welke zouden jullie nemen??
Moderator:Beheerders
-
hoi ik wil een bike gaan kopen om vooral in het bike park groningen te gaan biken! doordat mijn vorige mountainbike gejat is mag ik van de verzekering een nieuwe bike uitzoeken!! helaas zit ik daarom wel vast aan 1 bepaalde winkel die de volgende merken kan leveren:
kona , cube, cannondale, umf. de bikes die ze daar verkopen en in mijn prijsklasse zijn:
umf hardy 1,
de cannondale chase 3,
kona stuff,
cube drop zone.
ik vind persoonlijk momenteel de chase 3 toch wel 1 van de mooiste, maar dat is wel een single speed, en ik vraag me af of dat ook een beetje goed is voor de fourcross, en af en toe naar winterberg. welke zouden jullie nemen???
kona , cube, cannondale, umf. de bikes die ze daar verkopen en in mijn prijsklasse zijn:
umf hardy 1,
de cannondale chase 3,
kona stuff,
cube drop zone.
ik vind persoonlijk momenteel de chase 3 toch wel 1 van de mooiste, maar dat is wel een single speed, en ik vraag me af of dat ook een beetje goed is voor de fourcross, en af en toe naar winterberg. welke zouden jullie nemen???
-
-
ik kan die umf voor 1000e krijgen omdat in jan de nieuwe modellen uit komen!! zijn er meer mensen die fourcross rijden met single speed?? en kun je daar ook goed mee biken in winterberg?? het is niet zo dat ik gelijk wil gaan meedoen aan fourcross wedstrijden, maar ik wil met de bike die ik ga kopen goed op de kardinge berg kunnen biken, en af en toe bezoekje aan winterberg, en zo nu en dan wat street!Musicsoul schreef:Ligt die Umf hardy 1 niet een stuk hoger kwa prijs, in vergelijking tot de andere bikes? (kan ook aan mij liggen)
Met SS kun je je wel aardig redden in Groningen/Winterberg, maar als je echt volle bak wil zijn een aantal gears toch wat makkelijker.
Aan de frames van Kona, Cannondale en UMF zal het niet liggen, prima framepjes, de Cube heb ik geen ervaring mee, maar dat zal ook wel aardig gaan.
Aan de frames van Kona, Cannondale en UMF zal het niet liggen, prima framepjes, de Cube heb ik geen ervaring mee, maar dat zal ook wel aardig gaan.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
Gronigen is best te rijden met SS, maar als je beter wilt presteren moet je gears gaan rijden. Je komt dan nog wel door de kwalificaties als je mazzel hebt of gewoon goed rijd.redbullgsxr schreef:ik kan die umf voor 1000e krijgen omdat in jan de nieuwe modellen uit komen!! zijn er meer mensen die fourcross rijden met single speed?? en kun je daar ook goed mee biken in winterberg?? het is niet zo dat ik gelijk wil gaan meedoen aan fourcross wedstrijden, maar ik wil met de bike die ik ga kopen goed op de kardinge berg kunnen biken, en af en toe bezoekje aan winterberg, en zo nu en dan wat street!Musicsoul schreef:Ligt die Umf hardy 1 niet een stuk hoger kwa prijs, in vergelijking tot de andere bikes? (kan ook aan mij liggen)
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
- Apocalypse
- xxMartenxx
-
hallobike schreef:zouw je langzamerhand niet eens een beslising nemen wand anders is die garantie alweer voorbij![]()
![]()
heb toevallig net de umf hardy 1(2007) bestelt dit vooral ook door de lange levertijd van de andere modellen! ach ja toch een leuke bike voor een beginner! http://international.umf-bikes.net/index.php?p=103 ik heb volgende week dus de hardy 1 2007
- Apocalypse
- dirty harry
-
volgens mij is dit de foto van de grootst leverbare maat, die heb ik niet! vind ook de achterkant een beetje lijken op een xc! had helaas niet veel keus doordat ik vast zat aan 1 bepaalde fietsenwinkel, omdat mijn giant xtc(xc) gejat was! en daar konden ze niet bijzonder veel leveren, en lange levertijden! dan had ik tot jan moeten wachten op een chase, of de nieuwe hardy 2008!! had ik niet zoveel zin in!! nu heb ik de hardy 1 voor leuke prijs en hoop ik maar dat de achterkant er beter uitziet dan op de foto, want anders neem ik hem niet denk ik!!dirty harry schreef:mooie fiets![]()
alleen ik vindt de geo verneukt

ziet er bij deze 2 stuk beter uit en zijn ook model 2007
hardy steel rijdt opzich wel relaxt, maar je moet er wel een vork van 100mm in doen, omdat de stuurhoek anders helemaal verneukt is (die waarop ik heb gereden in bikepark bischofsmais had een stance 80mm, end at reed voor geen meter)
en een stuur met veel rise is ook aan te raden omdat ie een best hoge bb heeft
de hardy steel is zeker een aanrader voor 4x, en dirt ook nog wel, maar als je gaat streeten raad ik em af
en dat frame ziet er ook echt eng uit, behalve de hele dunne buizen zit de headtube ongelovelijk lomp vast (de onderbuis en TT komen allebei uit in de bovenste helft vd HT, dus de onderste helft vd HT is 5cm lege ruimte, wat volgens mij heel makkelijk scheurt)
en een stuur met veel rise is ook aan te raden omdat ie een best hoge bb heeft
de hardy steel is zeker een aanrader voor 4x, en dirt ook nog wel, maar als je gaat streeten raad ik em af
en dat frame ziet er ook echt eng uit, behalve de hele dunne buizen zit de headtube ongelovelijk lomp vast (de onderbuis en TT komen allebei uit in de bovenste helft vd HT, dus de onderste helft vd HT is 5cm lege ruimte, wat volgens mij heel makkelijk scheurt)
-
-
vrouwtje thuis van werk ff snel happie en ik denk knal ff naar de kardinge berg om fietsie uit te poberen! halve wege is een basketbal pleintje met stoep eromheen denk kan ik gelijk ff mijn bunnyhop skillz uittesten! klapte ik net nog met mijn achterband op de hoek van de stoep, met als gevolg lekke band!!

- dirty harry
dus je kan al zo hoog bunny hoppen _redbullgsxr schreef:vrouwtje thuis van werk ff snel happie en ik denk knal ff naar de kardinge berg om fietsie uit te poberen! halve wege is een basketbal pleintje met stoep eromheen denk kan ik gelijk ff mijn bunnyhop skillz uittesten! klapte ik net nog met mijn achterband op de hoek van de stoep, met als gevolg lekke band!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
_