80 of 100 mm veerweg?
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Heee
ik ga deze week een manitou circus bestellen.
maar nu twijfel ik tussen 80 en 100mm.
ik rijd voornamelijk dirt maar ook street en park.
Ik ga stuk of 10 keer per jaar naar winterberg aan gezien ik daar vast op de camping sta.
wat raden jullie me aan?
alvast bedankt
Ramon
ik ga deze week een manitou circus bestellen.
maar nu twijfel ik tussen 80 en 100mm.
ik rijd voornamelijk dirt maar ook street en park.
Ik ga stuk of 10 keer per jaar naar winterberg aan gezien ik daar vast op de camping sta.
wat raden jullie me aan?
alvast bedankt
Ramon
dope Sh*t!!
- de lachende derde
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- Jean-Pierre
-
- Contacteer:
Waarom niet? Zie jij jezelf je vork uit elkaar draaien bij het wisselen van trails?BiKeRbOi schreef:Daar ben ik het helemaal niet mee eens...Reprox schreef:Altijd laten baseren op het uiterste
Maar in dit geval zijn we het erover eens dat 100mm beter voor em is
Zou eerder overwegen als je echt street gaat rijden, om van geveerd naar star te gaan.
Normal people worry me.
Ten eerste is het het beste om je veerweg te baseren op je frame. Als je dat niet doet krijg je niet lekker rijdende fiets...Reprox schreef:Waarom niet? Zie jij jezelf je vork uit elkaar draaien bij het wisselen van trails?BiKeRbOi schreef:Daar ben ik het helemaal niet mee eens...Reprox schreef:Altijd laten baseren op het uiterste
Zou eerder overwegen als je echt street gaat rijden, om van geveerd naar star te gaan.
Ten tweede baseer het op wat je voornamelijk rijdt, en niet op de uiterste wat je maar af en toe doet. En als je dat 'uiterste' niet kan doen met een paar cm minder veerweg moet je het sowieso niet doen, omdat dat betekent dat je de skills er niet voor hebt.
- de lachende derde
- Contacteer:
Ik zag hem ooit bij Pauls met een balhoofd naar de plaatselijke slager gaan om het te wegen dus dit zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen..Reprox schreef:Waarom niet? Zie jij jezelf je vork uit elkaar draaien bij het wisselen van trails?BiKeRbOi schreef:Daar ben ik het helemaal niet mee eens...Reprox schreef:Altijd laten baseren op het uiterste
lolde lachende derde schreef:Ik zag hem ooit bij Pauls met een balhoofd naar de plaatselijke slager gaan om het te wegen dus dit zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen..Reprox schreef:Waarom niet? Zie jij jezelf je vork uit elkaar draaien bij het wisselen van trails?BiKeRbOi schreef: Daar ben ik het helemaal niet mee eens...

daarentegen is jouw fiets nog 2,5 kg lichter dan die van mij
en het was bij de groenteboer want ik was er ook bijBiKeRbOi schreef:lolde lachende derde schreef:Ik zag hem ooit bij Pauls met een balhoofd naar de plaatselijke slager gaan om het te wegen dus dit zou me eerlijk gezegd ook niet verbazen..Reprox schreef: Waarom niet? Zie jij jezelf je vork uit elkaar draaien bij het wisselen van trails?
Zou eerder overwegen als je echt street gaat rijden, om van geveerd naar star te gaan.dat waren pedals
daarentegen is jouw fiets nog 2,5 kg lichter dan die van mij

- de lachende derde
- Contacteer:
- de lachende derde
- Contacteer: