Goede keuze ?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Koets
Goede keuze ?

Bericht door Koets » do nov 13, 2008 9:09 pm

Hallo mensen ik was vandaag in het bos beetje aan het springen met de fiets. En ik had het er over met de gast waar ik mee was dat t wel wat zou zijn om allebij een 2e hands DJ fietsje te kopen en het springen een beetje onder de knie te krijgen.

Is dit een beetje slim ? want wil zelf graag volgend jaar een DH bike kopen en zo kan ik dus al een beetje comfortabel worden met springen en een beetje techniek onder de knie krijgen :D want wil hier m`n normale xc fiets niet mee slopen.

Alleen ben ik zelf nogal lang 1,93 en zwaar :oops: zijn er een beetje fietsen die mij aan kunnen ? M`n kamaraad zal er geen probleem mee hebben die is niet zo lang dus die kan makkelijk een 24" bike kopen moet ik het gaan zoeken in de 26" hoek of zijn er ook wel grotere frames voor mij te vinden met 24" wielen ?

Moet ook allemaal niet te duur worden frame only zou nog kunnen + rest zien te kopen her en der kan ik alleen m`n DH bike wat later aangeschaffen :)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do nov 13, 2008 9:13 pm

sowieso doen, hardtail is veel beter voor je skills :)

Koets

Bericht door Koets » do nov 13, 2008 10:00 pm

Dat heb ik al vaker gelezen dus das al 1 plus puntje :)

Nu nog of het een beetje wil met m`n lengte :D m`n gewicht ben ik mee bezig dus dat komt wel goed :)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » vr nov 14, 2008 3:45 pm

ik zou zelf liever voor 26" gaan

ten eerste vind ik dat zelf veel beter rijden, ten tweede raad ik het je af om met 24" wielen in een 26" frame te rijden, dat verneukt nml de hele geometrie
dan zou je dus naar een 24" frame moeten kijken, maar die zijn altijd heel kort :|

ik ben zelf 1,90m en ik vind frames met een tuptube (TT) van 22,5" het chillst rijden

Koets

Bericht door Koets » vr nov 14, 2008 3:49 pm

Ok thanx wordt het dus iig 26 inch ga veel rondkijken naar fietsjes mischien dat er zelfs een nieuwe komt maar moet nog ff zien of dat financieel te halen valt :)

Koets

Bericht door Koets » vr nov 14, 2008 4:51 pm

Is dit een beetje leuke/goede fiets om mee te beginnen want hiervoor valt nog wel snel geld te sparen :) En m`n lbs is merida dealer dus is ook weer handig met service mocht te boel kapot gaan.

http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/B ... 13532.html

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr nov 14, 2008 4:53 pm

Dat is een goede hoor! zeker voor die prijs.

Koets

Bericht door Koets » vr nov 14, 2008 4:56 pm

Ok mooi :D ik zal hem met wat korting bijna wel voor de zelfde prijs bij m`n lbs kunnen krijgen denk ik. Hij is alleen 24 inch zie ik net :|

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » vr nov 14, 2008 5:59 pm

Ik zag dat je bij DH/FR een DH bak wilde... transition? Na 3 pagina's wist je het nog niet en uit eindelijk ging je sparen. Gaat dat hier ook zo? Ik wil je niet aanvallen, maar het is op die manier niet handig. Ben zeker van je zaak.

En UMF, naar mijn mening, niet doen.
Die vork houd het niet erg lang uit en opzich is de rest wel netjes, maar kijk is naar Kona of Specialized. Ook mooie fietsjes.

Succes!

Edit : Als DH wilt gaan rijden, ga dan voor een 26'' dan ken je het gevoel.
24'' is toch net wat anders.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

jonas biker

Bericht door jonas biker » vr nov 14, 2008 6:45 pm

zijn het hydro remmen? ik zou het denk ik wel doen als je er nog kortingen bij krijgt en de vork kan je veranderen ik heb een paar 2dehands dj3's gezien je hebt er al 1 voor 100 euro ofzo en als je de bike voor 450 of minder kunt krijge hebt ge een mooie bike voor 550 euro of minder en dat voor een nieuwe bike is egt niet veel en je zou er ook nog mee kunnen freeriden in filthy trails kun je bijvoorbeeld heel goed rijden met een HT want die zijn lichter en in filthy is een fully helemaal niet nodig
don't fail and
don't fall
that's all

GHOST northshore freeride
wtp trust

Koets

Bericht door Koets » vr nov 14, 2008 9:32 pm

Stillridingbmx schreef:Ik zag dat je bij DH/FR een DH bak wilde... transition? Na 3 pagina's wist je het nog niet en uit eindelijk ging je sparen. Gaat dat hier ook zo? Ik wil je niet aanvallen, maar het is op die manier niet handig. Ben zeker van je zaak.
Komt goed :) heb besloten om het eerst te leren met een hardtail scheelt een hoop geld en zoals al eerder werd gezegd beter voor de skills :) Ook is een DJ beter voor hier in de buurt nu ik die "halfpipe" weer heb gevonden en er nog spots in de buurt te vinden zijn komt het beter uit. Sneller haalbaar kwa financien en beter inzetbaar ook. Ik ga iig goed rondkijken op het internet en als meer mensen een suggestie hebben hoor ik het graag :)

26 inch wordt het zowiezo daar ben ik al uit :)

jonas biker

Bericht door jonas biker » vr nov 14, 2008 11:20 pm

hoeveel budget heb je? handig als we suggesties hebben dat we niet akomen met een bike van 1500 euro als je maar 700 budget hebt
don't fail and
don't fall
that's all

GHOST northshore freeride
wtp trust

Koets

Bericht door Koets » vr nov 14, 2008 11:26 pm

Voor m`n 1e fietsje wil ik niet meer dan 1000 euro neerleggen voor een nieuwe iig iets meer zou nog kunnen sparen moet ik toch eerst maar dat komt wel goed.

Wil wel als ik iets nieuws koop gelijk een goede aanschaffen omdat ik er dan zeker langer mee ga biken dan een 2e handse die al half is afgeragd :)

Moet zeggen dat ik de P bikes van Specialized zeer interresant vind :)

Levi-Punk
Contacteer:

Bericht door Levi-Punk » za nov 15, 2008 11:06 am

Voor onder de 1000€ kan je hier wel iets vinden
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=33125

Koets

Bericht door Koets » za nov 15, 2008 4:09 pm

Ok thanx zal er eens in rond spitten :) alhoewel ik de p2 cromo uit he speci boekje al zeer intteresant vind :D

Koets

Bericht door Koets » za nov 29, 2008 2:52 pm

Nou ik ben gister bij xycletrax geweest omdat deze kona en specialized verkoopt. Ze hadden de p1 daar maar die is echt te klein voor mij dus dat wordt hem niet. Nu hadden ze nog een Kona Shred staan met 20% korting een maat L en dat zou een mooie optie zijn. Ook had hij een Kona Five-o Deluxe staan wat gelijk alweer een wat grotere fiets wordt dus die zou ik dan in de klein mogelijkste maat moeten kopen. Alleen is die gelijk een stuk duurder :) dus welke het mischien wordt weet ik nog niet maar Kona staat iig hoog op het lijstje.

jappe05

Bericht door jappe05 » za nov 29, 2008 4:18 pm

op bikemailorder staan er ook heel wat goede fietsen onder de 1000 euro
naar mijn mening betere dan de fietsen die hier in het topic onder de 1000 euro staan
grtz

Combee
Contacteer:

Bericht door Combee » di dec 02, 2008 3:27 pm

Koets schreef:Nou ik ben gister bij xycletrax geweest omdat deze kona en specialized verkoopt. Ze hadden de p1 daar maar die is echt te klein voor mij dus dat wordt hem niet. Nu hadden ze nog een Kona Shred staan met 20% korting een maat L en dat zou een mooie optie zijn. Ook had hij een Kona Five-o Deluxe staan wat gelijk alweer een wat grotere fiets wordt dus die zou ik dan in de klein mogelijkste maat moeten kopen. Alleen is die gelijk een stuk duurder :) dus welke het mischien wordt weet ik nog niet maar Kona staat iig hoog op het lijstje.
p1 te klein? P bike frames zijn bijna de grootste die er zijn, met een bovenbuis van 23'' en een hele lage bottom bracket.
Hou er rekening dat het een dirt fiets is, die zijn altijd compact.

teun006

Bericht door teun006 » wo dec 03, 2008 9:25 pm

ga es naar sdgbikesports.nl :)

Whouz

Bericht door Whouz » wo dec 03, 2008 10:04 pm

teun006 schreef:ga es naar sdgbikesports.nl :)
Goeie webwinkel :arms:
Haha
een etui.

Plaats reactie