magura marta SL

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fry
magura marta SL

Bericht door Fry » za mei 21, 2005 12:49 pm

Mijn magura marta SL lekte. De rem was echter 2de hands dus geen garantie. Ik laat hem op sturen naar magura en mijn lbs verzekert mij dat enkel de zuiger wordt vervangen. 2 weken later krijg ik mijn rem weer en heeft magura de hele hendel vervangen, er worden geen aparte zuigers vervangen luidt hun antwoord. Best leuk, maar niet echt als je de hele boel zelf moet betalen en een nieuwe carbon marta SL hendel 194 euro kost.

Nu heb ik de keuze of ik die hendel koop of niet, de hele rem ligt wel al klaar bij de lbs gemonteerd, klaar om op mijn fiets gezet te worden. Hadden ze mij verwittigd dat het zoveel ging kosten, had ik het niet gedaan en een nieuwe hope mini gekocht of zo.

wat zouden jullie doen.

Sir Rides a Lot

Re:magura marta SL

Bericht door Sir Rides a Lot » za mei 21, 2005 6:50 pm

Lijkt me niet echt de bedoeling natuurlijk, dat ze ongevraagd dingen gaan repareren. De vraag is nu natuurlijk of de fout bij de LBS ligt, of bij Magura.

Ik zou gewoon proberen een coulance-regeling te treffen. Dat jullie bijvoorbeeld de kosten delen. De fout ligt immers (lijkt me) niet bij jou...

Als de LBS beetje fatsoen in z"n donder heeft, ziet hij in dat een coulance-regeling niet meer dan redelijk is.

succes ermee

Fry

Bericht door Fry » za mei 21, 2005 7:07 pm

het is intussen opgelost, ik heb de hendel daargelaten en ik krijg mijn originele rem terug en ik koop een andere rem, of rij verder met de hayes die nog in de kast lag

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » ma mei 23, 2005 6:33 pm

Wat k me afvraag he, t valt niet onder garantie omdat ie "2e hands"is, iets wat mijn inziens helemaal nergens op slaat. Maar goed buiten dat, die informatie die geef je hun toch gewoon niet, das misschien niet zo netjes, maar wel een tip!

Fry

Bericht door Fry » ma mei 23, 2005 6:35 pm

FREAKaZOID schreef:
Wat k me afvraag he, t valt niet onder garantie omdat ie "2e hands"is, iets wat mijn inziens helemaal nergens op slaat. Maar goed buiten dat, die informatie die geef je hun toch gewoon niet, das misschien niet zo netjes, maar wel een tip!

ze vragen een factuur bij magura

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma mei 23, 2005 7:11 pm

Fry schreef:
[
FREAKaZOID schreef:

Zijn vast genoeg mensen hierop DP die een factuur hebben liggen. ;)

Of het redelijk is moet je zelf bepalen, maar om 194 euro"s in rekening te brengen om dat ie 2de hands is vind ik erg overdreven. Daarbij vind ik dat de LBS zijn belofte moet waar maken, dus het verschil tussen het vervangen van de zuiger en een nieuwe hendel moet betalen.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mei 24, 2005 9:51 am

Fry schreef:
[
FREAKaZOID schreef:

Wat dacht je van: Ze zaten standaard op me fiets? :-*
Nee goed, kijk ik wil niet aanzetten tot t beflikkeren van bedrijven. Maar ik ben van mening dat dit soort dingen echt te gek voor woorden zijn. Magura weet dat bepaalde marta modellen vaak lekker, mijne lekte ook, die van dn"helle lekte, die van brum lekte. Vooral de sl"s uit de eerdere jaar(en) schijnen vaker lek te gaan. Dan is het toch van de zotte dat omdat jij hem niet nieuw gekocht hebt er geen garantie wordt gegeven op een product dat duidelijk niet aan de verwachting die je mag hebben voldoet. Alsof het er iets mee te maken heeft dat hij door jouw gebruikt wordt of door de eerste eigenaar.

en 194 euro voor het maken van 1 rem, lijkt me al helemaal niet de minste prijs waarvoor t zou kunnen. Zij maken daar gewoon weer winst op.

amigo

Bericht door amigo » vr jul 08, 2005 6:05 am

Ik had in eerste instantie nooit geaccepteerd dat ze meer hebben gerepareert dan was besproken . Ik denk dat je daar best wel veel uit had kunnen halen. Het had mischien even geduurt .
Maar het is toch van de zotte, Stel jij kom bij mij om een bumper te laten spuiten van je auto voor100 euro . En ik spuit je auto over en vraag 1600 euro .
Betaal je dat dan?

Kijk als zon bedrijf als Magura zoiets 10 keer doet weet je al wat er verdient word. En ze doen het waarschijnlijk dan nog wel meer.

Ik ben opeens heel blij met mn xtr schijven :)

Black Tragic

Bericht door Black Tragic » vr jul 08, 2005 9:38 am

goede afspraken maken beste vrienden,

je moet gewoon een slecht karakter hebben als het op zaken doen aankomt,

"hoe kunnen (=gaan) ze mij naaien" moet je je steeds afvragen...

sneeuwpop

BELONING !!!!

Bericht door sneeuwpop » ma jun 26, 2006 11:10 am

Nu heb ik dus ook problemen met m'n Marta's. Heeft er iemand voor mij een kopietje van (of natuurlijk de orginele) aankoopbon van een marta voor mij?

Laat het ff weten, beloning natuurlijk op z'n plaats!!!

greetz, david

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » do jun 29, 2006 12:24 pm

Wat ik eerder zou doen, even een mailtje naar NZ? parts? als die magura nog doen. Zeggen dat de rem op je fiets is gekocht bij aankoop, en het kreng al dan niet via een dealer opsturen. Anders de dealer even vragen of hij dit voor je wil bevestigen. Moet kunnen als je een beetje contacten hebt.

Ps. monteer wel eff originele remblokken anders worden die meteen voor je vervangen :angelnot:

Lukt dit niet wil ik wel even kijken of ik ene bon voor je heb van mijn marta SL (moet je wel de SL versie hebben ofcourse) Maar het is een bon van s-tec (Dld.) waar ze bij iig niet moeilijk over hebben gedaan bij NZ
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

Plaats reactie