Herbouw dirt park Alphen a/d Rijn???

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Whouz
Herbouw dirt park Alphen a/d Rijn???

Bericht door Whouz » wo okt 15, 2008 11:17 am

Hier in alphen hadden we vroeger altijd een dirtpark. Dit is op een gegeven moment weg gegaan. Dit omdat er een recreatie gebouw iets ofzo moest komen voor kleine kinderen. Heel jammer vind ik zelf, want dit is precies gebeurt toen ik me fiets had gekocht. :(

Nu is mijn vraag:

Ik wil naar de gemeente een brief/mail sturen met de vraag of dit park op een andere locatie terug kan komen. Ik heb al een aantal locaties in gedachten. Voor bekenden:
langs de N11 bij kerk en zanen ligt een hoge van zand/grond gemaakte geluidswal. Hier zou een aanloop goed vanaf kunnen. Het is hoog genoeg, alleen de vraag of het mag. Want momenteel zijn er werkzaamheden bezig daar. En anders valt er misschien weer wat te regelen bij de dagcamping/zegersloot in de buurt. En dan weer net als vroeger een zelfgemaakte start. Dus gewoon een dikke hoge hoop grond/zand. achterkant een "trap" erin maken. en de voorkant heb je een aanloop. Ook zou er natuurlijk gewoon een rechte aanloop kunnen zijn waar je gewoon lekker moet trappen.

Maar om even verder te gaan, Denken jullie dat dit realistisch is?
En als het allemaal doorgaat. Zouden er dan mensen zich aangesproken voelen om te komen helpen scheppen??? Want ik wil vragen of er een stuk grond voor beschikbaar is. Of hun het zouden kunnen financieren of gewoon grond kunnen leveren.

Ik hoop dat het allemaal gaat werken, en zal vanmiddag / morgen is gaan zitten voor een nette brief te maken.

Greetz,
Mitchell
een etui.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo okt 15, 2008 11:58 am

Als je nog adviezen of dergelijke nodig hebt zou ik Dennis Katinas vragen. Hij en zijn broer hebben Bike Park Heerenveen opgezet samen met de gemeente. Dus met vragen kun je het beste bij hun terecht.

Heb je toevallig mee rijders in de buurt? Vraag hun ook, sta je sterker want in je eentje iets op zetten is best lastig.
Maar in iedergeval succes !
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Whouz

Bericht door Whouz » wo okt 15, 2008 12:03 pm

Stillridingbmx schreef:Als je nog adviezen of dergelijke nodig hebt zou ik Dennis Katinas vragen. Hij en zijn broer hebben Bike Park Heerenveen opgezet samen met de gemeente. Dus met vragen kun je het beste bij hun terecht.

Heb je toevallig mee rijders in de buurt? Vraag hun ook, sta je sterker want in je eentje iets op zetten is best lastig.
Maar in iedergeval succes !
Dankje voor de tip, Zal ik zeker even doen. Even vragen hoe hun zijn begonnen :)

Ik sta nu samen met me broer. Ik probeer op deze manier te kijken of er mensen zijn die er ook wel animo voor zouden hebben. Mensen uit omstreken e.d.
Maar, zo een brief maken is nog best moeilijk :O
Vooral de eerste zinnen.:

Geachte heer/mevrouw,

(verder kom ik niet) :P
een etui.

gideon

Bericht door gideon » wo okt 15, 2008 4:33 pm

Hey whouz, ik woon ook in alphen, maar ik ben je nog nooit tegengekomen ergens.. Wat voor fiets rijd je?
En over dat 'dirt'parkje.. Ik was bij de aanleg daarvan helaas wat laat betrokken(slechts 2/3 jaar geleden ofzo), maar heb nog geprobeerd er wat van te maken, wat naar mijn mening niet was gelukt, omdat de gemeente zich niet aan de tijden en dagen van afspraken heeft gehouden :cry:
Ik had vrij genomen om de graafmachine bestuurder toen aanwijzingen te geven, omdat de tekening voor geen meter klopte voor een normaal dirt lijnte. Deze tekening had alleen 1 iemand gemaakt, die toen nog nooit een serieuze dirt had gesprongen, wel jammer..
Zelfs tegen de tijd dat echt de boel gelegd werd,fietste deze jongen al niet meer..
maarja nu is het al weer een tijd weg idd.
Ik heb zelf ook wel eens overwogen weer iets te gaan bouwen, met of zonder gemeente, maar aangezien ik altijd dacht ik de enige biker was die met een beetje regelmaat en beetje serieus fietste in regio Alphen, heb ik zoiets nooit gedaan.. Ook is dirt niet helemaal mijn favoriet, met ons nieuwe skateparkje ben ik dan ook erg blij :)
Dirten doe ik meestal ergens anders beetje in de regio, A4 trails in rijswijk zijn vrij standaard. Maar er is nu nog 1 jongen die ik ken, die is bezig met een bike te kopen, en nog 1 die nog geen geld heeft maar wel wil, misschien lijkt het er op dat we volgend jaar zowaar een kleine scene krijgen hier ;)
Maar ik wil best eens kijken of ik je daarmee kan helpen om weer wat in Alphen te fixen, ik weet wel iemand die ik beter kan benaderen als tussenpersoon voor contact met de gemeente.
groeten Gideon

Whouz

Bericht door Whouz » wo okt 15, 2008 5:46 pm

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Whouz op wo okt 15, 2008 5:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
een etui.

Whouz

Bericht door Whouz » wo okt 15, 2008 5:47 pm

Aight, dit klinkt echt super.

Gister via a.nu was ik er al achter gekomen dat er nog 2 fietser waren in alphen. Jij reed eerst een dikke "downhill???"bak, en nu een kleiner fiets. Klopt dat?

maargoed, dat doet er verder niet toe.
Ik zelf en mijn broer rijden nu nog een xc fietsje, maar de nieuwe fietsjes zijn bijna allebij in bestelling, Sjors van sdg is voor mij nog wat aan het nakijken en me broer gaat een trail or park kopen.

Dus daarom zie je me niet zo veel, ook ben ik niet echt vaak aan die kant te vinden. Kom zelf uit de andere kant van alphen (waar de thermen ooit was daar).

Maar als we al met meer mensen uit alphen zelf zijn, moet het wel relistisch worden. Of zit ik nu verkeerd? Als het er weer is, en er zijn ook mensen serius bezig, dan komt er misschien ook snel meer animo voor. En dan word de groep nog grooter :arms:

Maar stel we zouden onze spot weer terug krijgen, zou je er dan wel gebruik van gaan maken denk? dan hoef je iig niet meer zo vaak riching a4. haha. scheelt weer wat kosten ;)

Het enige wat we nodig hebben is:
Een stuk grond
Zand/grond
Evt een kraantje, en ander scheppen maar.
(ik denk dat er best wel wat mensen zijn hier van dp die het leuk vinden een dagje te komen scheppen?)

En als laatste, wie ken jij als "tussenpersoon" dan? Is het slimmer het via deze persoon te spelen?

Greetz mitchell
een etui.

R_bbe

Bericht door R_bbe » wo okt 15, 2008 8:08 pm

Leuk idee... ik zou graag willen meehelpen, maar ik weet niet of ik vervoer kan regelen... Maar als ik een bobcatje zou willen meenemen van mn pa zn werk, zou dat moeilijk zijn.
Scheppen wil ik graag.
Je mailt me maar. :angelnot:
> robbenachtergaele@gmail.com
(liefst geen SPAM aub. Spam adres: bobdemacfreak@hotmail.com (reeds 504 SPAM-berichten (sorry voor off-topic))

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo okt 15, 2008 9:21 pm

R_bbe schreef:Je mailt me maar. :angelnot:
(liefst geen SPAM aub. Spam adres: bobdemacfreak@hotmail.com (reeds 504 SPAM-berichten (sorry voor off-topic))
oowja, spambots kunnen dit lezen en houden er natuurlijk ook rekening mee :?

R_bbe

Bericht door R_bbe » do okt 16, 2008 6:59 am

R_bbe schreef:Leuk idee... ik zou graag willen meehelpen, maar ik weet niet of ik vervoer kan regelen... Maar als ik een bobcatje zou willen meenemen van mn pa zn werk, zou dat moeilijk zijn.
Scheppen wil ik graag.
Je mailt me maar. :angelnot:
> robbenachtergaele@ gmail.com

R_bbe

Bericht door R_bbe » do okt 16, 2008 6:59 am

BiKeRbOi schreef:
R_bbe schreef:Je mailt me maar. :angelnot:
oowja, spambots kunnen dit lezen en houden er natuurlijk ook rekening mee :?
thx, heb al aangepast

Dennis Katinas
Contacteer:

Re: Herbouw dirt park Alphen a/d Rijn???

Bericht door Dennis Katinas » vr okt 17, 2008 2:07 pm

Whouz schreef:Hier in alphen hadden we vroeger altijd een dirtpark. Dit is op een gegeven moment weg gegaan. Dit omdat er een recreatie gebouw iets ofzo moest komen voor kleine kinderen. Heel jammer vind ik zelf, want dit is precies gebeurt toen ik me fiets had gekocht. :(

Nu is mijn vraag:

Ik wil naar de gemeente een brief/mail sturen met de vraag of dit park op een andere locatie terug kan komen. Ik heb al een aantal locaties in gedachten. Voor bekenden:
langs de N11 bij kerk en zanen ligt een hoge van zand/grond gemaakte geluidswal. Hier zou een aanloop goed vanaf kunnen. Het is hoog genoeg, alleen de vraag of het mag. Want momenteel zijn er werkzaamheden bezig daar. En anders valt er misschien weer wat te regelen bij de dagcamping/zegersloot in de buurt. En dan weer net als vroeger een zelfgemaakte start. Dus gewoon een dikke hoge hoop grond/zand. achterkant een "trap" erin maken. en de voorkant heb je een aanloop. Ook zou er natuurlijk gewoon een rechte aanloop kunnen zijn waar je gewoon lekker moet trappen.

Maar om even verder te gaan, Denken jullie dat dit realistisch is?
En als het allemaal doorgaat. Zouden er dan mensen zich aangesproken voelen om te komen helpen scheppen??? Want ik wil vragen of er een stuk grond voor beschikbaar is. Of hun het zouden kunnen financieren of gewoon grond kunnen leveren.

Ik hoop dat het allemaal gaat werken, en zal vanmiddag / morgen is gaan zitten voor een nette brief te maken.

Greetz,
Mitchell
Hey Mitchell, stuur me even een mail op d.katinas@live.nl. Dan praten we er over :)

Thanks stillridingbmx.

Plaats reactie