ontbreken voorrem
Moderator:Beheerders
waarom he, vroeg ik me net af, waarom rijden er zo weinig mensen met een voorrem
- driezzz_dirter
- redoutterider
Re: ontbreken voorrem
ik vraag me juist af waarom zo veel mensen met een achterrem rijdenfs180 schreef:waarom he, vroeg ik me net af, waarom rijden er zo weinig mensen met een voorrem

brakeless is gewoon zoooo veel beter

om te remmenBiKeRbOi schreef:ik vraag me juist af waarom zo veel mensen met een achterrem rijdenfs180 schreef:waarom he, vroeg ik me net af, waarom rijden er zo weinig mensen met een voorrem![]()

It's hard to be a gangsta with a basket on your bike
waarom zou je willen remmen?Musicsoul schreef:om te remmenBiKeRbOi schreef:ik vraag me juist af waarom zo veel mensen met een achterrem rijdenfs180 schreef:waarom he, vroeg ik me net af, waarom rijden er zo weinig mensen met een voorrem![]()

Nee hoor, ik zie het vaak genoeg ook clean en brakeless gebeuren. Waarom brakeless? Gewoon omdat.groen schreef:puur voor het gemak... vind wel makkelijk bij een fuf ofzo
(ps dan rijden mensen brakeless en dan zie ik ze constant met hun voet tussen het achterwiel en zadel of met hun voeten op de grond remmen... whahaha)
haha goed lezen ...even me eigen citeren.."vind wel makkelijk bij een fuf"Fry schreef:Nee hoor, ik zie het vaak genoeg ook clean en brakeless gebeuren. Waarom brakeless? Gewoon omdat.groen schreef:puur voor het gemak... vind wel makkelijk bij een fuf ofzo
(ps dan rijden mensen brakeless en dan zie ik ze constant met hun voet tussen het achterwiel en zadel of met hun voeten op de grond remmen... whahaha)
waar maak je uit mijn opmerking op dat het niet kan.....

Loud, mean, fast & dirty
"dan rijden mensen brakeless en dan zie ik ze constant met hun voet tussen het achterwiel en zadel of met hun voeten op de grond remmen... whahaha)"groen schreef:haha goed lezen ...even me eigen citeren.."vind wel makkelijk bij een fuf"Fry schreef:Nee hoor, ik zie het vaak genoeg ook clean en brakeless gebeuren. Waarom brakeless? Gewoon omdat.groen schreef:puur voor het gemak... vind wel makkelijk bij een fuf ofzo
en daar bedoel ik dus mee als ze moeten stoppen ofzo als we door de stad rijden of na een laaste dirtjump van een lijn.....Fry schreef:"dan rijden mensen brakeless en dan zie ik ze constant met hun voet tussen het achterwiel en zadel of met hun voeten op de grond remmen... whahaha)"groen schreef:haha goed lezen ...even me eigen citeren.."vind wel makkelijk bij een fuf"Fry schreef: Nee hoor, ik zie het vaak genoeg ook clean en brakeless gebeuren. Waarom brakeless? Gewoon omdat.
Loud, mean, fast & dirty
-
jup dat is de ene rede, de andere rede is waarom er geen spatbord, standaard, verlichting, (versnellingen,) op zit: alles wat je niet nodig hebt moet erafD.anoniem schreef:Volgensmij is het voor als je een no hands doe of een barspin dat je als je weer naar je stuur grijpt niet in je voorem knijpt en flink op je plaat gaat.

aangezien je hier in NL geen bergen hebt red je het makkelijk met alleen een achterrem. zelfs zonder rem red je het makkelijk hier, je moet dan alleen wel goed opletten in het verkeer. maar met footjams/voeten op de grond kan je ook heel snel stoppen (kwestie van oefenen/wennen).
oja, het hangt er ook van af waar je woont/rijdt. hier in zoetermeer stikt het van de fietspaden en is al het verkeer goed geregeld, maar in amsterdam was het niet zo leuk om brakeless tussen het verkeer door te crossen

skills is what it's about!den_Willy schreef:Waarom? Bij gebrek aan lang genoege remkabels....
als je zonder rem rijdt leer je onafhankelijk te zijn van dat ding: je manualt bijvoorbeeld zonder ondertussen stiekem bij te remmen en andere tricks leer je ook zonder je rem.
dus het is beter voor je skills en evenwicht, want je kan geen fouten maken want dan ga je onderuit
ten tweede ziet het er veel cleaner uit als je alles zonder rem doet, dat houdt de flow erin ipv dat je heel haperig gaat bewegen door je rem. style duss
ten derde leer je beter vallen en bouw je een snellere reactiesnelheid op, omdat je geen extra tijd krijgt tijdens het vallen door je rem. mij zal je nooit achterover op mijn rug zien vallen want ik reageer snel genoeg dankzij brakeless en ook bij alle andere manieren van vallen scheelt een snelle reactie veel verwondingen etc
EDIT: dit is voor street, voor dirt is een rem idd wel zo chill