Ik ben van plan men bike wat te vernieuwen en dingen aan te veranderen en heb wat advies nodig over de aankoop van de nieuwe onderdelen!!

Eerst en vooral : K'heb nu een marzocchie dirt jam pro steken en deze veer is echt kut , ze lekt like 24/7 , heb men dichtingen al laten vvervangen , moet continu druk bijpompen .... en ze is versleten ik rij er nu iets meer dan een jaar mee.
Ik gebruik men bike voor dirt en een beetje sstreet en af en toe paar kleine drops.
Dus ik had enkele shocks in gedachten met liefst een steek-as :
- Rock Shox Pike : Ik heb gehoort dat deze ook best veel onderhoud vraagt en dat ze zwak zijn op de verbinding tussen de 2 stangen.
- Marzocchi dirt-jumper 1 of 2 : Vind het best vette vorkjes en van marzocchi e weet ek dat het leuke vorkjes zijn ( buite de dirt jam na een half jaar :'( )
- Manitou gold label jump II : Leuk omdat je hem tot 80mm kan instellen , leuke looks , manitou ? , ...
- Nog meer veren die gullie ter spraken brengt en goed zijn maar niet te duur zoals de fox veren.
Nu het frame , ikzelf had een tank frame ( naar mijn weten vrij onbekent ) het was een licht race frame maar mer verticale dropouts

Nu een lijstje van de frames die ik in gedachten heb , ze moeten stevig zijn maar toch een goed rijgedrag op dirts vertonen en op street :
-Le toy 3 of 4 : Heb gehoord dat dis een ZEER stevig frame is , horizontale dropouts , looks nice , ....
-Black Market MOB : Geometrie van een bmx frame ( eb vroeger altijd gebmxt ) , horizontale dropouts , volgens het magazine Decline waar hij getest is ( in het special collectors issue ) het beste hardtail frame dat ze ooit hebben getest.
-Agent bikes smith : Mooi strak framepje , ben niet cht bekent met het merk ...
-een van jullie aangerade frames mss.
Ik hoop dat jullie mij kunne helpen bij deze !
Bedankt