Hey Mikey,
Lastig he, een fiets uitkiezen, volgens mij heeft bijna iedereen dat probleem wel..
Maar als je voornamelijk wilt streeten, zou ik zowiezo singlespeed rijden. Downhill hebben we niet in Nederland!! Je kunt hier en daar wel van een berg naar beneden rijden, maar dat kan allemaal wel met een SShardtail. Deze is er dan natuurlijk niet perfect voor, maar je kunt maar 1 fiets kopen, dus dan moet je kiezen..
Een DKgenerallee, lijkt mij een goede keuze. Of een Kinx Prism (
http://www.sdgbikesports.com/shop/popup ... hp?pID=860), dit is ook een prima startfietsje voor street.
Houdt er zowiezo rekening mee, dat bij een streetfietsje in jouw prijsklasse, de kwaliteit nog wel te wensen over laat. Ik denk dat je met 1 van deze fietsen niet langer doet als een jaar, dan is hij wel aardig afgetakeld. Dat is dan als je hem wel gebruikt. Volgens mij, is 'street' ook wel de tak van mountainbiken waarbij je fiets het snelst kapot gaat!
En ik zou gaan voor een fiets met horizontale dropout! Dit werkt een stuk beter als je SS wilt. Ik ben het er ook mee eens dat een kona wat meer voor dirt is. Een 2ehands fiets lijkt me ook een goed idee, want dan kan je soms een iets betere fiets vinden voor minder, maar dan wel gebruikt. Kijk het frame wel goed na bij de aankoop van een 2e hands!!
Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt, succes ermee
groeten Gideon