Blk Mrkt
Moderator:Beheerders
Hee,
Ik heb familie in Amerika en wil een Black Market Riot 08 laten overkomen, hij is daar namelijk goedkoper voor mij en de shipping is toch free. Is dat een slim idee of heel stom inv. met garantie enz? ( Als jullie dit niet slim vinden, for whatever reason haha, dan wil ik een Ns Suburban kopen)
Hoop wat te horen!
Groetjes Benji
Ik heb familie in Amerika en wil een Black Market Riot 08 laten overkomen, hij is daar namelijk goedkoper voor mij en de shipping is toch free. Is dat een slim idee of heel stom inv. met garantie enz? ( Als jullie dit niet slim vinden, for whatever reason haha, dan wil ik een Ns Suburban kopen)
Hoop wat te horen!
Groetjes Benji
Nee is geen verschil volgens mij, alleen dat je vanaf Maart 08 er een stickerset bij krijgt zodat je je frame zelf kan "inrichten".
Ik vindt persoonlijk de chainstay van de Riot ook niet mooi maargoed hij is zo goed als het zelfde als die van The mob (hun andere frame) en dat ding kost €875,-!
Mischien kunnen jullie me helpen welke vork ik er dan bij zou kunnen doen:D?
( Kosten in Amerika ook geen drol haha)
Ik vindt persoonlijk de chainstay van de Riot ook niet mooi maargoed hij is zo goed als het zelfde als die van The mob (hun andere frame) en dat ding kost €875,-!
Mischien kunnen jullie me helpen welke vork ik er dan bij zou kunnen doen:D?
( Kosten in Amerika ook geen drol haha)
- Jean-Pierre
- Apocalypse
-
Als je dan toch iets uit V.S. kunt bestellen, zonder dat je verzendkosten hoeft te betalen,
zou ik persoonlijk kiezen voor een Tonic of USB frame..
Gideon is voor zover ik weet de enige in NL met een USB,
en er rijdt bij mijn weten nog niemand met een Tonic Fall Guy frame...?
Moet je natuurlijk wel 24" gaan rijden, maar dat is alweer zóóó 2007...
Van de 2 door jou gekozen frames had ik een NS gekozen...
Frame ziet er echt goed uit, behalve alle brakelugs, schijfrem toestanden en andere cableguides....
Made in Taiwan of Made in USA zegt in feite helemaal niks over kwaliteit..!
Frame ziet er echt goed uit, behalve alle brakelugs, schijfrem toestanden en andere cableguides....
Ja klopt Gideon traas met z'n USB molly maquire, al moet ik zeggen dat dat niet helemaal is wat ik zoek, die Tonic is toch wel aan de kleine kant en wil 26 "rijden dus.
2 Goeie bikes maar niet voor wat ik zoek. Stick lekker bij de Ns en blck mrkt, nu daar nog een keuze uit maken haha, bij bike 2 build in vlaardingen is die in de aanbieding geloof ik de Ns. Mischien dat ik daar van de week maar even aan kijkje moet gaan neme.
2 Goeie bikes maar niet voor wat ik zoek. Stick lekker bij de Ns en blck mrkt, nu daar nog een keuze uit maken haha, bij bike 2 build in vlaardingen is die in de aanbieding geloof ik de Ns. Mischien dat ik daar van de week maar even aan kijkje moet gaan neme.
-
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaasten. Jullie moeten niet zomaar zeggen dat er niks veranderd is aan de Suburban van 08, er is JUIST veel veranderd.
Het frame is een stuk cleaner gemaakt, nu met volledig afneembare V-Brake nokken.
Er zijn 2 versies, 26" en 24", 26" heeft een 578mm lange TT en die van 24" volgens mij iets rond de 550mm. De chainstay van die van 26" is 385mm en die van de 24" is 375mm.
Verder is de seatclamp nu ook geïntergreerd
Het frame is een stuk cleaner gemaakt, nu met volledig afneembare V-Brake nokken.
Er zijn 2 versies, 26" en 24", 26" heeft een 578mm lange TT en die van 24" volgens mij iets rond de 550mm. De chainstay van die van 26" is 385mm en die van de 24" is 375mm.
Verder is de seatclamp nu ook geïntergreerd
- de G U R U
- Contacteer:
klopt maar vaak hebben in de VS gemaakte frames betere buizen ( staat in principe los van waar hij gemaakt is, maar is wel zo); Mob is vooral beter door de True Temper buizen.Asphalt Licker schreef:Als je dan toch iets uit V.S. kunt bestellen, zonder dat je verzendkosten hoeft te betalen,
Wat die Tonics en USB's betreft , waarom zou je een frame aanraden als je er niet op gereden hebt? Ik kan zo ook wel 80 exclusieve frames op noemen maar dat doe ik niet want ze zouden net zo goed klote kunnen rijden...
Over BLK MRKT / Suburban, ik vind beide erg lekker rijden maar ik vind die Riot mooier met die tapered buizen; beste is om beide even te testen: Riot heeft een iets lagere bb en sommigen kunnen daar niet mee overweg [heb zelf overigens een Mob dus ik ben niet helemaal objectief].
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,
B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.
-
Ok, legering maakt inderdaad wel verschil uit, True Temper is wellicht stijver dan "standaard" 4130CrMo, maar een las blijft een las...de G U R U schreef:klopt maar vaak hebben in de VS gemaakte frames betere buizen ( staat in principe los van waar hij gemaakt is, maar is wel zo); Mob is vooral beter door de True Temper buizen.
Wat die Tonics en USB's betreft , waarom zou je een frame aanraden als je er niet op gereden hebt? Ik kan zo ook wel 80 exclusieve frames op noemen maar dat doe ik niet want ze zouden net zo goed klote kunnen rijden...
Over BLK MRKT / Suburban, ik vind beide erg lekker rijden maar ik vind die Riot mooier met die tapered buizen; beste is om beide even te testen: Riot heeft een iets lagere bb en sommigen kunnen daar niet mee overweg [heb zelf overigens een Mob dus ik ben niet helemaal objectief].
Of die dan door een Amerikaan is gezet of een Taiwanees vind ik niet echt belangrijk..
Ik heb -zij het- HEEL even op Gideon's USB gereden, en dat leek me een prima frame, met lekkere agressieve geo!
Als ik zelf ooit nog een 24incher op zou bouwen, zou ik een Molly zeker in overweging nemen..
Tapered buizen vind ik zelf nou net weer niet echt mooi op een frame, maargoed dat is en blijft smaak... : )
-
Als ik me niet vergis, is True Temper in feite een hittebehandeling..
Veel BMX en MTB parts zijn "heat treated" na het lassen,
waardoor de spanning bij de las afneemt en je las meer stress kan verdragen,
wat dus uiteindelijk een sterker/duurzamer product oplevert.
True Temper is een van de vele verschillende hittebehandelingen die in BMX en/of MTB worden gebruikt..
(Odyssey noemt het bv. 41Thermal)
Als je je hierin ECHT wilt verdiepen; Google is your friend..
Uiteindelijk had ik zelf alsnog gewoon een NS gekozen..
Frame ziet er echt heel clean uit en is ook heat-treated..
True Temper is een van de vele verschillende hittebehandelingen die in BMX en/of MTB worden gebruikt..
- de G U R U
- Contacteer:
Klopt; True Temper is een buizenmerk met idd. hittebehandelde buizensets; oa S'n M en BLK MRKT gebruiken TT Supertherm; oa Kona en andere xc ers gebruiken OX Platinum.Asphalt Licker schreef:Als ik me niet vergis, is True Temper in feite een hittebehandeling..
http://www.truetemper.com/index_bkp.html
als je meer wil weten, check dan
http://www.bikeguide.org/forums/forumdisplay.php?f=5
Reden dat ik liever true temper buizen heb is dat mijn SnM LAF met dunwandige buizen heel veel uithoudt terwijl de Fit Hawk met Sanko cromo (= bijna zelfde frame) deukt als een gek terwijl deze een halve pond zwaarder is...
Wat die Molly betreft, ik wist niet (maar had moeten) weten dat je hem geprobeerd hebt..sorry.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,