Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.
Moderator:Beheerders
-
Mitch_s - Berichten:171
Bericht
door Mitch_s » zo mei 30, 2010 9:11 pm
Naar mijn weten is specialized toch wel 1 van de betere trail-merken, zeker de P1 :>
Ik zeg, Doen! :p
-
merrybike
Bericht
door merrybike » ma mei 31, 2010 10:31 am
kun je beter een NS complete of een Blackmarket Complete kopen, veel meer fiets voor je geld.
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » ma mei 31, 2010 12:15 pm
Wat merrybike zegt..
-
motobas
Bericht
door motobas » ma mei 31, 2010 1:02 pm
Specialized P series zijn zeker goed.
Maar ik zou meer een fiets kopen waarvan het merk meer dirt gericht is.
Grtte
-
streeter - Berichten:589
Bericht
door streeter » ma mei 31, 2010 6:36 pm
ik zou een fiets kopen en gaan fietsen.
Trouwens, de helft van de meningen die mensen hier geven zij gebaseerd op internet verhalen.
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
-
merrybike
Bericht
door merrybike » ma mei 31, 2010 7:00 pm
streeter schreef:ik zou een fiets kopen en gaan fietsen.
Trouwens, de helft van de meningen die mensen hier geven zij gebaseerd op internet verhalen.
oke, street-meet met jou op een opoefiets?
beter koop je de beste fiets voor je geld, kost je uiteindelijk minder.
-
motobas
Bericht
door motobas » ma mei 31, 2010 8:57 pm
Ik heb 2 P'1s gehad dus zeker niet gebasseert op internet.
Frames zijn niet kapot te krijgen maar de fietsjes zijn vrij zwaar.
Grtte
-
larzveenz - Berichten:861
-
Contacteer:
Bericht
door larzveenz » ma mei 31, 2010 9:22 pm
Ik heb ook gereden / rijd met meerdere Specialized P frames, ben er enorm over te spreken. Best licht (2230gr) en echt niet kapot te krijgen. En ik heb genoeg landing echt superhard gecased, ben zijwaards geland etc... Heb geen ervaring met de cro-mo frames, maar neem aan dat dit hetzelfde verhaal is als bij de alu frames.
Out of the box zijn ze inderdaad redelijk zwaar, en vooral de vork en velgen zijn niet van de kwaliteit/robuustheid die je misschien zou verwachten. Voor het geld een prima fiets, maar ga ervan uit dat je binnen een jaar toch wel het één en ander moet versleutelen

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
de mich - Berichten:736
Bericht
door de mich » ma mei 31, 2010 9:29 pm
Alu p2-p3 frames zijn crap, mn broer heeft zijn p3 al 2 keer op 2 jaar gebroken. zelfde plaats zelfde scheur, wilt wel iets zeggen niet?
-
thenigelman
Bericht
door thenigelman » ma mei 31, 2010 9:44 pm
ik heb zelf de p2 cromo en persoonlijk zou ik nu terug denkend beter een ander begin fietsje gekozen hebben. de velgen had ik na 2 weken al kapot gereden, en specialized wilde ze niet vervangen. ondertussen is alleen het frame en het zadel nog origineel en ook die worden vervangen. persoonlijk zou ik een young talent industries kopen. deze zien er naar mijn mening erg goed uit voor minder geld dan die specialized.
-
larzveenz - Berichten:861
-
Contacteer:
Bericht
door larzveenz » ma mei 31, 2010 10:12 pm
de mich schreef:Alu p2-p3 frames zijn crap, mn broer heeft zijn p3 al 2 keer op 2 jaar gebroken. zelfde plaats zelfde scheur, wilt wel iets zeggen niet?
Laat me raden, de verbinding tussen de seatstay en de zadelbuis? Als ze breken, breken ze bijna altijd daar. Je broer kreeg wel nieuwe frames onder garantie neem ik aan?
thenigelman heeft een goed punt, de bikes van YT Industries zijn enorm aantrekkelijk geprijst. Snap haast niet hoe ze het doen..
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
streeter - Berichten:589
Bericht
door streeter » ma mei 31, 2010 10:30 pm
ik ga er van uit dat de topic starter beginner is. Dus dan is alles geschikt, in het begin krijg je toch alles stuk.
Beter koop je iets en ga je oefenen, er wordt toch al te veel gezeverd hier:P
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » di jun 01, 2010 9:13 am
Ehmm nee, als je een goedkope kutfiets koopt gaan de part snel kapot en blijf je bezig met parts te vervangen, wat uiteindelijk veel duurder is dan dat je gelijk een goeie fiets koopt waarvan de parts lang meegaan

-
Whouz - Berichten:1171
Bericht
door Whouz » di jun 01, 2010 9:45 am
BiKeRbOi schreef:Ehmm nee, als je een goedkope kutfiets koopt gaan de part snel kapot en blijf je bezig met parts te vervangen, wat uiteindelijk veel duurder is dan dat je gelijk een goeie fiets koopt waarvan de parts lang meegaan

True. Alleen moet je het wel binnen de perken houden. Koop wat leuks maar niet iets dat super cheap is.
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » di jun 01, 2010 12:13 pm
Whouz schreef:BiKeRbOi schreef:Ehmm nee, als je een goedkope kutfiets koopt gaan de part snel kapot en blijf je bezig met parts te vervangen, wat uiteindelijk veel duurder is dan dat je gelijk een goeie fiets koopt waarvan de parts lang meegaan

True. Alleen moet je het wel binnen de perken houden. Koop wat leuks maar niet iets dat super cheap is.
ik zeg ook een 'goeie' fiets, niet een 'superdure pimp- met fox en hope en ck' fiets

-
de mich - Berichten:736
Bericht
door de mich » di jun 01, 2010 3:38 pm
larzveenz schreef:de mich schreef:Alu p2-p3 frames zijn crap, mn broer heeft zijn p3 al 2 keer op 2 jaar gebroken. zelfde plaats zelfde scheur, wilt wel iets zeggen niet?
Laat me raden, de verbinding tussen de seatstay en de zadelbuis? Als ze breken, breken ze bijna altijd daar. Je broer kreeg wel nieuwe frames onder garantie neem ik aan?
thenigelman heeft een goed punt, de bikes van YT Industries zijn enorm aantrekkelijk geprijst. Snap haast niet hoe ze het doen..
Jep daar, de eerste keer heeft hij een nieuwe gekregen. We moeten het 2de frame nog binnen doen
-
blackjack__ - Berichten:12
Bericht
door blackjack__ » do jun 10, 2010 11:37 pm
thenigelman schreef:ik heb zelf de p2 cromo en persoonlijk zou ik nu terug denkend beter een ander begin fietsje gekozen hebben. de velgen had ik na 2 weken al kapot gereden, en specialized wilde ze niet vervangen. ondertussen is alleen het frame en het zadel nog origineel en ook die worden vervangen. persoonlijk zou ik een young talent industries kopen. deze zien er naar mijn mening erg goed uit voor minder geld dan die specialized.
welja my maakt het niet uit als ik moet sleutelen ik wil gewoon e goe veloke da ni in twee breekt ask stuik snapte

-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » vr jun 11, 2010 10:15 am
blackjack__ schreef:thenigelman schreef:ik heb zelf de p2 cromo en persoonlijk zou ik nu terug denkend beter een ander begin fietsje gekozen hebben. de velgen had ik na 2 weken al kapot gereden, en specialized wilde ze niet vervangen. ondertussen is alleen het frame en het zadel nog origineel en ook die worden vervangen. persoonlijk zou ik een young talent industries kopen. deze zien er naar mijn mening erg goed uit voor minder geld dan die specialized.
welja my maakt het niet uit als ik moet sleutelen ik wil gewoon e goe veloke da ni in twee breekt ask stuik snapte

daar gaat het juist om, hij heeft veel onderdelen naar de klote gereden (cranks doormidden gebroken, velgen krom etc)