 pm

25-11 gaan rijden. (nieuwe naaf dus)
vervolgens voor rem dr af.
zadel lager zetten,
en mocht je een neuwe voorfork willen.. k heb dr 1 te koop:P haha... maar ik zou eerst nieuw achter wiel nemen met een 11 tand... en een 25 t voorblad.
teamrider:
www.psbmx.com

trek

Bericht door trek » ma jul 13, 2009 12:31 pm

Begin is met die schaamschijf achter je cassette vandaan te trekken. Die reflectors op je pedalen hebben ook geen functies.

Dan die mechanische remrommel vervangen en leren streeten tot je vork het begeeft.

nut-case

Bericht door nut-case » ma jul 13, 2009 1:34 pm

mm.. als je toch bezig bent om je fiets uit elkaar te trekken kan je gelij kje ghainguide er al halen.. die heeft dna geen functie meer..,
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » ma jul 13, 2009 2:38 pm

Ok dus m'n reflectoren van de pedalen zijn eraf ik ga die schaamschijf eraf halen. Dan maak ik hem single speed. Maar ik snap niet zo goed hoe ik de ratio kan afleiden aan de hand van welke versnelling ik zit ?

En ik ben ook niet zo zeker om m'n voorrem er af te halen ik gebruik em graag. is het moeilijk om zelf die kabels langer te maken en de fiets single speed te maken ? (ik heb er helemaal geen hervaring mee)

En dit klinkt mischien dom maar kan je nog wheelies doen als je singlespeed hebt ? :D want ik kan het alleen op de lichtere versnellingen eentje zwaarder en het lukt me niet meer :lol:

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » ma jul 13, 2009 3:02 pm

Welke tandwielen je graag wilt nemen kun je achterkomen door te fietsen in de versnelling die je graag wilt, daarna stap je af en tel je de tanden van de tanwielen waar dan je ketting op ligt. Als die voor bijv. 36 tanden zijn en achter 18, moet je zorgen dat je, als je hem singlespeed maakt, deze tandwielen op je fiets krijgt. Het is niet moeilijk om je fiets singelespeed te maken als je het goede gereedschap hebt. Anders gewoon even naar je LBS en vragen of ze je casette er af willen halen en het tandwieletje met spacers er weer op willen doen.
Het ligt dus ook aan je tanwielen of je nog wheelie kunt doen, beter leer je manuals, dan hoef je niet meer te trappen, of je leert ze in een zwaardere versnelling, want om de hele tijd met zo'n lichte versnelling te moeten fietsen......

Je remkabel langer maken is bij jou niet zo moeilijk aangezien je toch mechanische remmen hebt. Je koop een nieuwe binnen en buiten kabel, knipt ze op de goede lengte, haal je oude kabels eraf, en zet de nieuwe erop. Ook dit is dus niet moeilijk maar als je er niks van snapt, kun je dat ook beter bij je LBS laten doen.
:arms:

krot-racer

Bericht door krot-racer » ma jul 13, 2009 6:27 pm

SimonTEmplar schreef:Ok dus m'n reflectoren van de pedalen zijn eraf ik ga die schaamschijf eraf halen. Dan maak ik hem single speed. Maar ik snap niet zo goed hoe ik de ratio kan afleiden aan de hand van welke versnelling ik zit ?

En ik ben ook niet zo zeker om m'n voorrem er af te halen ik gebruik em graag. is het moeilijk om zelf die kabels langer te maken en de fiets single speed te maken ? (ik heb er helemaal geen hervaring mee)

En dit klinkt mischien dom maar kan je nog wheelies doen als je singlespeed hebt ? :D want ik kan het alleen op de lichtere versnellingen eentje zwaarder en het lukt me niet meer :lol:
als je wheelies een beetje goed kan heb je bijna geen kracht nodig om in evenwicht te blijven, ik rij nu 32-13(best wel zwaar vind ik) en wheelies kan ik nogsteeds goed

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » ma jul 13, 2009 6:28 pm

Aah ok bedankt voor de uitleg :) Ik rijd nu het meeste op 34 - 18 en als ik wheelies doe ofzo dan nog net 1 versnelling lichter

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » ma jul 13, 2009 6:29 pm

krot-racer schreef:
SimonTEmplar schreef:Ok dus m'n reflectoren van de pedalen zijn eraf ik ga die schaamschijf eraf halen. Dan maak ik hem single speed. Maar ik snap niet zo goed hoe ik de ratio kan afleiden aan de hand van welke versnelling ik zit ?

als je wheelies een beetje goed kan heb je bijna geen kracht nodig om in evenwicht te blijven, ik rij nu 32-13(best wel zwaar vind ik) en wheelies kan ik nogsteeds goed

Dat is goed om te horen ! het zal wel aan m'n balans liggen dan want ik suck nog altijd :D

merrybike

Bericht door merrybike » do jul 16, 2009 8:05 pm

ghehe, je moet tog niet trappen, manual ftw!

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » za jul 18, 2009 7:59 pm

Allééé whoopie m'n versnellingen zijn er voor 2de keer afgeknald :| Tijd om hem single speed te maken en m'n achterste velg staat serieus krom door een 180 op flat te oefene :roll:

Hq nine

bliue

Bericht door Hq nine » za jul 18, 2009 9:58 pm

was jij vandaag niet op playtimr Bmx in hasselt ?

krot-racer

Bericht door krot-racer » za jul 18, 2009 10:56 pm

SimonTEmplar schreef:Allééé whoopie m'n versnellingen zijn er voor 2de keer afgeknald :| Tijd om hem single speed te maken en m'n achterste velg staat serieus krom door een 180 op flat te oefene :roll:
lol ik heb ook me oude achterwiel krom gereden door 180 flat te oefenen

SimonTEmplar

Re: bliue

Bericht door SimonTEmplar » zo jul 19, 2009 1:31 am

Hq nine schreef:was jij vandaag niet op playtimr Bmx in hasselt ?

Jup dat was ik. was wel leuk daar

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jul 19, 2009 4:30 pm

ehmmm, hoe je een bike opbouwt is 100% persoonlijke voorkeur, dus ik zie het nut niet in om te vragen aan anderen wat je zou moeten veranderen :|

en als er een onderdeel slap is oid dan zou ik zelf ook gewoon wachten met vervangen tot je em kapot rijdt (dan doe je er in totaal toch langer mee = meer waar voor je geld)

Hq nine

hasselt

Bericht door Hq nine » zo jul 19, 2009 9:32 pm

dan was ik die gene die net voor je vertrok nog tegen je zei dat het er pijnlijk uitziet dat je derailleur afgebroken was ^^

nu kan je hem wel single speed maken :p

waar rij jij meestal ?

moest je ooit ergens in limburg rijden let me know ,
rij zelf met een scott voltage 0 , single speed op Crazy bobs

SimonTEmplar

Re: hasselt

Bericht door SimonTEmplar » ma jul 20, 2009 7:23 pm

Hq nine schreef:dan was ik die gene die net voor je vertrok nog tegen je zei dat het er pijnlijk uitziet dat je derailleur afgebroken was ^^

waar rij jij meestal ?

Hehe Ja echt kut. Tot nu toe heb ik alleen nog maar in hasselt wat gestreet maar heb wel goesting om eens wat jumps te doen ofzo we spreken wel eens af als m'n fiets terug rollin is. Trouwens weet jij ergens een fietsewinkel in hasselt waar ik de spullen kan kopen voor m'n fiets singlespeed te maken ?

ga m'n voorrem er ook afhalen. Ik begin nu wel stilletjes aan te snappen waarom iedereen hem zo stripped down wil maken

krot-racer

Re: hasselt

Bericht door krot-racer » ma jul 20, 2009 8:58 pm

SimonTEmplar schreef:
Hq nine schreef:dan was ik die gene die net voor je vertrok nog tegen je zei dat het er pijnlijk uitziet dat je derailleur afgebroken was ^^

waar rij jij meestal ?

Hehe Ja echt kut. Tot nu toe heb ik alleen nog maar in hasselt wat gestreet maar heb wel goesting om eens wat jumps te doen ofzo we spreken wel eens af als m'n fiets terug rollin is. Trouwens weet jij ergens een fietsewinkel in hasselt waar ik de spullen kan kopen voor m'n fiets singlespeed te maken ?

ga m'n voorrem er ook afhalen. Ik begin nu wel stilletjes aan te snappen waarom iedereen hem zo stripped down wil maken
http://www.bike2build.nl/product/details/number/FW0001 single speed converter kitje

en je ketting korter maken.

als je geld wilt besparen kan je je ketting korter maken en gewoon met je huidige cassette rijden, doe ik ook

Fry

Bericht door Fry » di jul 21, 2009 12:25 am

20mm voorvork en wiel.

Blijf weg van zo een single speed conversie kitje, spendeer dat geld aan een beter Chris king tandwieltje ipv die domme spacers te kopen die je eigenlijk gratis uit oude cassettes kan halen. Of koop een shimano DXR kransje voor 3 euro dat hetzelfde is of waarschijnlijk beter dan dat DMR kransje en spaar 30 euro uit.

SimonTEmplar

Bericht door SimonTEmplar » di jul 21, 2009 2:33 pm

Ik snap eigenlijk geen bal van wat jullie allemaal zeggen over de cassette ???

redoutterider

Bericht door redoutterider » di jul 21, 2009 5:42 pm

http://www.pinkbike.com/video/35368/
als je het nu nog niet snapt doe dan gewoon je fiets binnen bij je fietsenmaker
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Plaats reactie