nice ride sharv.
Moderator:Beheerders
Kan zon dirtjumper vork dat gewoon hebben dan? Zal toch wel meer keuze zijn? Kwil een beetje het northshore hardtail id zeg maar. En ikzelf weeg ook nl wel al een 75kilo. En ik doe ik wel eens iets to flat(niet al te hoog) of iets filthytrail achtigs.. Niet echt veel ervaring met dit soort fietsenBiKeRbOi schreef:ga gewoon voor een 100mm vork, dat is ruim genoeg voor stairgaps, en het verneukt de geo en het frame niet
Je begrijpt me verkeerd maar nvm.. en de geo wordt dr niet echt mee verneukt. Althans zoals de fiets rijd totaal niet, maar dat vindt ik dan persoonlijk. Ik heb al mensen met het zelfde frame zien rijden met een zocchi dropoff 160mm. (kijk maar eens @ freeride hardtail forum @ pb) En dat is zelfs te doen zonder problemen volgens de rijder.Plip schreef:0mdat het anders de geometrie verneukt, dh fietsen hebben meestal 8'' of meer veerweg achter, dan is het niet logisch om met een 100 mm vork te gaan rijden, bovenal is het frame daar helemaal niet voor gemaakt,
Zowiezo klwaliteit bove kwantiteit. Maar ik denk dat wanneer de rest ook klaar is(velgen, chainguide, 8 speed) ik eens ga kijken voor een 140 - 180 of 160 - 180 mm singlecrown vork. Met 140 of 160mm voor op dit frame en wanneer het scheurt haal ik wel een ns bitch of een transition vagrant. Aangezien die tot 200mm dualcrown supporten.Plip schreef:8'' hoeft niet persé, maar het is toch wat fijner, en ik heb bijv een hardtail met 140 mm en een dh bak met 8''
als je een allround fietsje wilt moet je echt niet meer nemen van 130 mm, ik heb bijv liever een fox met 80 mm dan een chinaschijt merk met 200 mm
dus t is meer de kwaliteit van de veerweg
Dak me frame dr mee verneuk volgens jullie boeit me niet. Kheb met iemand gepraat die al 2 jaar met een dropoff in t frame rijd en dr geen problemen mee heeft? Dusja .. dan interesseert t me vrij weinig. En t frame van mij is ook te groot voor street.. kheb de 16" versie. Tis leuk dat de ik dan geen garantie meer heb of whatever.. Maar de heattube kan die mate van travel (150/160mm) echt wel hard aan. Ik snap t niet echt? als ik dit forum met farkin of pb vergelijk wordt hier zoooo extreem veel gefelamed :S maarja..dat is aan t overgrote deel van de antwoorden in de topics hier ook wel te zien.b-dirt schreef:damn kap nou is met dat gezeik![]()
een dh bak is gemaakt voor het ruigse van het ruigste en die van jou voor dirt/4x
en niet voor dh dus als jij je frame wil verneuken zal ik zeker een 66 of een domain er in doen. maar als je nou effe verder denk dan je lul lang is dan weet je best dat het niet gaat![]()
PS waarom post jij hier iets om info tekrijgen terwijl je zelf stug volhoud dat het niet goed is
b-dirt schreef:damn kap nou is met dat gezeik![]()
een dh bak is gemaakt voor het ruigse van het ruigste en die van jou voor dirt/4x
en niet voor dh dus als jij je frame wil verneuken zal ik zeker een 66 of een domain er in doen. maar als je nou effe verder denk dan je lul lang is dan weet je best dat het niet gaat![]()
PS waarom post jij hier iets om info tekrijgen terwijl je zelf stug volhoud dat het niet goed is
HahahaPlip schreef:b-dirt schreef:damn kap nou is met dat gezeik![]()
Kerel, waar is een forum anders voor, je mag toch wel een discussie houden?
Nog nooit van leestekens gehoord trouwens?
En typ normaal flapdrol, je hebt hier niet op msn
aha dus dit forum is bedoeld om off topic een vraag te stellen en vervolgens een logisch en kloppend antwoord niet te accepteren zonder met één argument te komen en daarover een pagina lang door te mutsen waar niemand iets wijzer van wordtPlip schreef:b-dirt schreef:damn kap nou is met dat gezeik![]()
Kerel, waar is een forum anders voor, je mag toch wel een discussie houden?
Nog nooit van leestekens gehoord trouwens?
En typ normaal flapdrol, je hebt hier niet op msn