Advies gevraagt

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Gesloten
thomasmb
Contacteer:
Advies gevraagt

Bericht door thomasmb » vr aug 11, 2006 7:34 am

Hallo 8)

Ik ben van plan men bike wat te vernieuwen en dingen aan te veranderen en heb wat advies nodig over de aankoop van de nieuwe onderdelen!! :shock:

Eerst en vooral : K'heb nu een marzocchie dirt jam pro steken en deze veer is echt kut , ze lekt like 24/7 , heb men dichtingen al laten vvervangen , moet continu druk bijpompen .... en ze is versleten ik rij er nu iets meer dan een jaar mee.
Ik gebruik men bike voor dirt en een beetje sstreet en af en toe paar kleine drops.
Dus ik had enkele shocks in gedachten met liefst een steek-as :

- Rock Shox Pike : Ik heb gehoort dat deze ook best veel onderhoud vraagt en dat ze zwak zijn op de verbinding tussen de 2 stangen.

- Marzocchi dirt-jumper 1 of 2 : Vind het best vette vorkjes en van marzocchi e weet ek dat het leuke vorkjes zijn ( buite de dirt jam na een half jaar :'( )

- Manitou gold label jump II : Leuk omdat je hem tot 80mm kan instellen , leuke looks , manitou ? , ...

- Nog meer veren die gullie ter spraken brengt en goed zijn maar niet te duur zoals de fox veren.

Nu het frame , ikzelf had een tank frame ( naar mijn weten vrij onbekent ) het was een licht race frame maar mer verticale dropouts :cry: en ik ben niet echt voor het SS systeem met de spanner.

Nu een lijstje van de frames die ik in gedachten heb , ze moeten stevig zijn maar toch een goed rijgedrag op dirts vertonen en op street :

-Le toy 3 of 4 : Heb gehoord dat dis een ZEER stevig frame is , horizontale dropouts , looks nice , ....

-Black Market MOB : Geometrie van een bmx frame ( eb vroeger altijd gebmxt ) , horizontale dropouts , volgens het magazine Decline waar hij getest is ( in het special collectors issue ) het beste hardtail frame dat ze ooit hebben getest.

-Agent bikes smith : Mooi strak framepje , ben niet cht bekent met het merk ...

-een van jullie aangerade frames mss.

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen bij deze !

Bedankt :arms:
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Mitcn

Bericht door Mitcn » vr aug 11, 2006 4:45 pm

Manitou Goldlabel2 kan je niet instellen!

Je hebt de 80mm,en de 100mm versie.

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » vr aug 11, 2006 11:11 pm

bij bike-fun staat een goedkope DJ2

frame zou ik mss wel die banshee kopen bij te koop alsk van u was, zouden ook oersterk zijn die frames, wel trg zo'n bevestiging voor je achterwiel dat je niet grg had.

Tinno
Contacteer:

Bericht door Tinno » za aug 12, 2006 6:48 am

De vork: voor het gemak, kies een Marzocchi. Zeker de dirtjumpers vragen weinig tot geen onderhoud, bij Manitou en Rockshox is dit zeker wel het geval. Mocht je toch iets anders willen, laat de Pike dan voor wat het is. Het is geen streetvork (ik neem aan dat je dit o.a. doet).

Het frame: je noem heet verschillende frames, een Black Market of een Smith is anders als een Toy. Alu vs staal. Het zijn alledrie goede street (en-alles-wat-ermee-te-maken-heeft)-frames. Black Market is lekker exclusief, een Toy is gewoon goed, op enkele uitzonderingen na. Een Smith is ook prima, maar minder exclusief.

Ben je opzoek naar nieuwe of gebruikte onderdelen (lees: frame/vork)?

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » za aug 12, 2006 8:46 am

hmm ik heb van een kennsi gehoord dat de lak kwaliteit erg slecht is van de suburban , hij rade me aan voor de mob of voor de 24 moon te gaan

www.monsieur-velo.be

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » za aug 12, 2006 1:12 pm

lak maakt toch niet uit?
daar gaat ie niet minder van rijden.
kijk eerst wat je wil Staal of alu
hoeveel wil je er aan uit geven
zet dat allemaal op een rijtje
Stiekem toch mister P1

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za aug 12, 2006 2:28 pm

thomasmb schreef:hmm ik heb van een kennsi gehoord dat de lak kwaliteit erg slecht is van de suburban , hij rade me aan voor de mob of voor de 24 moon te gaan
En lak maakt meer uit dan gewicht? De lak van een frame van 2.5kg dat in Polen wordt gemaakt is te min, dus dan maar een frame van 3.7kg dat in Taiwan gemaakt wordt?

Als vork kan je natuurlijk ook naar de RockShox Argyle kijken, maar de 2006/2007 modellen DJ's zijn zeker goed, ik vind ze iig veel beter dan de 2004/2005 modellen...

BlackMarket MOB is volgens mij onmogelijk om aan te komen in Europa?..
Maar zou kunnen dat je 'em wel kan krijgen, in dat geval een heel mooi frame, behalve de IS Schijfrem mounts waar je je remklauw niet over kan verschuiven, dus tenzij je de perfecte kettinglengte hebt zal je altijd een gedeelte van je schijf niet gebruiken, wat dus wel jammer is.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » za aug 12, 2006 2:44 pm

Steelhead Rider schreef:
thomasmb schreef:hmm ik heb van een kennsi gehoord dat de lak kwaliteit erg slecht is van de suburban , hij rade me aan voor de mob of voor de 24 moon te gaan
En lak maakt meer uit dan gewicht? De lak van een frame van 2.5kg dat in Polen wordt gemaakt is te min, dus dan maar een frame van 3.7kg dat in Taiwan gemaakt wordt?

Als vork kan je natuurlijk ook naar de RockShox Argyle kijken, maar de 2006/2007 modellen DJ's zijn zeker goed, ik vind ze iig veel beter dan de 2004/2005 modellen...

BlackMarket MOB is volgens mij onmogelijk om aan te komen in Europa?..
Maar zou kunnen dat je 'em wel kan krijgen, in dat geval een heel mooi frame, behalve de IS Schijfrem mounts waar je je remklauw niet over kan verschuiven, dus tenzij je de perfecte kettinglengte hebt zal je altijd een gedeelte van je schijf niet gebruiken, wat dus wel jammer is.
MOB's zijn de verkrijgen, de glatzkopf hier bij ons rijdt ermee. maar wel met eentje met vertikale dropouts, eentje met horizontale moest ie dan nog hele tijd langer op wachten. gewoon Carter Holland ff maile.
maar als je geen zin hebt om een mogelijk een paar maand te wachten, kan je beter voor een suburban gaan. echt goede frames, voor een goede prijs.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za aug 12, 2006 3:32 pm

Ja dat bedacht ik ook nadat ik dat bericht had gemaakt, je kan 'em ook bij een of andere duitse webshop krijgen voor 700 euro, maar ik denk dat je dan beter even www.unrealcycles.com kan mailen en vragen of ze het frame als Gift/Used willen opsturen, dan betaal je alleen de prijs van 't frame+verzendkosten, wat nog altijd minder is dan die 700

Brooklyn Park Bikes zijn ook wel mooi trouwens

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di aug 29, 2006 8:05 pm

Heb mezelf een dj3 met steekas aangeschaft + een 24 le toy 4 :p
Foto's volge nog

MAG SLOTJE OP thx

www.monsieur-velo.be

Gesloten