Anti-klaagbaak: Wandelaars.

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Anti-klaagbaak: Wandelaars.

Bericht door Sven » za jul 23, 2005 1:09 pm

Het moment is aangebroken, vandaag na een lekker stuk fietsen meerdere wandelaars tegengekomen die aardig een praatje, goedendag of weet ik wat er uit brachten. Ik viel nog net niet van mijn fiets af.

Zo kan het dus ook!

revis

Re:Anti-klaagbaak: Wandelaars.

Bericht door revis » za jul 23, 2005 6:16 pm

Naar alle waarschijnlijkheid waren dit atb-ers die vandaag eens met vrouw ,kind of hond aan de wandel waren.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za jul 23, 2005 6:56 pm

ach wandelaars zijn over het algemeen zeer vriendelijk.
Het zijn ook gewoon mensen net als wij.........

dusssss©

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jul 23, 2005 10:16 pm

idd het echtpaar dat ik vandaag tegen kwam maakte ook een vriendelijk praatje, toppie.
De meeste wandelaars die ik tegen kom buiten de spitstijden in het bos zijn vriendelijk. Sommige zijn verbaasd dat ze een vriendelijke mountainbiker tegenkomen. he that"s me! ;)

DESL

Bericht door DESL » ma jul 25, 2005 6:43 pm

Behandel en ander zoals je zelf behandeld wil worden. ;)

We zullen toch iets aan ons imago (acceptatie) moeten gaan doen gasten,
want het bos en groen in Holland (en daarbuiten) dat we moeten
delen met andere gebruikers wordt steeds kleiner.
(en als we met z"n alle urban gaaan is "t ook weer niet goed).
En een goede naam in je eigen voordeel is nog niemand slechter
van geworden.
Dus een beetje slack van beide kanten kan geen kwaad toch ??? ;D

amigo

Bericht door amigo » wo jul 27, 2005 5:48 am

Tís gewoon een kwestie van accepteren

revis

Bericht door revis » wo jul 27, 2005 5:56 pm

amigo schreef:

en.......................anticiperen.

Giedo

Bericht door Giedo » do jul 28, 2005 3:31 pm

En een brede glimlach met een vriendelijke groet doet ook heel veel goed!! ;D

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jul 28, 2005 10:19 pm

Weinig last van wandelaars behalve als ze niet aan de kant gaan.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za jul 30, 2005 10:03 pm

Wát vakantie allemaal kan doen met de stresssss van de gemiddelde wandelaar! ;)

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » vr aug 05, 2005 12:07 pm

In Bad-Wildbad was ik ook erg verbaasd; oud echtpaar, was me al aan het voorbereiden op de preek, maar waren zeer vriendelijk en erg benieuwd naar hoe dat mountainbiken nu ging.

Conclusie; zoals overal het geval is bepalen de rotte appels grotendeels het beeld van "de groep".

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr aug 05, 2005 12:25 pm

Tijdje geleden met een vriend aan het fietsen in de bossen van Norg (je weet wel, van de topcompetitie en DMT een paar jaar geleden).
We hadden aardig het tempo toen we op een gegeven moment een singletrackje insloegen. Uit een blinde hoek kwamen opeens een man en een vrouw aanwandelen. Wij vol in de remmen knijpen zodat er geen botsing kwam.
Geen onvertogen woord, ze bedankten ons vriendelijk en begonnen zelfs een praatje van lekker weer om te fietsen en zo en wensten ons uiteindelijk een prettige dag en wij hun ook uiteraard.
Het is zo gek nog niet met die wandelaars.
Zolang wandelaars en bikers er maar rekening mee houden dat je elkaar tegen kunt komen in het bos.

De wereld is zo slecht nog niet

Dutchman

Bericht door Dutchman » za aug 06, 2005 6:55 pm

Als je wandelaars gewoon net zo zal begroeten als mede bikers dan zul je zien dat de meeste net zo vriendelijk zijn als mede bikers... dat is mijn ervaring en dan gaan ze meestal ook nog aan de kant ;)

N I E L S

Bericht door N I E L S » za aug 06, 2005 7:16 pm

Irmo schreef:
In Bad-Wildbad was ik ook erg verbaasd; oud echtpaar, was me al aan het voorbereiden op de preek, maar waren zeer vriendelijk en erg benieuwd naar hoe dat mountainbiken nu ging.

Conclusie; zoals overal het geval is bepalen de rotte appels grotendeels het beeld van "de groep".

Hahaha, ik werd letterlijk op de illegale freeride in mijn kraag gegrepen door een oud mannetje en zn vrouw maar dr best doen om m te kalmeren. Even wachten totdat ie de hoek om was en mooi verder karren. ;)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo aug 07, 2005 10:00 am

revis schreef:
[
amigo schreef:

en.......................anticiperen.

en................respecteren.

dussssss©

themaniac

Bericht door themaniac » ma aug 08, 2005 3:56 pm

Wandelaars op MTB paden zijn als fietsers op de snelweg: Gewoon verboden!

Op paden of wegen die toegankelijk zijn voor fietsers, wandelaars of gemotoriseerd verkeer moet men rekening houden met elkaar.

Het irritatantste vind ik de wandelaars op een MTB pad, die met kids + 25 honden lopen te slenteren, het kreng niet aanlijnen (nee ik heb het niet over vrouwlief) en te laat opzij gaan of nog eens een grote bek open trekken.

Ach, in Tsjechie had je wandelaars die dachten dat de wereld van hun was. Kom je met 60 naar beneden over de openbare weg, lopen er wandelaars midden op de weg. Bij voorkeur met de kinderwagen...

Gelukkig zijn er ook wandelaars die netjes aan de kant lopen, vriendelijk groeten of je zelfs nog aanmoedigen.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma aug 08, 2005 4:32 pm

themaniac schreef:
Wandelaars op MTB paden zijn als fietsers op de snelweg: Gewoon verboden!

Op paden of wegen die toegankelijk zijn voor fietsers, wandelaars of gemotoriseerd verkeer moet men rekening houden met elkaar.

Het irritatantste vind ik de wandelaars op een MTB pad, die met kids + 25 honden lopen te slenteren, het kreng niet aanlijnen (nee ik heb het niet over vrouwlief) en te laat opzij gaan of nog eens een grote bek open trekken.

Ach, in Tsjechie had je wandelaars die dachten dat de wereld van hun was. Kom je met 60 naar beneden over de openbare weg, lopen er wandelaars midden op de weg. Bij voorkeur met de kinderwagen...

Gelukkig zijn er ook wandelaars die netjes aan de kant lopen, vriendelijk groeten of je zelfs nog aanmoedigen.

Wandelaars mogen wel op MTB-routes lopen, of het verstandig is, is een andere vraag. Voorbeeld; in Limburg zijn alle MTB-routes ook wandelroute.

Probleem is vaak dat wandelaars je niet (of te laat)horen aankomen als MTBer, iets wat je jezelf als MTBer goed moet realiseren, daar op moet anticiperen en het gedrag van de wandelaar moet respecteren.........

Het "probleem" ligt bij de MTBers (wel of niet terecht doet er nu ff niet toe) die wordt door veel wandelaars onterecht gezien als een ordeverstoorder en een vernieler van de paden.
Probeer gewoon rustig en vriendelijk te blijven hoe moelijk dat soms ook is...........

Het lukte mij vorige week ook niet in Valkenburg toen ik eerst bij Simpelveld van het fietspad werd getoeterd door een bus die naar zijn mening niet snel genoeg kon passeren. toen ik hem gebaarde dat hij ff relekst moest doen werd ik door het heerschap flink afgesneden, wat een mannetje.
Gelukkig liep hij in Valkenburg vast in het verkeer dus ik vroeg hem war dat nou voor nodig was.
"jullie fietsten midden op de weg en weet je wel hoe breed zo"n bus is, het is altijd gezeik met jullie"
Ik vertelde hem dat hij mij waarschijnlijk voor een racefietser aanzag(die hebben vaak de neiging om midden op de weg te gaan fietsen)

dusssss©

revis

Bericht door revis » ma aug 08, 2005 6:25 pm

Sterker nog, ik loop ook wel eens met m"n honden door de bossen en dan kom ik soms ook atb"ers tegen die vriendelijk zijn.

Plaats reactie