Shimano
Moderator:Beheerders
-
Ik snap wel dat het massaal verkopen van geassambleerde onderdelen goedkoper is dan het verkopen van losse onderdelen. Maar, om nou 109 euro (bij Akkermans) voor een Shimano XTR 2003 44T kettingblad te vragen vind ik wel een beetje veel..
109 euro is 1/4 deel van de nieuwprijs van een XTR crank. Terwijl een lager (voor 1 kant, bij een BikeTotaal dealer) "maar" 30 euro kost. Is het maken van een lager niet moeilijker dan een kettingblad? Dit is wel een beetje veel, niet?
Vraag aan Akkermans: "Waarom is het kettingblad dan zo duur?" Antwoord: "Omdat het XTR is, hè?!" Zucht..
Vincent
109 euro is 1/4 deel van de nieuwprijs van een XTR crank. Terwijl een lager (voor 1 kant, bij een BikeTotaal dealer) "maar" 30 euro kost. Is het maken van een lager niet moeilijker dan een kettingblad? Dit is wel een beetje veel, niet?
Vraag aan Akkermans: "Waarom is het kettingblad dan zo duur?" Antwoord: "Omdat het XTR is, hè?!" Zucht..
Vincent
Re:Shimano
Ik ga hier mee akkoord, die nieuwe XTR crank ziet er heel goed uit maar ziet er ook al direct versleten uit na een maand. Zelf hou ik gewoon de S-Works traparmen en steek er "goedkopere" kettingbladen op (TA Specialties), beduidend goedkoper.
109€ voor een kettingblad is gewoonweg absurd, ben ik blij dat ik die crank niet gekocht heb...
109€ voor een kettingblad is gewoonweg absurd, ben ik blij dat ik die crank niet gekocht heb...
Niets nieuws dat de XTR bladen altijd al duur zijn geweest. Mede de reden waarom je mij, en volgens mij ook vele anderen, nooit een XTR 9spd crank zult zien kopen.... Als je 109 euro te veel vind voor een buitenblad en daar nu pas achter komt, denk ik dat je je wellicht een beetje beter had moeten inlichten vooraf...

-
bedoel je eigenlijk dat je dat ding nu al versleten hebt of dat je wat rondliep en toen die prijs zag ???
lijkt me eigenlijk redelijk snel dat ie nu al kaput is....
lijkt me eigenlijk redelijk snel dat ie nu al kaput is....

-
Nee, het blad is zeker nog niet versleten. Gaat nog wel ff een hele tijd mee!
Ik wilde de prijs gewoon ff weten.
Vincent
@DeKerfs, ik vind het kettingblad in verhouding tot een lager van 30 euro wel duur ja..
Ik wilde de prijs gewoon ff weten.
Vincent
@DeKerfs, ik vind het kettingblad in verhouding tot een lager van 30 euro wel duur ja..
Hehe niks gewend... koop maar eens een buitenblad voor de vorige xtr
met 109 euro kom je er gewoon niet :"( nog een geluk dat die dingen beestig lang meegaan.
greetz
bettes

met 109 euro kom je er gewoon niet :"( nog een geluk dat die dingen beestig lang meegaan.
greetz
bettes
-
@Bettes, van vorige jaar zijn ze 140 euro bij Akkermans.
Hoelang gaan jouw kettingblad (de grootste) mee?
Vincent
Hoelang gaan jouw kettingblad (de grootste) mee?
Vincent
The Flying V schreef:
Ik zeg ook niet dat het niet duur is.. in tegendeel het is absurd duur.. maar dat had je van te voren ook al kunnen in schatten aangezien de voorloper XTR ook enorm duur was in z"n bladen. Zijn ook al verschillende discussies over geweest in het verleden... En voor mij reden te meer om nooit een XTR crank van de huidige generatie te kopen...
buitenblad LX en rijd er veel op bijna altijd en doe er al 1.5 jaar mee
-
mtbgappie schreef:
buitenblad LX en rijd er veel op bijna altijd en doe er al 1.5 jaar mee
Ow, dan zal het met XTR wel meevallen. Mijn blad is nog perfect, alleen de lak is eraf. Logisch!
Vincent
De consument wil veel betalen. Punt!
"Kijk mij eens met XTR 2003...!"
En shimano is niet de enige die hoge prijzen hanteerd, wat denk je dat er op X.O derailleurs verdient wordt! (en nee die zijn niet 4x beter)
En shimano is niet de enige die hoge prijzen hanteerd, wat denk je dat er op X.O derailleurs verdient wordt! (en nee die zijn niet 4x beter)
Zijn ze dan wel 4 keer zo duur ???
Steelboy schreef:
wat denk je dat er op X.O derailleurs verdient wordt! (en nee die zijn niet 4x beter)
oh, zijn die niet beter? Shit, heb ik toch het verkeerde gekocht.
TmFToM schreef:
Zijn ze dan wel 4 keer zo duur ???
2x komt eerst...maar das nog

kun je op die xtr geen ander blad zetten dan xtr?
-
ZAG schreef:
kun je op die xtr geen ander blad zetten dan xtr?
Nope, check it out:

V.
Steelboy schreef:
De consument wil veel betalen. Punt!
Hmm... enigste echt zinvolle opmerking die vrijwel alles beantwoord in dit topic...
DeKerfs schreef:
Hmm... enigste echt zinvolle opmerking die vrijwel alles beantwoord in dit topic...
Nog een zinvolle opmerking dan: het is ENIGE en niet ENIGSTE !!! Verrekte brabo... :P
-
Wat is d"r mis met Brabo"s?
-
Er is hier op dit forum ook een topic over kettingen.. iemand had een goedkopere ketting, maar rijdt die wel telkens aan bagger, terwijl een XTR ketting toch wel langer meegaat.. Of je wilt met de spullen patsen of je wilt gewoon niet belemmert worden door niet meewerkend materiaal.Steelboy schreef: De consument wil veel betalen. Punt!
V.
Edit: Kwaliteit is te koop!
Koop dan toch gewoon een Wipperman ketting. Goedkoper dan XTR en net zo goed
Lekkah Wippe-man
grrrrr schreef:
Koop dan toch gewoon een Wipperman ketting. Goedkoper dan XTR en net zo goed

nooit chainsuck, nooit gebroken gaat lang mee schakelt soepel, werkt alleen niet goed met de oude Race Face bladen, maar die waren zowiezo puin.