Dirt.

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » di apr 14, 2009 9:09 pm

Stillridingbmx schreef:
Dirtyboy schreef:je moet egt niet van die Kona meuk gaan kopen, dus rommel 1ste klas, koop idd iets van een Blackmarket 357 complete fiets en dan een large ofzo, dat rijd 20x bter dan een kona of wat dan ook. veel succes met het zoeken naar een bike.
Dat is klink klaar onzin. Oké, er zijn frames gebroken, maar dat gebeurd met elke dirt jump fiets. Jou mening onderbouwd helemaal niks. Je legt niet eens uit, waarom het 1ste klas rommel zou zijn... Heb je uberhaupt wel eens op een Kona gereden?
Of eentje gebroken? Zeker te veel op pinkbike zitten kijken...

Apart dat je de p1 te klein vind, ik ben zelf namelijk ook 1m85 en rij met een p1 2008.
Voor mij is ie echt prima, frame zit me niet in de weg. En verder is ie erg stabiel.
Waarschijnlijk door de erg lage bottembracket. Maar het gaat natuurlijk om wat jij fijn vind. Dus, je zou is naar een Kona,Transition,Blk Mrkt etc etc. kunnen kijken, of als nodig uittesten.

Succes!
ik denk eerder dat ie stabiel is door het belachelijk hoge gewicht van zo'n frame: 3.6kg (of was dat zonder verf, vieze vinnie had die van hem iig gewogen)

om te zeggen dat de p1 te klein is is een beetje ononderbouwd, er is namelijk een lange versie en een korte versie van de p-series ;)

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di apr 14, 2009 9:11 pm

BiKeRbOi schreef:
Dennis Katinas schreef:
Deano schreef:Ja dank je voor al die tips =)
Maarja kvind de blkmrkt en ns wel mooi maar allemaal kleine maten vind ik
alé ze mogen miss wel laag zijn maar toch ook redelijk lang
zoals die specialized p1 waar k op gereden heb vind ik persoonlijk te kort ..
waarom omdat als ik draai enzo de voeten bijna tegen band komen en soms raken die het ook en de kniën het stuur dus..
miss beter een 23" maar die vind je niet in Blkmrkt en ns toch?
Grtz.
23" is echt te groot hoor :) Mijn broertje (Kevin Katinas, rijdt voor Kona) heeft een cowan 2008 frame 17", dat ding is voor hem te groot (zelfs voor mij aan de lange kant, en ik ben langer dan jij bent) Misschien is dat iets voor jou? No way dat jij je stuur raakt met je knie. Het is een mooi frame, slecht een paar keer mee gesprongen. stuur me een PB'tje als je zijn email wilt :)

en dat zegt dat ie wat van frames en geo af weet, hij heeft het natuurlijk over de toptube en niet de seattube

ja kona meest geavanceerde street/dirt frames. kona's zijn DIRT frames (cowan etc), maar totaal niet voor street

waarom?:
-te lange chainstays
-te lage bb
-toptube/rest verhouding klopt niet
-veels te hoge seatstay

ik ga zelf niks zeggen over hoe ze rijden op dirt, ik rij zelf namelijk geen dirt en heb er dus geen ervaring mee, maar ik heb zelf een kona shred gehad, en ik vond em niet echt bepaald geslaagd qua geo

dirtybboy mag het wat bot brengen, maar hij heeft 100% gelijk
haha oeps, je hebt helemaal gelijk :) Naja, die is dus 24.8" lijkt me groot zat :lol:

Hij zegt trouwens dat hij een "mtb dirt" wil kopen, Kona is zo gek idee nog niet. maar heb ook niets tegen andere merken hoor. Blk Mrkt is ook zeer vet.

Whouz

Bericht door Whouz » di apr 14, 2009 9:26 pm

Ga gewoon n keer naar n jam/meeting en probeer wat bikes.
Dan weetje t snelste wat je lekker vind :bandana:

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di apr 14, 2009 9:49 pm

BiKeRbOi schreef:
Stillridingbmx schreef:
Dirtyboy schreef:je moet egt niet van die Kona meuk gaan kopen, dus rommel 1ste klas, koop idd iets van een Blackmarket 357 complete fiets en dan een large ofzo, dat rijd 20x bter dan een kona of wat dan ook. veel succes met het zoeken naar een bike.
Dat is klink klaar onzin. Oké, er zijn frames gebroken, maar dat gebeurd met elke dirt jump fiets. Jou mening onderbouwd helemaal niks. Je legt niet eens uit, waarom het 1ste klas rommel zou zijn... Heb je uberhaupt wel eens op een Kona gereden?

Apart dat je de p1 te klein vind, ik ben zelf namelijk ook 1m85 en rij met een p1 2008.
Voor mij is ie echt prima, frame zit me niet in de weg. En verder is ie erg stabiel.
Waarschijnlijk door de erg lage bottembracket. Maar het gaat natuurlijk om wat jij fijn vind. Dus, je zou is naar een Kona,Transition,Blk Mrkt etc etc. kunnen kijken, of als nodig uittesten.

Succes!
ik denk eerder dat ie stabiel is door het belachelijk hoge gewicht van zo'n frame: 3.6kg (of was dat zonder verf, vieze vinnie had die van hem iig gewogen)

om te zeggen dat de p1 te klein is is een beetje ononderbouwd, er is namelijk een lange versie en een korte versie van de p-series ;)
Agree, ze zijn niet licht. Maar toch, als je 24'' zou gaan rijden dan kom je in een bocht met je crank tegen de grond door de lage bb.
Verder is het toch een ideaal frame, tenzij je naar gewicht gaat kijken.

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » di apr 14, 2009 10:11 pm

Ik zeg altijd maar zo en bike is net als een vrouw het went vanzelf :P....

Dat gez... altijd over merken laat iemand zijn eigen merk kiezen er er tevreden mee zijn. De een is blij met een kona de andere met een zwarte markt. Ik bedoel lekker belangrijk, zo lang je maar fun hebt.....

Kies gewoon wat je zelf prettig vind rijden en het best bij je past....

We zien je bike wel verschijnen ben benieuwd....
Specialized Demo 8 2011

groen

Bericht door groen » di apr 14, 2009 10:39 pm

gewoon 1 met 2 wielen en een langere toptube dan 22" dat is naar mijn MENING een goed bike om te dirten

en gewoon lol hebben op de 2 wieler
Loud, mean, fast & dirty

Marcuos

Bericht door Marcuos » wo apr 15, 2009 10:25 am

Een vriend van mij rijd op een Atomlab trailpimp als ik me niet vergis. Dat is een frame met een lange toptube. Rijd echt lekker. Voor Dirt vind ik een langere toptube ook erg fijn. Voor Street wat minder.

PS ik heb het idee dat veel mensen hier op DP niet in de gaten hebben dat hun mening niet perse voor iedereen geld. Andere kunnen andere meningen hebben. (denkend aan Dirtyboy en de GURU)
Life is what happens while you're busy making other plans.

Deano

Dirt

Bericht door Deano » wo apr 15, 2009 2:48 pm

Oké Dank jullie
Ik heb wel een vriend dier voor mij een bike wil samenstellen maar kzal hem dan moeten zeggen zeker een 22.5" dan nemen endan stelt hij de bike verder samen Kzou zeggen tot rond de 1000-1200 euro zoiets maar meer niet wss
Kvind die blackmarket wel mooi maar lijken zo klein vind ik ..
Grtz

BiKeRbOi
Contacteer:

Re: Dirt

Bericht door BiKeRbOi » wo apr 15, 2009 3:37 pm

Deano schreef:Oké Dank jullie
Ik heb wel een vriend dier voor mij een bike wil samenstellen maar kzal hem dan moeten zeggen zeker een 22.5" dan nemen endan stelt hij de bike verder samen Kzou zeggen tot rond de 1000-1200 euro zoiets maar meer niet wss
Grtz
blkmrkt MOB heeft een 22.5" versie ;)

Dirtyboy

Bericht door Dirtyboy » wo apr 15, 2009 3:58 pm

blkmrkt is lang en laag dus totaal niet klein ;)
I'm so broke, i can't even pay attention.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo apr 15, 2009 4:14 pm

Dennis Katinas schreef:
Deano schreef:Ja dank je voor al die tips =)
Maarja kvind de blkmrkt en ns wel mooi maar allemaal kleine maten vind ik
alé ze mogen miss wel laag zijn maar toch ook redelijk lang
zoals die specialized p1 waar k op gereden heb vind ik persoonlijk te kort ..
waarom omdat als ik draai enzo de voeten bijna tegen band komen en soms raken die het ook en de kniën het stuur dus..
miss beter een 23" maar die vind je niet in Blkmrkt en ns toch?
Grtz.
23" is echt te groot hoor :) Mijn broertje (Kevin Katinas, rijdt voor Kona) heeft een cowan 2008 frame 17", dat ding is voor hem te groot (zelfs voor mij aan de lange kant, en ik ben langer dan jij bent) Misschien is dat iets voor jou? No way dat jij je stuur raakt met je knie. Het is een mooi frame, slecht een paar keer mee gesprongen. stuur me een PB'tje als je zijn email wilt :)
lichaamslengte heeft wel met ideale framelengte te maken maar een kleine persoon hoeft niet per sé het beste te rijden op een kort frame, hangt ook af van voorkeur, rijstijl, achtergrond en zo...ik kan het weten (1.73 met een 22.5" MOB die ik nog redelijk kort vind..)

en @ dirtyboi: blk mrkts heb je in verschillende tt lengten, ook 21.5" en zo, zou als gezegd zoveel mogelijk verschillende frames proberen.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

de G U R U
Contacteer:

Re: Dirt

Bericht door de G U R U » wo apr 15, 2009 4:15 pm

BiKeRbOi schreef:
Deano schreef:Oké Dank jullie
Grtz
blkmrkt MOB heeft een 22.5" versie ;)
ja alleen de MOB en die kost frame only al gauw 900E
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

Deano

Bericht door Deano » wo apr 15, 2009 5:05 pm

Dus ben ik dan al te groot voor de blackmarket?
Ja wat raden jullie dan aan voor iemand van 1.85?

Whouz

Bericht door Whouz » wo apr 15, 2009 8:46 pm

Deano schreef:Dus ben ik dan al te groot voor de blackmarket?
Of je te groot ben is niet te zeggen lijkt mij. Het ligt niet alleen aan de lengte... op veel veschillende frames heb je een totaal andere geometrie en dat veranderd de hele houding. En als je nog niet eerder dirt/street of wat dan ook hebt gereden zal je vast wel snel wennen aan n bike...

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo apr 15, 2009 9:05 pm

Deano schreef:Dus ben ik dan al te groot voor de blackmarket?
check de laatste 2 posts van de vorige page, dat zijn echt de beste frames (of completes) voor jou

vooral die trailpimp is een aanrader voor die superlage prijs bij CRC! :o

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo apr 15, 2009 9:38 pm

Stillridingbmx schreef:
BiKeRbOi schreef:
Stillridingbmx schreef: Dat is klink klaar onzin. Oké, er zijn frames gebroken, maar dat gebeurd met elke dirt jump fiets. Jou mening onderbouwd helemaal niks. Je legt niet eens uit, waarom het 1ste klas rommel zou zijn... Heb je uberhaupt wel eens op een Kona gereden?

Succes!

Agree, ze zijn niet licht. Maar toch, als je 24'' zou gaan rijden dan kom je in een bocht met je crank tegen de grond door de lage bb.
Dat slaat weer eens nergens op, BMXers zitten ook met hun cranks heel dicht bij de grond, die zie je toch ook niet met hun cranks de grond raken in bochten of wel? Overigens is het volgens mij de bedoeling om je cranks horizontaal te houden als je in de bocht zit, maar dat zou ik natuurlijk niet weten, ik dirt niet.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » wo apr 15, 2009 9:40 pm

cranks horizontaal in een bocht?
Denk het niet...
Normaal doe je de cranks die in de binnenbocht zit, omhoog, en met de crank die in de buitenbocht zit, naar de grond. Zo ga je ook beter door een bocht;)

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo apr 15, 2009 9:45 pm

Steelhead Rider schreef:
Stillridingbmx schreef:
BiKeRbOi schreef: ik denk eerder dat ie stabiel is door het belachelijk hoge gewicht van zo'n frame: 3.6kg (of was dat zonder verf, vieze vinnie had die van hem iig gewogen)

Dat slaat weer eens nergens op, BMXers zitten ook met hun cranks heel dicht bij de grond, die zie je toch ook niet met hun cranks de grond raken in bochten of wel? Overigens is het volgens mij de bedoeling om je cranks horizontaal te houden als je in de bocht zit, maar dat zou ik natuurlijk niet weten, ik dirt niet.
.... laat maar.

En lees de comment van Maarten hierboven maar is. Maakt een hoop duidelijk.

Timmos

Bericht door Timmos » wo apr 15, 2009 10:09 pm

een typisch geval van dp klets.
Wat loopt iedereen achterlijk te praten over frames en lengte. Welles nietes enz.
Heb je advies pb de volgende keer. :evil:

spijkers3
Contacteer:

Bericht door spijkers3 » do apr 16, 2009 1:04 am

Precies, niet lullen maar rijden GVD!!!

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do apr 16, 2009 8:36 am

Timmos schreef:een typisch geval van dp klets.
Wat loopt iedereen achterlijk te praten over frames en lengte. Welles nietes enz.
of niet, hij vraagt om hulp wat een goed frame is voor zijn lengte, en het is wel degelijk belangrijk dat je een frame/bike hebt die bij je past en die je lekker vindt rijden ;)

r083rt
Contacteer:

Bericht door r083rt » do apr 16, 2009 8:51 am

BiKeRbOi schreef:
of niet, hij vraagt om hulp wat een goed frame is voor zijn lengte, en het is wel degelijk belangrijk dat je een frame/bike hebt die bij je past en die je lekker vindt rijden ;)
Daar zit wel een kern van waarheid in maar niet iedereen met de zelfde lengte vind dezelfde bike lekker rijden. Volgens mij kan niemand zeggen welke bike geschikt voor hem is. Hij moet gewoon proberen, test een paar bikes uit, ga naar een meeting. Via wat tekst ga je het iig niet te weten komen denk ik.

Ik zeg altijd maar zo.... Het is een gevoel...
Specialized Demo 8 2011

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » do apr 16, 2009 12:34 pm

ik ben ruim 1.90 en heb een blk mrkt 22,5.. die vin ik perfect met een korte stuurpen.
kzou best nog een kleiner frame rijden, maar nu heb ik vrij veel ruimte voor barspins

die fietsen die jij te klein vind zijn niet te klein je bent het gewoon niet gewend, dus haal gewoon een tussen 22'' en 23'' en dan zit je gewoon goed :)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do apr 16, 2009 1:12 pm

r083rt schreef:
BiKeRbOi schreef:
Daar zit wel een kern van waarheid in maar niet iedereen met de zelfde lengte vind dezelfde bike lekker rijden. Volgens mij kan niemand zeggen welke bike geschikt voor hem is. Hij moet gewoon proberen, test een paar bikes uit, ga naar een meeting. Via wat tekst ga je het iig niet te weten komen denk ik.

Ik zeg altijd maar zo.... Het is een gevoel...
het is natuurlijk een beetje van allebei, er zijn wel bepaalde maten die wat meer bij iemand passen etc, maar aan alleen maten heb je idd ook niet veel, persoonlijke voorkeuren zijn zoals de naam al zegt persoonlijk. maar de kans dat iemand een bike lekkerder vind rijden is een stuk groter als die de 'juiste' frame heeft met de bij diegene passende lengtes.

ik ben zelf wel echt een geoneuker btw, voordat een bike mij echt bevalt moet ie: steile hoeken hebben (headangle en seatangle), hoge bb; zonder drop, liefst zelfs met een beetje rise, chainstays onder de 400mm, en een toptube van rond de 22" - 22,5".
maar dit is ook bij iedereen persoonlijk, veel mensen zouden mijn soort frames te nerveus vinden

Deano

Bericht door Deano » do apr 16, 2009 4:49 pm

Als ik het geld heb, eerst sparen dus dan zal is een ergens gaan kijken voor een blkmrkt denk k of miss een Ns.

Plaats reactie