wielset
Moderator:Beheerders
heren, vogledne vraag. ik zit er over te denken om een nieuwe wilset te kopen. een die sterk maar vooral lichter is.
ikheb nu voor en achter sun double tracks met big bettys er om heen
elk wiel is goed voor 1,6 kilo
wat raden jullie mij aan?
Gewoon velgen vervangen door Mavic EX721, dat scheelt al meteen +/- 400-500gr.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
- Jean-Pierre
Of het onder de 1,6 kilo komt weet ik niet.
MTX Velg op Hope Pro II naven met DT Swiss Competition spaken.
Daar rij ik momenteel mee en ze zijn echt sterk naar mijn mening, want ik ben niet de voorzichtigste. Wellicht is dit voor jou een mooie combo.
MTX Velg op Hope Pro II naven met DT Swiss Competition spaken.
Daar rij ik momenteel mee en ze zijn echt sterk naar mijn mening, want ik ben niet de voorzichtigste. Wellicht is dit voor jou een mooie combo.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
tsjah ze zyn lichter dan vorige (standaard) set dusCombee schreef:Kzou atomlab gi en pimp nou niet echt licht durven noemenLevi-Punk schreef:idd kry me atomlab GI en ze zyn licht en nicespijkers3 schreef:Atomblab velgen zijn licht!!!
Krij zelf met atomblab pimp!!!
Dubbelwand, toch licht!!!

ik heb ze nog niet echt gewoge en ben nu niet echt zo'n weight weenie

spijkers3 schreef:Atomblab velgen zijn licht!!!
Krij zelf met atomblab pimp!!!
Dubbelwand, toch licht!!!
hangt ervanaf
de pimplite is klote licht, maar de pimp is fokking zwaar! ik herinner me iets van 900g per velg!
ook met de GI velg, de dirt versie is licht, maar de street versie weegt ook rond de 850g
Re: wielset
Die 1,6 kg is zonder banden neem ik aan? Dat is wel erg zwaar.nut-case schreef:heren, vogledne vraag. ik zit er over te denken om een nieuwe wilset te kopen. een die sterk maar vooral lichter is.
Mijn Hope pro2 & Mavic ex721 zitten straks op 2086 gram samen. (geeft de DT calculator aan)
Maar je zoekt dus stevige wielen. Wat is je budget, Wat ga je rijden? (Dirt/DH etc?)
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
1,6 kilo klopt dan niet. Je banden wegen al 880 gram p.s. en Double tracks zitten op 850 gram p.s.nut-case schreef:nee met banden..
ik heb het even snel uitgerekend.. maak kzal ze straks een sop de weegschaal leggen..
ik ga er vooral street mee rijden.. maar ik wil er wel hard mee van trapjes af kunnen racen natuurlijk, die doubletracks gebruik ik voor het bos dan
De personen weegschaal is niet nauwkeurig voor fietsen.
Weegschaal voor het vissen is iets zuiverder en tevens ook makkelijker als je hem eenmaal goed bevestigd hebt:

Was voor de MTX gegaan als ik jou was. Heel breed inzetbaar, goed gewicht, en wat JP zegt, ze zijn vrijwel niet te slopen!
Groeten,
Daan
Normal people worry me.