Wanneer is de limiet bereikt?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Is de limiet bereikt?

Nee!!! Groter, groter, groter!!!
23
43%
Ja, de limiet is bereikt voor het niveau van dit moment.
6
11%
De Limiet zou wel eens bereikt kunnen zijn, maar niet per see, want...
8
15%
Maakt mij niet uit. Ik rij ze toch niet
15
28%
Geen mening
2
4%

Totaal aantal stemmen: 54

merrybike

Bericht door merrybike » vr jun 04, 2010 6:18 am

als je het niet durft als er een gap in zit, moet je m niet doen als het een tafel is.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr jun 04, 2010 6:50 am

Je kunt op een tafel net zo hard vallen als op een dubbel. Voordeel van de dubbel is dat je makkelijker je fiets een kant op kan mikken als het niet goed gaat. Ik heb zelf de neiging over mijn stuur te springen als het fout gaat en mijn fiets dan ertussen te laten vallen. Dat is met een tafel vrij lastig weet ik uit ervaring.

@Sjors:
Allereerst ben ik blij dat jij ook reageert. Ik vind het belangrijk dat juist de bouwers zich in deze discussie mengen. Daarover gesproken ben ik wel benieuwd naar de mening van andere crews/bouwers (Heerenveen, Groningen, SFA, Billytrails, enz....)

Ik ben het met je eens dat we altijd de maximale progressie er uit moeten halen. Deze discussie had ik in gedachte zodat we wel onze voeten aan de grond houden en nadenken over wat we doen. Ik keur de jump in Spaarnwoude dan ook zeker niet af. Het niveau is echter op het moment dusdanig dat de absolute grens wordt opgezocht. Hoogmoed komt voor de val.

Marcuos

Bericht door Marcuos » vr jun 04, 2010 11:13 am

Ik was nog even de post van Sjors na aan het lezen.
Bomber schreef:De spot nodigde uit voor de grootste booter.
Ik ben een paar keer in Spaarnwoude geweest precies op die locatie. De helling nodigd giganties uit maar de open velden niet echt.

Mocht het een wind stille dag zijn was de locatie ideaal maar je hebt daar toch flink kans op veel wind.

(Misschien ten overvloede. Ik snap jullie heel goed in de keuze om zo groot te gaan en had ik in jullie situatie waarschijnlijk ook geprobeerd.)
Life is what happens while you're busy making other plans.

Arjo@dTb
Contacteer:

Bericht door Arjo@dTb » wo jun 09, 2010 3:40 pm

Ik denk niet dat er van een limiet te spreken is in deze sport.
Je bouwt veel uit ervaring op en gaat steeds hoger. Ik weet nog
dat ik begon met zandhopen, geen dirts te noemen, maar je wilt steeds meer en groter. :arms: Soms iets teveel en dat voel je dan wel. maar wat op dat moment te groot is kan een half jaar/jaar later misschien wel precies goed zijn.....

Maar natuurlijk was die double in Spaarnwoude heeeeeel hoog :shock: , tenminste dat is mijn mening. Props voor degene die het probeerden.

greetz. arjo
ride every day.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo jun 09, 2010 4:22 pm

merrybike schreef:als je het niet durft als er een gap in zit, moet je m niet doen als het een tafel is.
niet echt, een op een table kan je rustig opbouwen, dat je em eerst niet helemaal gapt, en elke keer net wat harder/verder gaat tot je em hebt. een double moet je gelijk springen

merrybike

Bericht door merrybike » wo jun 09, 2010 4:24 pm

BiKeRbOi schreef:
merrybike schreef:als je het niet durft als er een gap in zit, moet je m niet doen als het een tafel is.
niet echt, een op een table kan je rustig opbouwen, dat je em eerst niet helemaal gapt, en elke keer net wat harder/verder gaat tot je em hebt. een double moet je gelijk springen
tja, op die manier kan het ook. maar kun je beter leren op kleinere gaps, en dan steeds grotere pakken.

Marcuos

Bericht door Marcuos » do jun 10, 2010 8:48 am

BiKeRbOi schreef:
:ban:
Ik heb het er genoeg op die manier zien doen en heeeel erg hard onder uit zien gaan.
Life is what happens while you're busy making other plans.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do jun 10, 2010 9:58 am

Marcuos schreef:
BiKeRbOi schreef:
Ik heb het er genoeg op die manier zien doen en heeeel erg hard onder uit zien gaan.
nee idd, als ze em in één keer helemaal hadden geprobeerd te gappen was het natuurlijk wel goed gegaan :ban:

en als je dan valt dan val je uiteraard minder hard :angelnot:

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do jun 10, 2010 1:31 pm

Marcuos schreef:Ik was nog even de post van Sjors na aan het lezen.
Bomber schreef:De spot nodigde uit voor de grootste booter.
Ik ben een paar keer in Spaarnwoude geweest precies op die locatie. De helling nodigd giganties uit maar de open velden niet echt.

Mocht het een wind stille dag zijn was de locatie ideaal maar je hebt daar toch flink kans op veel wind.

(Misschien ten overvloede. Ik snap jullie heel goed in de keuze om zo groot te gaan en had ik in jullie situatie waarschijnlijk ook geprobeerd.)
Misschien nog wat aanvulling mbt Spaarnwoude. We konden niet neerleggen wat we van plan waren, omdat we na 4 uurtjes Dirt heen en weer rijden ineens het 4km verder vandaan moesten halen. (lastminut dumptrucks huren enz. enz.) Idee was juist 1st un kleinere a middenberm na de stepdown te bouwen en daarna the biggest booter evah. Helaas kwamen we iets van 250m3 tekort. Hopende op goede omstandigheden toch un grote gebouwd. Maja..

groen

Bericht door groen » do jun 10, 2010 5:28 pm

BiKeRbOi schreef:
Marcuos schreef:
BiKeRbOi schreef: niet echt, een op een table kan je rustig opbouwen, dat je em eerst niet helemaal gapt, en elke keer net wat harder/verder gaat tot je em hebt. een double moet je gelijk springen
nee idd, als ze em in één keer helemaal hadden geprobeerd te gappen was het natuurlijk wel goed gegaan :ban:

en als je dan valt dan val je uiteraard minder hard :angelnot:
als je zo'n grote jump net niet haalt dan maakt het niet uit of je een tafel of dubbel hebt.... dan ga je even hard kapot, alleen heb je minder dirt gebruikt ;)
Loud, mean, fast & dirty

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » do jun 10, 2010 5:52 pm

merrybike schreef:
BiKeRbOi schreef:
tja, op die manier kan het ook. maar kun je beter leren op kleinere gaps, en dan steeds grotere pakken.
Maar elke dirt/locatie is weer anders, dus is het soms toch fijn dat er wat tussen ligt zodat je alsnog langszaam op kunt bouwen.

Plaats reactie