Weer iemand die wil beginnen met Dirt

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » do dec 14, 2006 9:02 pm

okee :D
voor 10 euro kom ik hem vanavond nog ophalen.
Nee ff serieus hoeveel wil je er voor hebben? Hoe groot istie in welke staat istie? Kunnen er schijfremmen op?

thanx voor de info alvast :)

^oZ

Bericht door ^oZ » do dec 14, 2006 9:52 pm

BiKeRbOi schreef:of je boort gewoon een gat in de topcap en starfangled nut
En je headset aanspannen met een stapel stenen?

Nami

Bericht door Nami » do dec 14, 2006 10:21 pm

^oZ schreef:
BiKeRbOi schreef:of je boort gewoon een gat in de topcap en starfangled nut
En je headset aanspannen met een stapel stenen?
Hij bedoelt natuurlijk NAAST de inbus...
Maarja, zo speciaal dingetje er voor kopen is net iets mooier.. :p

Reind
Contacteer:

Bericht door Reind » vr dec 15, 2006 5:36 am

audiotrash schreef: check mijn hardy maar keer, kan je echt nice maken.
Afbeelding
Voor het geld echt enorm mooie frames, ik heb zelf de 4 (frames van zowel de goedkoopste 5 als de team versie zijn gelijk) en die is inmiddels helemaal onder handen genomen, een setje juicy 7's er op, beter schakelwerk (x.9) en een fatsoenlijke BB + crackstel + cassette en een andere vork..... en nu is het gewoon een mooi fietsje.

Voordeel van de Hardy is dat het frame an sich gewoon goed is, de afmontage word alleen ruk naarmate het typenummer op loopt. Maar afmontage is makkelijker te vervangen dan een frame. Ik durf nu wel hardop te roepen dat mijn customized Hardy 4 een mooiere fiets is dan de Team versie van UMF's Hardy serie ;)

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » vr dec 15, 2006 10:10 am

pAnnEkoek schreef:okee :D
voor 10 euro kom ik hem vanavond nog ophalen.
Nee ff serieus hoeveel wil je er voor hebben? Hoe groot istie in welke staat istie? Kunnen er schijfremmen op?

thanx voor de info alvast :)
Nieuw heeft 'ie me rond de 1500,- euro gekost,
en ik wil er minimaal 850,- euro voor vangen.
De maat weet ik niet exact (is geloof ik 'n "one size fits all")..
Hij is ongeveer anderhalf jaar oud,
maar echt heel weinig (+/- 2mnd) op gereden dus nog in goede staat.
Met een beetje service rolt 'ie weer helemaal soepel..
En ja, er kunnen ook schijfremmen op..

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » vr dec 15, 2006 10:25 am

oke dat vind ik helaas te duur voor mij...

Ik kan trouwens aan een Hardy 4 komen (nieuw) voor 315,- Doen?

Nami

Bericht door Nami » vr dec 15, 2006 10:53 am

Een Hardy 4 voor die prijs is ook wel aantrekkelijk. Maar houdt er dan rekening mee dat je over een tijdje, als we wat beter bent, bepaalde onderdelen gewoon moet vervangen.. Of het nou kapot gaat of niet. Het is net als met die Gary Fisher op 12GoTrading: die is ook niet echt goed, maar voor die prijs wel te doen. Ook bij die zou je in de loop der tijd andere onderdelen moeten monteren.

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » vr dec 15, 2006 1:56 pm

Ik heb trouwens ook een aanbieding gekregen voor een giant acid voor 300,- wel een beetje een vaag frame :shock: .
Dit is volgens mij ook echt wel een goede aanbieding of niet?

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » vr dec 15, 2006 2:25 pm

Hmm... niet echt volgens mij..
Een Acid is toch met die rare knik in de zadelbuis?
Als je een Giant overweegt, zou ik op zoek gaan naar een STP..

Heel eerlijk gezegd ben ik niet bepaald gecharmeerd van die UMF's
Ik zou eerder kijken naar iets als een Specialized P1 o.i.d.

Volgens mij stond in "Te Koop" ook nog een mooie Agent Smith van Krekker

Sven

Bericht door Sven » vr dec 15, 2006 2:31 pm

Asphalt Licker schreef:Hmm... niet echt volgens mij..
Een Acid is toch met die rare knik in de zadelbuis?
Als je een Giant overweegt, zou ik op zoek gaan naar een STP..

Heel eerlijk gezegd ben ik niet bepaald gecharmeerd van die UMF's

Volgens mij stond in "Te Koop" ook nog een mooie Agent Smith van Krekker
http://www.merida.nl/umf/
http://www.totalbike.com/news/article/196/
Specialized heeft samen met Merida de UMF ontwikkeld. Op zich ben ik wel met je eens dat een P1 wat mooier is, maar in principe precies hetzelfde.

De Agentbikes Smith is inderdaad ook een mooie optie.

Wat ik me wel afvraag: Waarom wordt hier geen search gebruikt? Deze vragen zijn al zo vaak langsgekomen.

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » vr dec 15, 2006 2:37 pm

Ja wel ik gebruik zeker wel de zoek functie, maar ik vond over de acid zeer weinig te vinden. Alleen in topic dat iemand hem afraadde.

De agent bike is idd mooi, maar ik weet niet of ie wel groot genoeg is voor mij aan gezien het een s is (15.5"). IN zijn topic zegt hij wel dat er iemand van 2m op kan maar dat vraag ik me af. Misschien van middag ff naar de bikeshop gaan en kijke of ze toevallig een 15.5" hebben staan om te passen...

P1 vind ik ook mooier idd; maar is ook wel weer duurder

Reind
Contacteer:

Bericht door Reind » vr dec 15, 2006 3:00 pm

Asphalt Licker schreef: Heel eerlijk gezegd ben ik niet bepaald gecharmeerd van die UMF's
Want?

UMF heeft prima fietsjes met de Hardy serie en het is weer eens wat anders als een P1 waar iedereen al op in de rondte fietst.

Daarnaast vind ik de P1 nou ook niet echt dat je zegt lekker af gemonteerd (en pislelijk qua kleurstelling maar das persoonlijk ;) ) en het risico dat je wat moet gaan vervangen is nou eenmaal groot in deze prijsklasse.

Of je koopt natuurlijk second hand, vaak iets interessanter als je goedkoop uit wil zijn.

Timotino

Bericht door Timotino » vr dec 15, 2006 3:00 pm

De Giant Acid is trouwens geen slechte fiets...
Heb er zelf één gehad (ook mij eerste fiets) en heb er alles op geleerd en t duurde wel ff voordat er iets kapot was.

Plus je zegt zelf dat je beginner bent en dan hoef je echt nog geen bomb-proof fiets te kopen.

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » vr dec 15, 2006 4:12 pm

heb net ff bij mij lbs op een 15" Bulls slalom gezeten en het paste goed. Kan ik er dus nu van uit gaan dat een 15,5" voor mij een goede frame maat is?

Hoe vette bike is trouwens die Bulls, echt super mooi!

IK twijfel nou dus tussen deze bikes:

- Gary Fisher Biggn s OPIE 2005---> 300,-

- UMF Hardy 4-----> 315,-

- Giant Acid-----> 300,-

Ik heb trouwens nog een (groot) detail vergeten te zeggen ik ben 110kg :oops: ....

Welke bike moet ik kiezen??

audiotrash

Bericht door audiotrash » vr dec 15, 2006 5:17 pm

Hardy man, zonder twijfel..
frame is veel beter dan die andere twee.
en die 110 kilo moet wel lukken.. je zal mss wat minder airtime hebben:p maar dat is dan ook alles hehe =)

Reind
Contacteer:

Bericht door Reind » za dec 16, 2006 1:16 am

pAnnEkoek schreef: - Gary Fisher Biggn s OPIE 2005---> 300,-

- UMF Hardy 4-----> 315,-
Keuze tussen die 2 dus, wat voor vork zit er in die OPIE? In de Hardy 4 zit een RST flut vork die je er echt zo snel mogelijk uit moet trekken.... die is namelijk waardeloos. Een leuke second hand DJ moet wel te vinden zijn voor een redelijk bedrag en anders kun je binnenkort die van mij wel overnemen aangezien mijn Hardy een Revelation gemonteerd krijgt ;)

De Opie heeft (voor zover ik kon vinden op internet) ook zo'n rotte gila Plus van RST gemonteerd..... dus dat maakt weinig uit met de keuze tussen die 2.

Houd overigens wel in je achterhoofd dat upgraden een hoop geld gaat kosten, ik ben al het dubbele kwijt van wat de fiets me koste bij aanschaf. Je gaf aan schijfremmen te willen.... dat betekend dus sowiezo een nieuwe wielset + schijfrem setje is in het gunstigste geval 350€ (zo even uit het blote hoofd), dan wil je binnen een jaar een ander crackstel (bij de Hardy 4 zit alles namelijk aan elkaar gelast qua tandbladen dus die zul je in 1 keer voor iets goeds moeten vervangen) en het schakelwerk gaat je ook nog flink geld kosten.....

Oftewel met die 300€ die je straks gaat besteden kun je een paar weken leuk fietsen voor je wil gaan upgraden naar andere onderdelen. Voordeel is dat je dan alles naar eigen hand kunt zetten.

Mischien toch een idee om even door te sparen voor iets als dit, http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14498 of dit, http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12905 of http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12907

Asphalt Licker

Bericht door Asphalt Licker » za dec 16, 2006 4:13 am

..suggestie..?

Afbeelding

Expertmurderboy007
Contacteer:

Bericht door Expertmurderboy007 » za dec 16, 2006 9:42 am

Reind schreef:
audiotrash schreef: check mijn hardy maar keer, kan je echt nice maken.
Afbeelding
Voor het geld echt enorm mooie frames, ik heb zelf de 4 (frames van zowel de goedkoopste 5 als de team versie zijn gelijk) en die is inmiddels helemaal onder handen genomen, een setje juicy 7's er op, beter schakelwerk (x.9) en een fatsoenlijke BB + crackstel + cassette en een andere vork..... en nu is het gewoon een mooi fietsje.

Voordeel van de Hardy is dat het frame an sich gewoon goed is, de afmontage word alleen ruk naarmate het typenummer op loopt. Maar afmontage is makkelijker te vervangen dan een frame. Ik durf nu wel hardop te roepen dat mijn customized Hardy 4 een mooiere fiets is dan de Team versie van UMF's Hardy serie ;)
kan iemand zeggen waar je zo'n hardy koopt
liefst een betrouwbare shop :tongue:
nothing matters when i have my bike and a track

www.bearbell.webatu.com

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » za dec 16, 2006 10:59 am

audiotrash schreef:

kan iemand zeggen waar je zo'n hardy koopt
liefst een betrouwbare shop :tongue:
Ff zoeke op google volgens mij was er eentje in venlo die ze verkocht...

Miscchien moet ik dan maar door sparen idd. Ik vind die Bulls Slalom egt super vet bij onze bikeshop. Is dit misschien ook een goede bike?

Bericht door #4 » za dec 16, 2006 1:52 pm

Hardy's kan bijna elke fietsenmaker bestellen.. hier in Assen had 1 dealert nog de 2 goedkoopste modellen staan voor afbraakprijzen tijdje terug.
I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's

audiotrash

Bericht door audiotrash » za dec 16, 2006 4:50 pm

pAnnEkoek schreef:Miscchien moet ik dan maar door sparen idd. Ik vind die Bulls Slalom egt super vet bij onze bikeshop. Is dit misschien ook een goede bike?
ook een optie, maar dan zit je weer met zo'n lange stuurpen enzo.. jij moet het weten. heeft wel schijfremmen erop, ma die zal wel +- evenveel kosten als de hardy 3... en dan is de hardy meer waarde voor het geld als je kijkt naar de andere opties.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za dec 16, 2006 6:05 pm

die schijfremmen zijn zooooo bagger!!! ik ken iemand die dezelfde voorrem heeft, en ze hebben serieus geen remkracht, en met geen bedoel ik ook letterlijk geen. ik kon niet tot stilstand komen met alleen de voorrem gebruiken.

die bulls zou ik sowieso niet kopen: hij is heel slap, heeft ongelovelijk slechte onderdelen, en het is een bulls

ik snap echt niet waarom ze die bike onder dirt zetten :?

koop dan een hardy of anders een 2e hands fiets. vooral 2e hands bikes zijn hun prijs meestal heel erg waard

audiotrash

Bericht door audiotrash » za dec 16, 2006 6:17 pm

BiKeRbOi schreef: koop dan een hardy of anders een 2e hands fiets. vooral 2e hands bikes zijn hun prijs meestal heel erg waard
maar in veel gevallen met die 2dehandsfietsen rond die prijs, ... ook heel erg gaar.
ik wil een fiets van 1 jaar oud waar een alivio crank onder zit wel eens zien.. so scheef als een sikkel, ik spreek uit ervaring :p en die onderedelen allemaal zo afgejakkerd als het maar kan. 't is niet bepaald het stevigste matteriaal ter wereld.

pAnnEkoek

Bericht door pAnnEkoek » wo dec 20, 2006 9:00 am

Het Budget is wat opgeschroefd :D
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=13038
Cube Flying Circus is nu mooi geprijst bij bike2build. Is dit een goeie fiets; als ik er dan ook nog een bashring bij koop?

Of hebben jullie misschien andere suggetsies voor ronde de 700,-?
Ik vind de kubus vliegend circus iig rete mooi!!! :) :roll:
Laatst gewijzigd door pAnnEkoek op wo dec 20, 2006 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind
Contacteer:

Bericht door Reind » wo dec 20, 2006 1:12 pm

Flying circus is een erg mooi fietsje, helemaal in het wit. Maatje van me heeft er ook 1 en die fietst er al ruim een jaar naar volle tevredenheid op.

Plaats reactie