NS suburban / NS capital /transition TOP/of ander ??
Moderator:Beheerders
ben een nieuwe bike aan het opbouwen alleen weet nog niet welk frame.....
heb nu een hele tijd gereden op m'n agent bike orange super small.
die had echt een hele korte wiel basis., iets te kort eigelijk.
ben dus op zoek naar een ander frame beetje de zelfde geometrie alleen iets langer.
wordt vooral gebruikt voor street en dirt mischien een kein beetje freeride.
komen 24 '' wielen in en een 100 mm voorvork.
heb nu een hele tijd gereden op m'n agent bike orange super small.
die had echt een hele korte wiel basis., iets te kort eigelijk.
ben dus op zoek naar een ander frame beetje de zelfde geometrie alleen iets langer.
wordt vooral gebruikt voor street en dirt mischien een kein beetje freeride.
komen 24 '' wielen in en een 100 mm voorvork.
new transition ! helemaal TOP 

toptube hoeft ook niet veel langer in vergelijking met m'n agent orange ! vindt het altijd wel makkelijk zo'n kort frame met 180's en 360's enz of heeft dat er weinig mee te maken? Als ik bijvoorbeeld op een kona cowan (maat : M)een 360 probeer lukt dat helemaal niet!sherlock schreef:Een capital is ook erg kort volgens mij.
Tip: neem een 26" sub. Daar kan je ook 24" wielen in gooien en het zite er niet stom uit en rijdt super. 26" sub is langer in de toptube dan de 24" versie.

new transition ! helemaal TOP 

dat heeft niet zo zeer met toptube te maken, en vind zelf een langere toptube totaal niet langzamer spinnenhallobike schreef:toptube hoeft ook niet veel langer in vergelijking met m'n agent orange ! vindt het altijd wel makkelijk zo'n kort frame met 180's en 360's enz of heeft dat er weinig mee te maken? Als ik bijvoorbeeld op een kona cowan (maat : M)een 360 probeer lukt dat helemaal niet!sherlock schreef:Een capital is ook erg kort volgens mij.
Tip: neem een 26" sub. Daar kan je ook 24" wielen in gooien en het zite er niet stom uit en rijdt super. 26" sub is langer in de toptube dan de 24" versie.
factoren die wel heel erg mee tellen zijn:
-bottom bracket hoogte, hoe hoger hoe harder je spint
-chainstay lengte, hoe korter hoe makkelijker
-setup (te lange vork of te zware bike zijn tegenvallers)
aangezien de cowan een lange chainstay en een lage bb heeft, en de rest van de geo ook verneukt is (beetje lomp gebracht, i know, maar het is gewoon zo) spint dat ding natuurlijik voor geen meter
als je tussen die 3 moet kiezen is dat voor mij iig een duidelijke keus: de Capital
met een superkorte chainstay en een bottombracket die boven de wolken uit steekt is dat echt een super frame
maar aangezien je een langer frame zoekt, en je waarschijnlijk dirt rijdt (?) zal de TOP wel het beste bij je passen, denk dat de capital te nerveus zal zijn op dirt
nee gewoon zoals ik jouw mening hoor, je zoekt iets met een langere TT, en de TOP is leverbaar met een 22,5" TThallobike schreef:ah kijk hier hebben we wat aan!![]()
vindt jij de TOP beter omdat hij een hoger BB heeft , of heb je daar een andere rede voor ?
als er ook andere aanteraden frame's zijn hoor ik die graag !
de TOP heeft een stuk lagere bottombracket dan de Capital, maar als je dirt rijdt is dat beter omdat het je bike wel een heel stuk stabieler maakt.
Als ik bijvoorbeeld op mijn fiets ga dirten (die een relatief hoge bb heeft) dan voelt ie echt te nerveus aan, wat de TOP niet zal hebben.
Ik heb ook ooit ergens iets gehoord dat de TOP dezelfde geo zal hebben als de Blkmrkt Riot/MOB, die echt superchille bikes zijn voor dirt. Maar ik weet niet 100% zeker of dit wel waar is of dat iemand ze heel onnauwkeurig heeft vergeleken (door bijvoorbeeld alleen naar de TT en CS lengte te kijken)
rij zelf met een duncon concrete en rijd echt super chill (heeft de zelfde geo als de pussy street) en verder is vind ik dat een agent cooper frame ook goed rijdvindt jij de TOP beter omdat hij een hoger BB heeft , of heb je daar een andere rede voor ?
als er ook andere aanteraden frame's zijn hoor ik die graag !
- vieze vinnie
- Berichten:441
- Lid geworden op:ma feb 09, 2009 10:02 am
- Locatie:Ede
-
- Berichten:2370
- Lid geworden op:ma jun 28, 2004 1:43 pm
Je hebt gelijk dat die andere factoren ook meespelen, maar TT lengte is één van de dingen die JUIST een grote invloed heeft op de snelheid waarmee je spint.BiKeRbOi schreef:dat heeft niet zo zeer met toptube te maken, en vind zelf een langere toptube totaal niet langzamer spinnenhallobike schreef:toptube hoeft ook niet veel langer in vergelijking met m'n agent orange ! vindt het altijd wel makkelijk zo'n kort frame met 180's en 360's enz of heeft dat er weinig mee te maken? Als ik bijvoorbeeld op een kona cowan (maat : M)een 360 probeer lukt dat helemaal niet!sherlock schreef:Een capital is ook erg kort volgens mij.
Tip: neem een 26" sub. Daar kan je ook 24" wielen in gooien en het zite er niet stom uit en rijdt super. 26" sub is langer in de toptube dan de 24" versie.
factoren die wel heel erg mee tellen zijn:
-bottom bracket hoogte, hoe hoger hoe harder je spint
-chainstay lengte, hoe korter hoe makkelijker
-setup (te lange vork of te zware bike zijn tegenvallers)
aangezien de cowan een lange chainstay en een lage bb heeft, en de rest van de geo ook verneukt is (beetje lomp gebracht, i know, maar het is gewoon zo) spint dat ding natuurlijik voor geen meter
als je tussen die 3 moet kiezen is dat voor mij iig een duidelijke keus: de Capital
met een superkorte chainstay en een bottombracket die boven de wolken uit steekt is dat echt een super frame
maar aangezien je een langer frame zoekt, en je waarschijnlijk dirt rijdt (?) zal de TOP wel het beste bij je passen, denk dat de capital te nerveus zal zijn op dirt
ga toch de transition top bestellen
hier: https://www.transitionbikes.com/Store/D ... }-22994321
alleen welke maat is dan het beste ?
S= is er niet meer maar die was ook kleiner dan mijn agent
M=?
L=?
wat zal het beste zijn ?
graag een beetje een snelle reactie als het zou kunnen
hier: https://www.transitionbikes.com/Store/D ... }-22994321
alleen welke maat is dan het beste ?
S= is er niet meer maar die was ook kleiner dan mijn agent
M=?
L=?
wat zal het beste zijn ?
graag een beetje een snelle reactie als het zou kunnen

new transition ! helemaal TOP 

ben zelf: 1m77
GEOMETRY (470.25mm axle-crown)
Small Medium Large
Reach 365.9mm 388.0mm 410.4mm
Stack 563.2mm 563.2mm 563.2mm
Top Tube (Effective) 21.4"/543.56mm 22.5"/571.5mm 23.6"/599.44mm
Top Tube (Actual) 21"/533.4mm 22"/558.8mm 23"/584.2mm
Seat Tube (center to top) 13"/330.2mm 13"/330.2mm 13"/330.2mm
Head Tube Angle 69.5° 69.5° 69.5°
Seat Tube Angle 72° 72° 72°
ChainStay Length 15.75" - 16.5"/400-419mm 15.75" - 16.5"/400-419mm 15.75" - 16.5"/400-419mm
Bottom Bracket Height 12.3"/312.4mm 12.3"/312.4mm 12.3"/312.4mm
Standover 25.1"/637.5mm 25.0"/635mm 24.9"/632.4mm
Wheelbase 39.4" - 40.2"/1000-1021mm 40.5" - 41.3"/1028-1049mm 41.7" - 42.5"/1059-1079mm
Head Tube Length 4.725"/120mm 4.725"/120mm 4.725"/120mm
Max Rear Tire Clearance 26" x 2.5" 26" x 2.5" 26" x 2.5"
Rear Hub Spacing 135mm 135mm 135mm
Rear Dropout Axle Size 10mm 10mm 10mm
Head Tube 1.125"/28.575mm 1.125"/28.575mm 1.125"/28.575mm
BB Shell Width 73mm 73mm 73mm

gelijk alles maar even
dit staat er wel bij alleen als ik mijn lengte in inches omreken zit ik RUIM boven de L
SIZING
This is some general information as to what we typically recommend for finding the right size frame given your height.
Under 5'6" small
5'6" - 5'10" medium
Over 5'10'' large
GEOMETRY (470.25mm axle-crown)
Small Medium Large
Reach 365.9mm 388.0mm 410.4mm
Stack 563.2mm 563.2mm 563.2mm
Top Tube (Effective) 21.4"/543.56mm 22.5"/571.5mm 23.6"/599.44mm
Top Tube (Actual) 21"/533.4mm 22"/558.8mm 23"/584.2mm
Seat Tube (center to top) 13"/330.2mm 13"/330.2mm 13"/330.2mm
Head Tube Angle 69.5° 69.5° 69.5°
Seat Tube Angle 72° 72° 72°
ChainStay Length 15.75" - 16.5"/400-419mm 15.75" - 16.5"/400-419mm 15.75" - 16.5"/400-419mm
Bottom Bracket Height 12.3"/312.4mm 12.3"/312.4mm 12.3"/312.4mm
Standover 25.1"/637.5mm 25.0"/635mm 24.9"/632.4mm
Wheelbase 39.4" - 40.2"/1000-1021mm 40.5" - 41.3"/1028-1049mm 41.7" - 42.5"/1059-1079mm
Head Tube Length 4.725"/120mm 4.725"/120mm 4.725"/120mm
Max Rear Tire Clearance 26" x 2.5" 26" x 2.5" 26" x 2.5"
Rear Hub Spacing 135mm 135mm 135mm
Rear Dropout Axle Size 10mm 10mm 10mm
Head Tube 1.125"/28.575mm 1.125"/28.575mm 1.125"/28.575mm
BB Shell Width 73mm 73mm 73mm

gelijk alles maar even

dit staat er wel bij alleen als ik mijn lengte in inches omreken zit ik RUIM boven de L

SIZING
This is some general information as to what we typically recommend for finding the right size frame given your height.
Under 5'6" small
5'6" - 5'10" medium
Over 5'10'' large
new transition ! helemaal TOP 

idd vaag van dat laatste, dat iemand van 1,75 een large nodig heeft, die een toptube van 23,6" heeft
klopt geen fuck van
maar iig, 21,5" is evenlang als je oude frame, die je toch net iets te kort vond
ik zou dan sowieso voor de medium gaan, 22,5" is een goede lengte.
stel dat je em achteraf toch te lang zou vinden (wat mij echt heeeeel sterk lijkt) dan kan je dat nog compenseren met een kortere stem en/of een langere vork
maar die large zou ik sowieso niet nemen, 23.6" TT is wel heel erg lang!

klopt geen fuck van
maar iig, 21,5" is evenlang als je oude frame, die je toch net iets te kort vond
ik zou dan sowieso voor de medium gaan, 22,5" is een goede lengte.
stel dat je em achteraf toch te lang zou vinden (wat mij echt heeeeel sterk lijkt) dan kan je dat nog compenseren met een kortere stem en/of een langere vork
maar die large zou ik sowieso niet nemen, 23.6" TT is wel heel erg lang!
oke thanks !
en dan nog iets.....
wat zal er beter in passen? 24´´ of 26´´?
doe ongeveer
30% street+park
60% dirt
10% freeride ( wordt wel steeds meer)
wat zijn de voordelen van 24´'tegenover 26´´ en anders-om?
weet wel dat 24´´ sterker is en lichter... en dat je beter 26´´ kunt hebben voor freeride!
wat raden jullie mij aan ?
en dan nog iets.....
wat zal er beter in passen? 24´´ of 26´´?
doe ongeveer
30% street+park
60% dirt
10% freeride ( wordt wel steeds meer)
wat zijn de voordelen van 24´'tegenover 26´´ en anders-om?
weet wel dat 24´´ sterker is en lichter... en dat je beter 26´´ kunt hebben voor freeride!
wat raden jullie mij aan ?
new transition ! helemaal TOP 

Ga alsjeblieft voor 26, anders krijgen we hie die hle vervelende en lange discussie weerhallobike schreef:oke thanks !
en dan nog iets.....
wat zal er beter in passen? 24´´ of 26´´?
doe ongeveer
30% street+park
60% dirt
10% freeride ( wordt wel steeds meer)
wat zijn de voordelen van 24´'tegenover 26´´ en anders-om?
weet wel dat 24´´ sterker is en lichter... en dat je beter 26´´ kunt hebben voor freeride!
wat raden jullie mij aan ?

Bovendien is een TOP voor 26"
-
- Berichten:446
- Lid geworden op:zo aug 26, 2007 10:52 pm
- Locatie:Heerenveen
- Contacteer:
keuze is dus snel gemaakt
maar probeer net op de transition website het frame te bestellen, alleen is het frame nog alleen te koop als je in UK woont !
waar zijn ze nog meer te bestellen ?
er is nog wel een CLOSEOUT frame met een klein deukje... alleen daar zit ik ook niet echt op te wachten

maar probeer net op de transition website het frame te bestellen, alleen is het frame nog alleen te koop als je in UK woont !
waar zijn ze nog meer te bestellen ?
er is nog wel een CLOSEOUT frame met een klein deukje... alleen daar zit ik ook niet echt op te wachten
new transition ! helemaal TOP 

- redoutterider
- Berichten:770
- Lid geworden op:zo feb 03, 2008 8:31 pm
- Locatie:schelle
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/
http://redoutebmx.webs.com/
volgens mij wil hij een TOP bestellen, dit is de officiële dealer in Duitsland:
http://www.bike-runner.de/Willkommen.html
http://www.bike-runner.de/Willkommen.html
It's hard to be a gangsta with a basket on your bike