burnside

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo jan 13, 2010 2:42 pm

The Edge was wel droog om een keertje heen te gaan. Is wel lache als je in de buurt woont maar het is zeker geen 4 uur reizen waard

vieze vinnie

Bericht door vieze vinnie » wo jan 13, 2010 3:49 pm

volgensmij moet je t plan altijd in combi doen.. wil je t goed doen...
enkele mogelijkheden:
1:
mtb, inline, skateboard en bmx toelaten.
MAAR!! mark meer bmx mtb gericht maken dan skateboard.
2:
in combi met een shop er bij.
3:
goede sterke sponsoren (redbull, externe shops oid.)
4:
combi pand, waarmee je eventueel ook een ruimte voor gemeente jongeren groepen hebt. Zo krijg je veel sneller een pand.

maarja.. dit is eff zo snel verzonnen, of het daadwerkelijk met het geld rond te krijgen is, is de vraag.

of zoals herm t doet... t meest verotte pand in deventer nemen... parkje in dumpen.. leuk shopje bakken en dan ben je tof. (denkt i)
regelmatig water op de baan en fucking koud is ook niet leuk;) zoals burnside wel is heeft
teamrider:
www.psbmx.com

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo jan 13, 2010 4:41 pm

ligt er idd aan hoe je het doet, ghetto (anti)kraakpand met wat van oude pallets en andere teringzooi gemaakte ramps is ook in deze tijden te realiseren maar zelfs dan gaat er wel veel tijd in zitten..

@groen: dus in principe mag je er doordeweeks gewoon rijden dan?
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

pimbmx

Bericht door pimbmx » wo jan 13, 2010 5:02 pm

Een MTB neemt wel veel ruimte in beslag en het is niet voor niets een Mountainbike. Als je graag in parken wilt rijden op een fiets, zou ik toch echt aanraden om een BMX aan te schaffen, dat is ook nog een véél fijner op al die kleine obstakels.

Bij ons mag je ook gewoon met MTB in maar er zijn tot nu toe na de opening bijna geen MTB-ers geweest. Twee verschillende jongens waarvan er ééntje maar één keer geweest is. Die andere MTB-er is Mark, 'Marcuos' op DirtyPages, en hij is tegenwoordig meer BMX dan MTB omdat hij een 24" BMX cruiser gekocht heeft. (goede stap vooruit trouwens!)

Het bezoek van MTB volk is zo nihil, dat ik best snap dat skateparken ze niet binnenlaten omdat ze daarmee geen grote groep buiten sluiten en MTB eigenlijk niet helemaal thuis hoort in veel parken zoals ze in Nederland zijn. (te lage obstakels)

Ik vraag me soms ook wel eens af of waarom ons park ook open is voor MTB want er komt geen hond op af. Ik weet niet wat de reden ervan is. We kunnen het net zo goed BMX only maken, daar zou je eigenlijk vrijwel niemand mee buiten sluiten.Misschien dat het te hoog is voor de meeste MTB-ers in Nederland?

groen

Bericht door groen » wo jan 13, 2010 5:18 pm

pimbmx schreef:Een MTB neemt wel veel ruimte in beslag en het is niet voor niets een Mountainbike. Als je graag in parken wilt rijden op een fiets, zou ik toch echt aanraden om een BMX aan te schaffen, dat is ook nog een véél fijner op al die kleine obstakels.

Bij ons mag je ook gewoon met MTB in maar er zijn tot nu toe na de opening bijna geen MTB-ers geweest. Twee verschillende jongens waarvan er ééntje maar één keer geweest is. Die andere MTB-er is Mark, 'Marcuos' op DirtyPages, en hij is tegenwoordig meer BMX dan MTB omdat hij een 24" BMX cruiser gekocht heeft. (goede stap vooruit trouwens!)

Het bezoek van MTB volk is zo nihil, dat ik best snap dat skateparken ze niet binnenlaten omdat ze daarmee geen grote groep buiten sluiten en MTB eigenlijk niet helemaal thuis hoort in veel parken zoals ze in Nederland zijn. (te lage obstakels)

Ik vraag me soms ook wel eens af of waarom ons park ook open is voor MTB want er komt geen hond op af. Ik weet niet wat de reden ervan is. We kunnen het net zo goed BMX only maken, daar zou je eigenlijk vrijwel niemand mee buiten sluiten.Misschien dat het te hoog is voor de meeste MTB-ers in Nederland?
te klein hahaha

is ook best ver rijden voor mij en ik ben meer een dirter... voor mij zou een foampit resi mij zeker motiveren langs te komen
Loud, mean, fast & dirty

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo jan 13, 2010 5:28 pm

pimbmx schreef:
yadda yadda
ik zat erop te wachten dat er weer zoiets gepost zou worden..

om te beginnen, ik denk dat je houding zoals die uit je post naar voren komt best eens een reden kan zijn dat er geen mtbers komen :lol:

en wat dat standaard " mtb's zijn ongeschikt" verhaal betreft,huidige 26" mtb's zijn idd niet ideaal voor street en park maar hou er wel rekening mee dat veel mtbers redelijk allround zijn en ook vaak trails, 4x en bikepark rijden en het een beetje dom zou zijn om voor die paar wintermaanden een bmx te kopen waardoor je het gevoel met de mtb kwijtraakt..

groen

Bericht door groen » wo jan 13, 2010 5:37 pm

de G U R U schreef:
pimbmx schreef:
yadda yadda

om te beginnen, ik denk dat je houding zoals die uit je post naar voren komt best eens een reden kan zijn dat er geen mtbers komen :lol:

en wat dat standaard " mtb's zijn ongeschikt" verhaal betreft,huidige 26" mtb's zijn idd niet ideaal voor street en park maar hou er wel rekening mee dat veel mtbers redelijk allround zijn en ook vaak trails, 4x en bikepark rijden en het een beetje dom zou zijn om voor die paar wintermaanden een bmx te kopen waardoor je het gevoel met de mtb kwijtraakt..
niet mee eens .... pim heeft overal duidelijk gemaakt dat het park ook voor mtb was en dat er dan niemand komt is zeker niet zijn schuld!!!

moet je kijken wat die gozer allemaal heeft gemaakt/geregelt met zijn pa... zit iedereen hier te bitchen over een park waar mtb naar binnen mag en dat is er gewoon al!!!!
Loud, mean, fast & dirty

bmxassen
Contacteer:

Bericht door bmxassen » wo jan 13, 2010 5:50 pm

Burnside wil je toch niet rijden met 26 inch.. veels te klein en te dicht op elkaar.. of anders gezegd een kut park net als al die andere kleine parkjes!

Promise, the building, skateland zijn de beste opties. of wat roy zegt wuppertal of aurich in duitsland.

30januari is er in aurich de 3de stop van de Homegrowntour! als er mensen heen gaan let me know! :arms:

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo jan 13, 2010 5:52 pm

groen schreef:
de G U R U schreef:
pimbmx schreef:
yadda yadda
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
volgens mij heb ik nooit gezegd dat dat park niet voor mtbers is of dat pim dat nergens duidelijk heeft gemaakt; het ging mij er meer om dat hij in die post een 'beetje' neerbuigend over komt tegen mtbers- ikzelf heb dan al niet meer zo'n behoefte om daar nog te rijden maar dat zal dan wel aan mij liggen..

pimbmx

Bericht door pimbmx » wo jan 13, 2010 6:08 pm

de G U R U schreef:
pimbmx schreef:
yadda yadda

de G U R U schreef:
groen schreef:
de G U R U schreef: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
volgens mij heb ik nooit gezegd dat dat park niet voor mtbers is of dat pim dat nergens duidelijk heeft gemaakt; het ging mij er meer om dat hij in die post een 'beetje' neerbuigend over komt tegen mtbers- ikzelf heb dan al niet meer zo'n behoefte om daar nog te rijden maar dat zal dan wel aan mij liggen..
Beetje grappig hoe je reageert als een klein kindje. Ik heb denk ik zelfs al meer gedaan voor MTB in Nederland dan jij ooit zal doen. Voor mijn gevoel zeur jij alleen maar dat er niets is, hebt alleen maar praatjes en voert niets uit. Correct me if I'm wrong. Ik zou wel graag willen weten wat jij persoonlijk nou voor MTB hebt gedaan behalve de MTB-ers neerzetten als zeurpieten hier op Dirty Pages.

Veel MTB-ers rijden naast MTB ook gewoon op een BMX. Het kan zelfs meer helpen omdat een BMX veel wenkbaarder is dan een MTB. Een tailwhip is een trick waarbij je op een BMX voordeel kan hebben bij het leren ervan. Het is precies hetzelfde dat Freestyle Motocrossers vaak eerst iets op een BMX proberen. Maar als jij daar je gevoel voor je MTB mee kwijt raakt, moet jij maar lekker in de wintermaanden op Dirty Pages reageren i.p.v. fietsen op een BMX.

Luister, 'GURU', je begrijpt mij volgens mij een beetje verkeerd. Ik doe ben helemaal niet neerbuigend over MTB en ik bied ze zelfs de mogelijkheid om te komen rijden op ramps die mn pa en ik grotendeels zelf betaald hebben. Ik heb altijd gezegd dat we MTB niet moeten weigeren omdat zij nog erger gediscrimineerd worden dan BMX-ers. Het valt alleen tegen dat er helemaal geen MTB-ers komen terwijl ze wel gewoon mogen komen. En als jij niet wil komen omdat je mij niet mag, dat is helemaal jouw keuze. Dan blijf jij lekker zeuren op Dirty Pages hoe zielig je bent dat je nergens kan fietsen en dan ga ik wel fietsen met mensen die wel van fietsen houden.

StuartGibson

Bericht door StuartGibson » wo jan 13, 2010 6:37 pm

groen schreef:
pimbmx schreef:Een MTB neemt wel veel ruimte in beslag en het is niet voor niets een Mountainbike. Als je graag in parken wilt rijden op een fiets, zou ik toch echt aanraden om een BMX aan te schaffen, dat is ook nog een véél fijner op al die kleine obstakels.

te klein hahaha

is ook best ver rijden voor mij en ik ben meer een dirter... voor mij zou een foampit resi mij zeker motiveren langs te komen
Ik ga iedere week, meerijden is niet moeilijk dacht ik? ;)

bmxassen
Contacteer:

Bericht door bmxassen » wo jan 13, 2010 6:41 pm

Dan blijf jij lekker zeuren op Dirty Pages hoe zielig je bent dat je nergens kan fietsen en dan ga ik wel fietsen met mensen die wel van fietsen houden.

Inderdaad! :lol:
Ik ga iedere week, meerijden is niet moeilijk dacht ik?
Haal mij dan ook ff op stewie! :D

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » wo jan 13, 2010 6:48 pm

Ik zou ook best daar eens in eindhoven willen kijken alleen is dat vervoer altijd zo moeilijk te regelen, trein is dan ook wel een optie maar met dat "inkomen" van mij valt die ook zo ongeveer wel weer af.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo jan 13, 2010 8:06 pm

Roel@dTb schreef:Ik zou ook best daar eens in eindhoven willen kijken alleen is dat vervoer altijd zo moeilijk te regelen, trein is dan ook wel een optie maar met dat "inkomen" van mij valt die ook zo ongeveer wel weer af.
Ik zit een beetje op de route, kan je hier crashe!

Dus, mtb meeting haha 8)
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Timmos

Bericht door Timmos » wo jan 13, 2010 8:24 pm

Roel@dTb schreef:Ik zou ook best daar eens in eindhoven willen kijken alleen is dat vervoer altijd zo moeilijk te regelen, trein is dan ook wel een optie maar met dat "inkomen" van mij valt die ook zo ongeveer wel weer af.
niet zoveel piktrekken en is gaan beunen.

Hoe zit het nu met openingtijden in eindhoven?
Hoorde laatst wat bmx'ers uit uden dat het niet altijd open is??

Siroj.

Bericht door Siroj. » wo jan 13, 2010 8:42 pm

Wil er ook graag een keer langs gaan, kom er elke dag langs als ik na school ga. Voor mij een kleine 20min met de trein. Als er een x een aantal van plan zijn te gaan dan hoor ik het graag!

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo jan 13, 2010 8:51 pm

@pimbmx: als er toch niemand komt, waarom zou je het dan verbieden? :? je hebt er dan geen nadelen om het zo te houden, maar als je het verbied krijg je wel een groep zeikende mtb-ers achter je aan :lol: zijn die paar mtb-ers die er heel af en toe langs komen ook blij :)

vieze vinnie

Bericht door vieze vinnie » do jan 14, 2010 8:43 am

wat bikerboii zegt..
k vind t park van pim echt wel tof, maar t is wel damn ver reizen voor een parkje. du sdat is denk ik voor de meeste de reden om niet tot net zovaak te komen...
teamrider:
www.psbmx.com

pimbmx

Bericht door pimbmx » do jan 14, 2010 9:30 am

BiKeRbOi schreef:@pimbmx: als er toch niemand komt, waarom zou je het dan verbieden? :? je hebt er dan geen nadelen om het zo te houden, maar als je het verbied krijg je wel een groep zeikende mtb-ers achter je aan :lol: zijn die paar mtb-ers die er heel af en toe langs komen ook blij :)
M'n pa en ik zijn al heel lang bezig voor een indoor park voor BMX en jawel, ook MTB. We willen echt het beste park van Europa in Eindhoven maken met inclusief foampit en resi ramps. Het ding is alleen dat wij altijd hebben gedacht dat er best een grote groep MTB-ers is die ook park rijden en niet alleen op Dirty Pages zitten te zeuren. Tegenover de gemeente is het ook een beetje krom als er een park komt voor BMX en MTB en dat er dan helemaal geen MTB-ers komen. Dan kunnen m'n pa en ik net zo goed proberen een BMX only park te maken en al onze energie daarin steken want support van veel MTB-ers is ver te zoeken (zeker niet allemaal, maar veel wel). Dat is overigens ook in de BMX scene in Nederland hoor maar MTB is al een kleine groep dus zou het goed zijn, omdat het zo'n kleine groep is, extra je best te doen om wat voor elkaar te krijgen!

Voor ons ligt MTB nogal dicht bij BMX dus ik zou het niet snel weigeren omdat ik het een beetje flauw vind. Ik snap skateparken dan ook weer wel enigzins. Dat park gaat echt niet beter rondkomen doordat er misschien ooit een MTB-er langskomt, waar je verder niets aan hebt, behalve dat hij entree betaalt. Niets aan hebben in de zin van dat velen niets voor elkaar proberen te krijgen voor zowel zichzelf als voor anderen en alleen maar beetje zeuren en slap ouwehoeren zoals 'de G U R U'.

Ik wil even benadrukken dat ik niet alle MTB-ers bedoel. Zij weten zelf wel dat ik het niet over hen heb.

Whouz

Bericht door Whouz » do jan 14, 2010 10:05 am

pimbmx schreef:
BiKeRbOi schreef:@pimbmx: als er toch niemand komt, waarom zou je het dan verbieden? :? je hebt er dan geen nadelen om het zo te houden, maar als je het verbied krijg je wel een groep zeikende mtb-ers achter je aan :lol: zijn die paar mtb-ers die er heel af en toe langs komen ook blij :)
M'n pa en ik zijn al heel lang bezig voor een indoor park voor BMX en jawel, ook MTB. We willen echt het beste park van Europa in Eindhoven maken met inclusief foampit en resi ramps.
ook dirts ??? indoor dirts in nederland zou wel de shit zijn :angelnot:

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do jan 14, 2010 10:53 am

Als ik het goed weet heeft de GURU er wel voor gezorgd met een aantal BMXers dat het nieuwe skatepark in Rotterdam nu ook mtb+bmx toelaat, ipv dat je elke keer weg wordt gestuurd door van die taakstrafgastjes die daar de hele dag rondjes rijden in hun golfkarretjes :lol:

Maja to the point, ik vind het wel echt tof wat je doet en heb daar echt respect voor. Als het wat dichterbij was zou ik ook graag mee willen helpen, maar Eindhoven vind ik toch wat te verweg. Misschien dat ik wel een keer langs kom als me rug weer beter is en ik weer kan rijden

pimbmx

Bericht door pimbmx » do jan 14, 2010 11:31 am

Whouz schreef:
pimbmx schreef:
M'n pa en ik zijn al heel lang bezig voor een indoor park voor BMX en jawel, ook MTB. We willen echt het beste park van Europa in Eindhoven maken met inclusief foampit en resi ramps.
ook dirts ??? indoor dirts in nederland zou wel de shit zijn :angelnot:
Dirt gaat niet samen met foam en hout. Ik wilde wel iets van rythm sections maken van hout. Meer richting het idee van Ray's MTB park dan zand in een hal gooien net als de Abflughalle.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » do jan 14, 2010 12:08 pm

Afbeelding

Emmeringen.
Perfect voor MTB/BMX. Resi, foampit, houte 'dirt sectie' etc.

http://tretlager.org/?page_id=30
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » do jan 14, 2010 12:27 pm

Dat park is idd echt te vet!

Alleen jammer dat het vanaf mijn huis bijna 7 uur rijden..!

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do jan 14, 2010 12:39 pm

BiKeRbOi schreef:Als ik het goed weet heeft de GURU er wel voor gezorgd met een aantal BMXers dat het nieuwe skatepark in Rotterdam nu ook mtb+bmx toelaat, ipv dat je elke keer weg wordt gestuurd door van die taakstrafgastjes die daar de hele dag rondjes rijden in hun golfkarretjes :lol:
Je bedoelt het Zuiderpark in Rotterdam? Zo ja, dan heb je geen idee waar de fuck je het over hebt en dat zal ook niet de eerste keer zijn. Ik weet niet of Mark er ooit geweest is om met die mensen daar te praten, maar ik ben er wel geweest met 3 andere BMX-ers om dat te doen en het zijn ZEKER geen "taakstrafgastjes" die er werken, maar vrijwilligers die iets willen doen voor de gemeenschap en het zelf ook onzin vonden dat fietsers niet toe werden gelaten. Alweer blijkt dat je maar uit je nek lult, zoals bij de meerderheid van je posts. En ja ik weet dat je wel weer iets onzinnigs gaat verzinnen als "jij lult uit je nek" want normaal discussiëren kan je toch niet.

Plaats reactie