En welke spullen kan ik dan best kopen en bv welke versnelling ?

btw : ik denk dat dit topic in de foute sectie staat ,sry
Moderator:Beheerders
Helemaal mee eens. Maar als je egt gaat streeten raad ik je aan om te doen wat hij zegt, en daarna zo klein mogelijk tandblad voor en achter te kopen... Dan gaat t minder snel stuk.nut-case schreef:veeeel te zwaar! ik rijd zelf t liefst 32 18.. en dat is heel icht.
wat je (denk ik dan) t beste kan doen is het volgende.
ga gewoon lekker streeten en bekijken wel tandwiel je het vaakst gebruikt.
dan koop je die sproket en een setje spacers en eventueel een ketting spanner en je bent klaar.
als je wheelies een beetje goed kan heb je bijna geen kracht nodig om in evenwicht te blijven, ik rij nu 32-13(best wel zwaar vind ik) en wheelies kan ik nogsteeds goedSimonTEmplar schreef:Ok dus m'n reflectoren van de pedalen zijn eraf ik ga die schaamschijf eraf halen. Dan maak ik hem single speed. Maar ik snap niet zo goed hoe ik de ratio kan afleiden aan de hand van welke versnelling ik zit ?
En ik ben ook niet zo zeker om m'n voorrem er af te halen ik gebruik em graag. is het moeilijk om zelf die kabels langer te maken en de fiets single speed te maken ? (ik heb er helemaal geen hervaring mee)
En dit klinkt mischien dom maar kan je nog wheelies doen als je singlespeed hebt ?want ik kan het alleen op de lichtere versnellingen eentje zwaarder en het lukt me niet meer
krot-racer schreef:als je wheelies een beetje goed kan heb je bijna geen kracht nodig om in evenwicht te blijven, ik rij nu 32-13(best wel zwaar vind ik) en wheelies kan ik nogsteeds goedSimonTEmplar schreef:Ok dus m'n reflectoren van de pedalen zijn eraf ik ga die schaamschijf eraf halen. Dan maak ik hem single speed. Maar ik snap niet zo goed hoe ik de ratio kan afleiden aan de hand van welke versnelling ik zit ?
En ik ben ook niet zo zeker om m'n voorrem er af te halen ik gebruik em graag. is het moeilijk om zelf die kabels langer te maken en de fiets single speed te maken ? (ik heb er helemaal geen hervaring mee)
En dit klinkt mischien dom maar kan je nog wheelies doen als je singlespeed hebt ?want ik kan het alleen op de lichtere versnellingen eentje zwaarder en het lukt me niet meer
Hq nine schreef:was jij vandaag niet op playtimr Bmx in hasselt ?
Hq nine schreef:dan was ik die gene die net voor je vertrok nog tegen je zei dat het er pijnlijk uitziet dat je derailleur afgebroken was ^^
nu kan je hem wel single speed maken :p
waar rij jij meestal ?
moest je ooit ergens in limburg rijden let me know ,
rij zelf met een scott voltage 0 , single speed op Crazy bobs
http://www.bike2build.nl/product/details/number/FW0001 single speed converter kitjeSimonTEmplar schreef:Hq nine schreef:dan was ik die gene die net voor je vertrok nog tegen je zei dat het er pijnlijk uitziet dat je derailleur afgebroken was ^^
nu kan je hem wel single speed maken :p
waar rij jij meestal ?
moest je ooit ergens in limburg rijden let me know ,
rij zelf met een scott voltage 0 , single speed op Crazy bobs
Hehe Ja echt kut. Tot nu toe heb ik alleen nog maar in hasselt wat gestreet maar heb wel goesting om eens wat jumps te doen ofzo we spreken wel eens af als m'n fiets terug rollin is. Trouwens weet jij ergens een fietsewinkel in hasselt waar ik de spullen kan kopen voor m'n fiets singlespeed te maken ?
ga m'n voorrem er ook afhalen. Ik begin nu wel stilletjes aan te snappen waarom iedereen hem zo stripped down wil maken