Kijk.. een gezonde discussie

daar hou ik van
Allereerst sluit ik me aan bij het feit dat het zich eerst nog moet bewijzen. Heb zelf ook nog niet al te lang ervaring met het merk, maar sta wel achter hun fabricage methode. Ik heb zelf nog even verhaal gehaald bij de bron, zodat ik mijn huiswerk een beetje heb kunnen doen. Ben zelf geen staal deskundige, dat jullie dat even weten
vraag me dan alleen af waarom , als het niet duurder is dan bijv. 41thermal (odyssey) , 4q baking (S&M) of dat proces dat WTP gebruikt maar blijkbaar wel zoveel beter is het nog niet door andere fabrikanten gebruikt wordt.* Las op BG dat die gasten van UKBC hiervoor alleen gare low budget fietsen hebben gemaakt dus ik verwacht niet dat ze meer technische kennis hebben dan bijv. G-Sport/Ody of mtb merken die al decennia met staal werken.
UK Bike Co gebruikt een staal forging proces wat al 1000den jaren geleden gebruikt werd door de meester smits, die samurai zwaarden maakten. Immers hun hebben de techniek van het maken van sterke, lichte zwaarden geperfectioneerd. Hoe ze dat precies doen is mij wel een beetje duidelijk geworden na het zoeken op het internet, maar waar het om gaat is dat het staal steeds weer dubbel gevouwen wordt en weer geslagen wordt. Uiteraard komt er meer bij kijken dan alleen dat, maar dat is dus het geheim van de smit!
Andere merken kijken meer naar de "best next thing", bijv. materialen die door de ruimtevaart wordt gebruikt of wat dan ook. Dus niet naar de technieken die al 1000en jaren oud is. Waarom ze dat niet doen, is mij verder niet bekend.
Dibly van UK Bike Co heeft inderdaad vroeger eerst iets anders gedaan, wie niet, die bezig is om te vinden wat hij of zij uiteindelijk wil gaan doen. Door de periode die hij werkzaam was bij een budget bike company heeft hij wel de contacten e.d. in de fabricage wereld leren kennen die nu hulpzaam zijn met de werkzaamheden die hij dezer dagen uitvoerd. Dus nogmaals, hij werkte bij een low budget bike company en zegt dus niks over zijn skills of kennis. Dit zelfde low budget bike company helpt hem nu nogsteeds met werkruimte en andere dingen om zijn nieuwe bedrijf/ passie werkelijkheid te maken.
UK Bike Co is inderdaad een jong & nieuw (6 maanden) bedrijf, maar zo is bijv. S&M, odyssey ooit ook eens begonnen. Ik verwacht dat we nog veel van hun gaan zien en horen, vooral in het MTB wereldje, waar veel plannen voor op de teken tafel liggen.
Voorwat betreft de bikes ide nu rond rijden, zijn allen BMX revolution frames en worden bereden door park/ street ryders. Zeker kunnen ze smooth rijden, maar meestal wordt er gewoon keihard gereden, zoals op elk frame of bike.. Deze jongens progressen ook en er moet flink geoefend worden, dus gellof me.. genoeg harde/niet smoothe landingen.. Time will tell..
De buizen die UK Bike Co gebruikt zijn geen standaard 4130 CroMo buizen, dus ook het proto frame voor Mark Web is opgebouwd met Reynolds buizen voorzien van hun forging proces.
Iedereen die twijfeld aan de kwaliteit heeft weinig te vrezen, want de garantie die ze geven is LEVENSLANG!
Tot de volgende!
filmpje Josh Cox, UK bike Co team rider, 16 jaar oud!
http://www.vimeo.com/2282147