Re:be-one woodbumble

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

the joker
be-one woodbumble

Bericht door the joker » vr jun 24, 2005 10:33 am

Een paar maanden geleden waren er in namen de happy bike days (2dagen lang) geweldig om mee te maken. Heb vele bikes getest die goed waren tot ik met de be-one woodbumble reed,die liep echt nie goed ,veerde niet echt,zat niet lekker.Maar het ergste van al vindt ik nog dat deze bike zoveel geld kost voor wat hij waard is.Ben met die bike ook heel hard tegen de grond gegaan omdat hij niet houd van sprongen en echt niet wendbaar is.Had mijn pols zwaar gekneusd en heb niet veel meer van mijn dag gehad. :"(
Ik vind dit een echte afrader voor mensen die deze eventueel willen kopen.

Christiaan

Bericht door Christiaan » vr jun 24, 2005 12:58 pm

Ik denk dat je de enige bent die hem niet goed vindt rijdne, ik heb er nog nooit iemand over horne klagen! Iedereen is dik tevredne, ook voor bike parks enz.

Verkeerde afstelling?

the joker

Bericht door the joker » vr jun 24, 2005 1:34 pm

misschien,afstelling was niet goed gedaan ma in de lucht ging die bike echt niet fijn

Stitch

Bericht door Stitch » vr jun 24, 2005 2:32 pm

Christiaan hefet volkomen gelijk

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » vr jun 24, 2005 4:16 pm

ik hoor idd ook niet anders dan lof over die woodbumble..
zal dan wel aan de afstelling liggen idd.
kooz

urban waste

Bericht door urban waste » vr jun 24, 2005 5:29 pm

Een woodbumble houd niet van sprongen en is niet wendbaar ???

Eerder het tegenover gestelde. Een woodbumble is juist een gooi-en-smijt fiets en is erg wendbaar. Ik heb het 2003 model, dus weet niet hoe het met 2005 models is gesteld (tenminste ik neem aan dat je een 2005 model had?). Maar als ik zo de recensies mag geloven (MBUK en het duitse Freeride) is het nog steeds een erg wendbare gooi-en-smijt fiets.
Denk dus ook dat je afstelling van de vering niet goed was.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr jun 24, 2005 6:52 pm

Christiaan schreef:
Ik denk dat je de enige bent die hem niet goed vindt rijdne, ik heb er nog nooit iemand over horne klagen! Iedereen is dik tevredne, ook voor bike parks enz.

Verkeerde afstelling?

Precies.. ik zou er mat wat graag ene willen hebben. Ik denk ook dat het aan het manneke ligt wat er op zit. En idd afstelling is wel belangrijk.

Maar heb al paar keer op die van Plons gereden en was er meteen aan verkocht, alsmede andere bikers die er op hadden gereden. Hij moest ze er bijna afslaan als in zijn eigen woorden sprekend.

Heb Cannibal er ook niet over horen klagen. Die heeft er zelfs al mee gexcét.

Dus ik geloof dat de joker nog wel een beginneling is met z"n 16 jaar en nog niet veel fietsen heeft gehad. Alsmede ervaring ermee.

Cannibal

Bericht door Cannibal » vr jun 24, 2005 9:23 pm

xcen op een woodbumble is gangster! Ik heb ook het 2003 model en toen ik deze kocht was het de beste fiets voor het minste geld. Buiten dat rijdt hij ook nog eens erg goed en als hij niet goed veerde ligt dat aan de afstelling want aan de vork of demper zal het niet liggen igg

the joker

Bericht door the joker » vr jun 24, 2005 9:57 pm

kweet het echt niet ,ma naar mijn eigen menig geen aanrader.kona 4ever!!!

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr jun 24, 2005 10:45 pm

nou ja toch beetje apart om een merk zo de grond in te trappen, als jij op je b*k gaat, als de afstelling al slecht was (waar je dan vanuit moet gaan)
had je dat moeten/kunnen aangeven zodat je daarna een eerlijkere mening kan geven..

een voorbeeld: ik heb onlangs een nicolai m-pire 2de hands gekocht (een ex team frame)
nu kwam iedere keer als ik sprong de achterband tegen mijn zadelpenbuis, dus was iets verkeerd met de AFSTELLING, nu heb ik nicolai gemaild en wat dingen gevraagd bleek dat de pullrods op mijn frame een cm te lang waren dus hun hebben nieuwe gemaakt en opgestuurd!!! Ook moet er een andere maat vering in!!

Dus niet meteen de fiets afkraken,,, kijk hem eerst eens goed na, en als de instelling wel goed was ja dan is het dus niks voor jou, maar moeten andere mensen daarom deze bike niet kopen??????

zo heb ik laatst dus op kona gereden nou vond het niet veel soeps, dus zo zie je maar weer MENINGEN VERSCHILLEN

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » vr jun 24, 2005 11:02 pm

En inzichten gelukkig ook.

ride

Bericht door ride » za jun 25, 2005 3:49 pm

Vreemd om mensen af te raden om een bike te kopen als je er zelf niet op kan fietsen :? Stierenpoep, hou de klaagbaak nou maar voor dingen die echt verkeerd zijn en niet voor dit soort gemiep.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za jun 25, 2005 4:49 pm

ride schreef:
Vreemd om mensen af te raden om een bike te kopen als je er zelf niet op kan fietsen :? Stierenpoep, hou de klaagbaak nou maar voor dingen die echt verkeerd zijn en niet voor dit soort gemiep.

Precies, dat is wat ik dachtte..

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » za jun 25, 2005 8:03 pm

nog een geluk dat de Joker hier zo n onderbouwde waarschuwing geeff!
Ik had al bijna een Woodbumble gekocht. ::)

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » za jun 25, 2005 8:45 pm

Its still one my wish list. Vreemd dat de bike op iemands shit list staat.

the joker

Bericht door the joker » za jun 25, 2005 9:51 pm

letterlijk uit o2 bikers nr 110.Lezersweergave:De woodbumble is een fiets die uitstekend tot zijn recht komt in berggebieden..waar er een skiilift is voorzien.hij is GEWOONWEG TE ZWAAR voor toergebruik,maar blijkt ondanks zijn forse gewicht behoorlijk te kunnen klimmen.DE VORK IS NIET ECHT VAN SUPERKWLITEIT EN DE BANDEN BIEDEN NIET VOLDOENDE GRIP.DIT MODEL ZOU AAN DE ACHTERKANT OOK TE HOOG ZIJN.ondermeer daaraan moet je wennen als je op stap gaan(DUS MINDER WENDBAAR),MAAR HIJ HOUDT NIET ECHT VAN JUMPS!!!

ride

Bericht door ride » za jun 25, 2005 9:57 pm

Joker je bent niet fris, ga jij even mekkeren over een vork en banden. Je kan zelf je vork en banden aanpassen dus dat maakt de fiets niet. Als jij van je fiets pleurt of als jij blindelings testen volgt geeft je niet het recht om een type fiets (lees frame) af te zeiken.

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo jun 26, 2005 1:08 am

Helemaal mee eens
het slaat nergens op wat je hier zegt....

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo jun 26, 2005 3:08 pm

Een Woodbumble bij fietsgigant vandaan zeker?

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo jun 26, 2005 10:59 pm

de woodbumble model limit :P

surfstad

Bericht door surfstad » ma jun 27, 2005 8:47 am

Als ik ergens voor het eerst kom ga ik altijd die dingen vertellen die ik tof vind!
Heb een hekel aan mensen die ergens binnen komen en gelijk gaan lopen zeiken.
Haal het positieve uit jezelf en de omstandigheden dude!

Ps. Je rijdt op een Kona, misschien moet iemand je de Kona Groove eens uitleggen. Zoals je nu tekeer gaat druist rechtstreeks tegen deze groove in....

Irmo
Contacteer:

Bericht door Irmo » ma jun 27, 2005 9:00 am

Op een soort van kruistocht joker?

Ah well...

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma jun 27, 2005 9:07 am

the joker schreef:MAAR HIJ HOUDT NIET ECHT VAN JUMPS!!!

Wow O2 bikers. ::)
Ik heb alleszins veel mindere goden dan de heldhaftige O2 testers best ferm zien jumpen met de bumble: plons, sossa, fly.... Ikzelf (helemaal geen referentie op vlak van rijtechniek) heb in de tijd met t prototype op mn eerste run wel alle jumps in Todtnau gedaan met t grootste gemak.

U kno what? als jij nu ni blij bent met je bumble: verkoop je m gewoon, je maakt iemand blij en je koopt een fiets waarvan 02 bikers zegt dat ie wél springt.
Iedereen happy toch?

brute_agrarier

Bericht door brute_agrarier » ma jun 27, 2005 10:04 am

Hallo, ik ben gevallen dus is de Woodbumble een slechte bike. Ik heb zo"n hekel aan al die fietsen waar ik mee val... Dus koop geen Nicolai, Cube, Banshee....

Exar

Bericht door Exar » ma jun 27, 2005 12:07 pm

Koop ook geen On-One want daarvan kunnen de banden scheuren! Wie zijn wijsheid spreidt, spreidt gezelligheid!

Plaats reactie