UK Bike co (Unknown Bikes)

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Bomber
Contacteer:
UK Bike co (Unknown Bikes)

Bericht door Bomber » wo nov 12, 2008 10:42 am

De meeste denk onbekend, maar de makers van het lichtse Street/Park BMX frames verdiepen zich in MTB.

Ze hebben al 2 MTB frames, waarvan 1 zeker erg strak is :arms:

Nu wil ik dit graag blijven volgen en zal dus hier wat nieuwstjes blijven posten over het merk.

nieuwtje nr 1: Ze zijn bezig een 24"s pecifiek frame te bouwen. Nog volop in de ontwerpfase, dus geo nog niet bekend. Wel kan ik vertellen dat ze gebruik gaan maken van Hydro formed CroMo buizen.

zie hier alvast de proto van de schuine achterbrug voor het 24" monstertje..

Afbeelding

ezrabmx

Bericht door ezrabmx » do nov 13, 2008 4:21 pm

op de bmx forums is bijna iedereen zeer twijfelachtig over ukbikeco
de kaders zijn superlicht maar hoe sterk zijn ze?
de geruchten gaan dat elk teammember vn de bmx afdeling al 1 of meerde kaders hebben gescheurd :(
ik zou het niet vertrouwen voor mtb en zker niet voor bmx

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr nov 14, 2008 8:44 am

@ Ezra: wil jouw eens vragen, heb je zelf persoonlijke ervaring dat een UK Bike Co frame scheurt? Zo niet laat me dan eens fotos of gebruikers zien waar dat wel gebeurt is :arms: Idd maken ze erg lichte frames (BMX frame 1,58KG), maar van elk merk zie ik frames scheuren, dus dat is niks nieuws... Overal waar hard mee gereden wordt gaan dingen kapot. wel jammer dat je mening & advies vormd aan de hand van geruchten en niet met feiten ;)

Van de BMX frames rollen er nu een aantal rond in NL en tot nu toe nog geen enkel gescheurd.. Mocht dit wel gebeuren, dan hoor je dat wel hier.. :angelnot:

Team Rider UK Bike Co NL, Nicky van der Veen
Afbeelding

ezrabmx

Bericht door ezrabmx » vr nov 14, 2008 9:21 pm

keb niks tegen dat merk maar de frames zijn wel extreem licht.
maar ik ga mij wel een ukbikeco vork voor mn bmx kope:d

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » za nov 15, 2008 8:13 pm

Bomber schreef: blablabla
Afbeelding
heb die kritiek ook gelezen op bikeguide; kan me er wel in vinden.

feit is dat als het sterk genoeg is dat frame een veel betere sterkheid/gewichtsverhouding heeft dan op dit moment frames andere BMX/MTB/Race fabrikanten door het gebruik van een of andere hittebehandeling.

vraag me dan alleen af waarom , als het niet duurder is dan bijv. 41thermal (odyssey) , 4q baking (S&M) of dat proces dat WTP gebruikt maar blijkbaar wel zoveel beter is het nog niet door andere fabrikanten gebruikt wordt.* Las op BG dat die gasten van UKBC hiervoor alleen gare low budget fietsen hebben gemaakt dus ik verwacht niet dat ze meer technische kennis hebben dan bijv. G-Sport/Ody of mtb merken die al decennia met staal werken.

Wil niet zeggen dat het frame slap IS, denk alleen dat het niet zo raar is dat mensen vantevoren zo hun bedenkingen hebben, ook als er nog geen frames gebroken zijn.

Hoe lang rijden die frames hier btw al rond? Volgens mij niet meer dan een paar weken (bmxigans - bikecheck forum), wat niet genoeg is om te zeggen dat die frames langere tijd mee kunnen. En wie rijden er op? Voorzover ik weet smoothe parkrijders, wat dus niet echt al te veel zegt.

* tenzij het een eigen gepatenteerde behandeling is maar dat zou wss. duurder zijn en dan nog blijft de vraag waarom niemand dit eerder ontwikkeld heeft (ukbc bestaat pas sinds kort).
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

groen

Bericht door groen » za nov 15, 2008 9:10 pm

ahum mark webb rijd er op ...

ik las ergens dat hij normaal 4 weken met een frame deed en nu dacht ik 7 ofzo
Loud, mean, fast & dirty

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » di nov 18, 2008 11:41 am

groen schreef:ahum mark webb rijd er op ...

ik las ergens dat hij normaal 4 weken met een frame deed en nu dacht ik 7 ofzo
dat telt niet. ze wisten van tevoren dat mark webb frames verslijt als sokken, dus hebben ze hem onmiddellijk een custom frame gegeven. net met gewone 4130 chromo buizen, maar van reynolds staal. idem voor de vork.
dus da's mss niet helemaal te vergelijken...

fabio heeft zijn frame nu ook trouwes, rijdt best goed. heeft ook de vork en het stuur, ik zal wel laten weten als het scheurt.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » di nov 18, 2008 6:02 pm

nog wat, zag net dat die balhoofdbuis absurd kort is wat betekent dat je of hunchback stijl met een veel te laag stuur moet rijden of een belachelijk groot stuur erop moet zetten (wat meer gewicht oplevert dan een een cm langere buis) of een stapel spacers moet gebruiken wat ook weer meer gewicht oplevert en nog eens veel minder sterk is....

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo nov 19, 2008 11:21 am

de G U R U schreef:nog wat, zag net dat die balhoofdbuis absurd kort is wat betekent dat je of hunchback stijl met een veel te laag stuur moet rijden of een belachelijk groot stuur erop moet zetten (wat meer gewicht oplevert dan een een cm langere buis) of een stapel spacers moet gebruiken wat ook weer meer gewicht oplevert en nog eens veel minder sterk is....
paar centimeter carbon spacers weegt meer dan paar centimeter stalen balhoofdbuis?

vroeger was een stuur van 7,25" de norm, nu heb je sturen van 8,25". ik denk dus dat die hoogte wel meevalt.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo nov 19, 2008 2:28 pm

Kijk.. een gezonde discussie :arms: daar hou ik van ;)

Allereerst sluit ik me aan bij het feit dat het zich eerst nog moet bewijzen. Heb zelf ook nog niet al te lang ervaring met het merk, maar sta wel achter hun fabricage methode. Ik heb zelf nog even verhaal gehaald bij de bron, zodat ik mijn huiswerk een beetje heb kunnen doen. Ben zelf geen staal deskundige, dat jullie dat even weten ;)
vraag me dan alleen af waarom , als het niet duurder is dan bijv. 41thermal (odyssey) , 4q baking (S&M) of dat proces dat WTP gebruikt maar blijkbaar wel zoveel beter is het nog niet door andere fabrikanten gebruikt wordt.* Las op BG dat die gasten van UKBC hiervoor alleen gare low budget fietsen hebben gemaakt dus ik verwacht niet dat ze meer technische kennis hebben dan bijv. G-Sport/Ody of mtb merken die al decennia met staal werken.
UK Bike Co gebruikt een staal forging proces wat al 1000den jaren geleden gebruikt werd door de meester smits, die samurai zwaarden maakten. Immers hun hebben de techniek van het maken van sterke, lichte zwaarden geperfectioneerd. Hoe ze dat precies doen is mij wel een beetje duidelijk geworden na het zoeken op het internet, maar waar het om gaat is dat het staal steeds weer dubbel gevouwen wordt en weer geslagen wordt. Uiteraard komt er meer bij kijken dan alleen dat, maar dat is dus het geheim van de smit!

Andere merken kijken meer naar de "best next thing", bijv. materialen die door de ruimtevaart wordt gebruikt of wat dan ook. Dus niet naar de technieken die al 1000en jaren oud is. Waarom ze dat niet doen, is mij verder niet bekend.

Dibly van UK Bike Co heeft inderdaad vroeger eerst iets anders gedaan, wie niet, die bezig is om te vinden wat hij of zij uiteindelijk wil gaan doen. Door de periode die hij werkzaam was bij een budget bike company heeft hij wel de contacten e.d. in de fabricage wereld leren kennen die nu hulpzaam zijn met de werkzaamheden die hij dezer dagen uitvoerd. Dus nogmaals, hij werkte bij een low budget bike company en zegt dus niks over zijn skills of kennis. Dit zelfde low budget bike company helpt hem nu nogsteeds met werkruimte en andere dingen om zijn nieuwe bedrijf/ passie werkelijkheid te maken.

UK Bike Co is inderdaad een jong & nieuw (6 maanden) bedrijf, maar zo is bijv. S&M, odyssey ooit ook eens begonnen. Ik verwacht dat we nog veel van hun gaan zien en horen, vooral in het MTB wereldje, waar veel plannen voor op de teken tafel liggen.

Voorwat betreft de bikes ide nu rond rijden, zijn allen BMX revolution frames en worden bereden door park/ street ryders. Zeker kunnen ze smooth rijden, maar meestal wordt er gewoon keihard gereden, zoals op elk frame of bike.. Deze jongens progressen ook en er moet flink geoefend worden, dus gellof me.. genoeg harde/niet smoothe landingen.. Time will tell.. :arms:

De buizen die UK Bike Co gebruikt zijn geen standaard 4130 CroMo buizen, dus ook het proto frame voor Mark Web is opgebouwd met Reynolds buizen voorzien van hun forging proces.

Iedereen die twijfeld aan de kwaliteit heeft weinig te vrezen, want de garantie die ze geven is LEVENSLANG!

Tot de volgende!

filmpje Josh Cox, UK bike Co team rider, 16 jaar oud!
http://www.vimeo.com/2282147

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo nov 19, 2008 11:48 pm

heb je geen filmpjes van nicky? hij ownt echt hard :o :evil:
josh cox is er niks bij :lol: (maar josh is dan wel wat jonger :) )

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do nov 20, 2008 12:21 am

Ze hebben op de site nog steeds alleen bmx staan. Waar kan ik meer vinden Sjors?

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do nov 20, 2008 12:09 pm

@ Sherlock: De website wordt vervangen door een nieuwe en wordt hard aan gewerkt. Wat wil je weten maatjuh? Er is het e.e.a. terug te vinden op mijn site en anders heb ik hier alle info op me HD staan.. :o

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » do nov 20, 2008 12:31 pm

Geometrie en dan specifiek de bovenbuislengte 8)

Misschien in het voorjaar wat anders ;) (misschien he!)

Timotino

Bericht door Timotino » do nov 20, 2008 7:40 pm

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de geo...
en ook wat de achternaafspacing is en welke maat de dropouts hebben en ook wat de bracketmaat is.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do nov 20, 2008 10:52 pm

BiKeRbOi schreef:heb je geen filmpjes van nicky? hij ownt echt hard :o :evil:
josh cox is er niks bij :lol: (maar josh is dan wel wat jonger :) )
Die Josh Cox is minstens even goed...

Chmod

Bericht door Chmod » do nov 27, 2008 5:12 pm

nu staat er ook een framepje in de Dirt.

The General
Contacteer:

Bericht door The General » do nov 27, 2008 10:16 pm

Bomber schreef:Kijk.. een gezonde discussie :arms: daar hou ik van ;)

Iedereen die twijfeld aan de kwaliteit heeft weinig te vrezen, want de garantie die ze geven is LEVENSLANG!

Tot de volgende!

filmpje Josh Cox, UK bike Co team rider, 16 jaar oud!
http://www.vimeo.com/2282147
Wil niet vervelend doen, maar je had het over s and M en Oddyseey..

S&M heeft 1000 jaar garantie en Oddyseey 2x levenslang!

Bericht door #4 » vr nov 28, 2008 1:15 pm

ja dus?.. volgens mij leef je maar 1 keer.
I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr nov 28, 2008 3:21 pm

Geometrie info:

Afbeelding

Jhonny Foreigner

-Toptube 22"
-71 head angle
-71 seat angle
-388mm slammed stays
-80-100mm travel fork
- inbouw naaf: 135mm
- Dropouts: 10mm
- BB: MID BB, dus geen spanish, American of european
weight: 2.2 KG, is nu nog 2,5 KG (door taiwan, volgende productie ronde is wel 2,2KG) life time warranty

Prototype XC frame :oops:

Afbeelding

Bovenstaande zijn de 1e tekeningen van het te komen XC frame. Het zal een XC frame worden rond de 1,9 KG en opgebouwd worden met stalen 4130 buizen voorzien van hun Staal threatment methode. Waarschijnlijk ook met horizontale dropouts als optie, voor de SSers onder ons :) Geschikt voor verende vorken van 100 tot 130mm.

wat te verwachten GEO cijfers:

head 68.5 (bij 100mm)
seat 71.5
rear stays 420mm

:arms:
Laatst gewijzigd door Bomber op vr nov 28, 2008 3:53 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Chmod

Bericht door Chmod » vr nov 28, 2008 3:31 pm

dat is toch niet zo licht?

edit: met deze info is het trek ik mijn woorden terug ;-)
Laatst gewijzigd door Chmod op vr nov 28, 2008 5:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr nov 28, 2008 3:56 pm

@chmod: je was net te snel :arms:

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo dec 10, 2008 5:19 pm

Hier de eerste fotos van de Johnny Foreigner compleet opgebouwd :arms:

Afbeelding

Afbeelding

tell me what you think? :angelnot:

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo dec 10, 2008 5:36 pm

op zich niet verkeerd, vind alleen die dropouts lelijk en dat zadelpenklemmechanisme vertrouw ik niet.

gideon

Bericht door gideon » wo dec 10, 2008 5:37 pm

VET! ik vind hem superdik! ik kom snel ff testritje maken als het kan :D

Plaats reactie