Re:levering Magura Ronin en XT cranks

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

De Lars Cuevas
levering Magura Ronin en XT cranks

Bericht door De Lars Cuevas » wo jun 16, 2004 7:07 pm

hallohallo,

ik wacht al sinds EIND MAART op de levering van mijn nieuwe Ronin 110 en ik ga er nu even lekker over zeiken.

De importeur beloofde dat week 22 EINDELIJK de vorken geleverd zouden worden... Maar dat bleken dus alleen zwarte 80mm"s te zijn. nnghgnghghgnghghhghgnghg!

Toen werd gezegd: Week 25 zijn ze er.

Het is nu week 25. Ik bellen met mijn LBS, die heeft het nagevraagd: Importeur weet eind deze week wanneer ze komen....

>:( >:( >:( >:( >:( >:( AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. De importeur zit ok met de handen in het haar, want ze willen gewoon leveren, maar er wordt gewoon niks geleverd door MAGURA.

BLEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHHHH gatver, ik begin het nu echt ZAT te worden!!! De nieuwigheid is al van mijn nieuwe fiets voor hij helemaal compleet is!

Zo, dat wou ik ff kwijt... Lucht op zeg...

O ja, ik heb mijn 180mm XT cranks OOK NOG STEEDS NIET!!!!!!!!!!! >:( >:( >:( Dat is toch niet normaal?! ??? ??? ???

Groeten, Lars

Sven

Bericht door Sven » wo jun 16, 2004 7:22 pm

Over de maguravork kan ik niets zeggen, ik sta er van te kijken dat magura (waar zo"n goede verhalen over waren) zolang op zich laat wachten.

Over de cranks: shimano is bijna overal leverbaar... heeft de lbs niet eens rondgevraagd of anderen hem hebben? Grote kans dat ie via een andere weg eraan kan komen...

//edit: Oja, lang wachten is minder leuk, maar je krijgt er wel wat voor terug, geloof mij maar....

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo jun 16, 2004 9:18 pm

ik heb nog een witte ronin 80 disc firm staan zo in de doos... :-X

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo jun 16, 2004 9:52 pm

KoeniE schreef:

Hoezo wit???

is ie te koop???

dusssss©

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 17, 2004 8:18 am

nou ik heb op 1 maart deze foto in een ander topic geplaatst... is toch echt een witte volgens mij...

Afbeelding

Was eigenlijk voor het welbekende commençal project of een rocky element TSC. Maar er komt wat anders dus als je genoeg betaald is hij te koop... anders vind ik vast nog wel een bike in mijn garage waar hij in past

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do jun 17, 2004 7:35 pm

KoeniE schreef:

ik wil geen witte 80, ik wil een zilveren 110 Firm! En snel een beetje! ;)

Groet, Lars

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 17, 2004 8:42 pm

ik zou nooit een 110 nemen... :-X

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do jun 17, 2004 9:12 pm

KoeniE schreef: ik zou nooit een 110 nemen... :-X
Koenie is de Koning van de opmerkingen WAAR JE NIKS MEE KUNT >:( :( :o ??? ::) :P :-X :? ;)

Groet, Lars

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 17, 2004 10:19 pm

dan moet je vragen waarom ik het zeg...

maar ik zal eens spontaan zijn...

in een element past een 80 beter dan een 110

en de werking van de 80 is veel beter in balans dan bij de 110

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr jun 18, 2004 11:09 am

uh, waarom toch Koenie, vertel snel! ;)

Maareh... mijn tegenargumenten:
- De element heeft 100mm plushie travel. Een vork van 80mm heeft dan eigenlijk al weinig travel, vind ik ook niet in balans.
- De Ronin heeft een Albert+dempingssysteem waardoor je als het goed is geen "last" hebt van de grote veerweg.
- RM heeft de Element geometrie aangepast. Of, zoals in de folder staat: De Element is bedoeld voor alle 100mm vorken. De meeste complete Elements worden ook met 100mm geleverd. DIe laatst 10 maakt dan ook niet zo bijster veel verschil meer?!
- Ik wil Firm-tech en een ongedefinieerd gele 80 Firm past HELEMAAL niet bij mijn black/Smoke Element
- Over de werking kan ik nog niet oordelen. Ik heb over zowel goede als slechte testen gelezen...

... en dat blijf ik voorlopig doen, want zelf testen KAN NOG STEEDS NIET!!!!!!!!!!!!!!! >:( ;)

Groeten, Lars

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jun 18, 2004 12:18 pm

Er zijn ook zwarte 80 mm"s met Firmtech

dussssss©

KoeniE

Bericht door KoeniE » vr jun 18, 2004 5:09 pm

De Lars Cuevas schreef:
uh, waarom toch Koenie, vertel snel! ;)

Maareh... mijn tegenargumenten:
- De element heeft 100mm plushie travel. Een vork van 80mm heeft dan eigenlijk al weinig travel, vind ik ook niet in balans.
- De Ronin heeft een Albert+dempingssysteem waardoor je als het goed is geen "last" hebt van de grote veerweg.
- RM heeft de Element geometrie aangepast. Of, zoals in de folder staat: De Element is bedoeld voor alle 100mm vorken. De meeste complete Elements worden ook met 100mm geleverd. DIe laatst 10 maakt dan ook niet zo bijster veel verschil meer?!
- Ik wil Firm-tech en een ongedefinieerd gele 80 Firm past HELEMAAL niet bij mijn black/Smoke Element
- Over de werking kan ik nog niet oordelen. Ik heb over zowel goede als slechte testen gelezen...

... en dat blijf ik voorlopig doen, want zelf testen KAN NOG STEEDS NIET!!!!!!!!!!!!!!! >:( ;)

Groeten, Lars

de geometry van de oude was ook gebaseerd op een vork van 80mm zeiden ze maar de inbouw hoogte die ze aanhielden was niet meer dan van een 65mm vork! dus als het nu 100 is gaat 80 goed passen

een ronin 110 is inwendig identiek aan een 80 en door meer veerweg is de albert plus net wat minder lekker te regelen

ik zou wel een gele in een zwarte monteren maar dat is puur persoonlijk...

en boss idd ik heb een zwarte ronin D/F

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr jun 18, 2004 6:45 pm

KoeniE schreef:
de geometry van de oude was ook gebaseerd op een vork van 80mm zeiden ze maar de inbouw hoogte die ze aanhielden was niet meer dan van een 65mm vork! dus als het nu 100 is gaat 80 goed passen

een ronin 110 is inwendig identiek aan een 80 en door meer veerweg is de albert plus net wat minder lekker te regelen

ik zou wel een gele in een zwarte monteren maar dat is puur persoonlijk...

en boss idd ik heb een zwarte ronin D/F

Ik rijd nu met een geleende SID 100 (2001?) en dat veert lekker hoor, gaat perfect samen. Ik heb wel het gevoel dat deze fiets iets minder makkelijk de bocht doorgaat dan mijn oude NRS, maar de RM is ook langer en het bracket zit hoger. Speelt allemaal mee voor het gevoel! Ben wel erg benieuwd hoe de 110 werkt, maar er zit desnoods nog een lockout op. Denk echter dat ik deze niet vaak nodig ga hebben!

De Zwarte 80mm Firm is volgens mij geen standaard model. Deze staat noch in de folder, noch in de prijslijst! Heb ze wel op sponsorfietsen gezien (oa die van Maarten Tjijiijijiianlljijijingijiji(?)

En de gele is toch echt geen optie. En Boss weet dat ik gelijk heb, want die heeft precies hetzelfde frame als ik :-), deze dus:

http://www.rocky-mountain.com/bikes/200 ... nt_70.aspx

En dan ook nog opgebouwd met enkel zwarte en zilveren parts. Zeg nou zelf: Een babypoepgele vork, dat doe je zo"n prachtige fiets toch niet aan? :)

Ik blijf dus bij mijn keuze, ook al moet ik wahcten tot ik een ons weeg. Nog 689 ons te gaan... Gelukkig houden jullie me tot die tijd bezig met nieuwe argumenten om toch een gele vork te kopen ;)

Groeten, Lars

ps: vandaag de LBS gebeld: NZ zou vandaag weten wanner er geleverd gaat worden... niet dus... >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jun 19, 2004 9:12 am

Het gaat dus om deze fiets ;D ;D he Lars. Na de Slamm und Gleit party in Willingen. ;) Klimrek isnie ;D ;D
Afbeelding

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo jun 20, 2004 10:54 am

Holy Shit! ;D

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo jun 20, 2004 6:50 pm

Jup, dat is"m...

Eerste serieuse rit met mijn nieuwe TE MOOIE Element... gelijk ALLE nieuwigheid eraf... :( en dat nog voordat hij helemaal compleet is... :(

Grappig detail 1: Let op de moddergelockte Sid 100 leenvork. Na 40km gebruikte hij nog maar zo weinig veerweg...

Grappig detail 2: De claims kloppen, de Eggbeaters zijn nog schoon... ;D

Groeten, Lars (die de laatste stukjes Willinger modder zojuist uit zijn rechter-oor pulkt)

Erikje

Bericht door Erikje » zo jun 20, 2004 7:27 pm

Bij jou thuis hoeven ze niet aan te komen dat de jouwe niet zo lang is ::)..... jammer he, 2 bidonnokjes.... :P

Erikje

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma jun 21, 2004 8:10 am

Erikje schreef:
Bij jou thuis hoeven ze niet aan te komen dat de jouwe niet zo lang is ::)..... jammer he, 2 bidonnokjes.... :P

Erikje

400mm onbesneden ;D ;D ;D

enneh... 3paar nokken hoor (daarmee verdwint het enige punt van kritiek tov deze fiets :D). Het paar op op de staande buis is echter alleen geschikt voor kleine bidonnetjes... boeien, heb ik toch niet nodig. Heb behalve een lange P namelijk ook nog een dikke zak! ;D

Groet, Lars

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jun 21, 2004 8:30 am

De Lars Cuevas schreef:
[
Erikje schreef:

Erikje

400mm onbesneden ;D ;D ;D

enneh... 3paar nokken hoor (daarmee verdwint het enige punt van kritiek tov deze fiets :D). Het paar op op de staande buis is echter alleen geschikt voor kleine bidonnetjes...

Groet, Lars

op de 18" zitten ze niet op de staande buis.........

dusssss©

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma jun 21, 2004 11:08 am

BOSS schreef:

dusssss©

Daarom zei ik ook "deze Fiets" ;D ;D ;D

MAAR ik had liever 2 paar nokken en een RONIN!!!!!!!!!!!!! Zo, zijn we weer on topic...

Lars

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jun 21, 2004 5:51 pm

De Lars Cuevas schreef:
[
BOSS schreef:

dusssss©

Daarom zei ik ook "deze Fiets" ;D ;D ;D

MAAR ik had liever 2 paar nokken en een RONIN!!!!!!!!!!!!! Zo, zijn we weer on topic...

Lars

dan koop je toch een Manitou minute, ik zou het wel weten als je toch voor 110 MM gaat.

dussssss©

Cubeman

Bericht door Cubeman » ma jun 21, 2004 6:33 pm

Kleine Benjamin schreef:
Het gaat dus om deze fiets ;D ;D he Lars. Na de Slamm und Gleit party in Willingen. ;) Klimrek isnie ;D ;D
Afbeelding

GVD wat is deze bike bruut zeg!
Ik kan er niet over uit!
Zelfs onder de drek en bagger smoelt het nog als een wilde!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do jun 24, 2004 8:18 pm

thanks ;D ;D ;D

Wat dat betreft is de fiets zijn geld alvast dubbel en dwars waard... heb er onlangs mee lopen posen tijdens de Bergrace (had sochtends op de tandem gereden) en kreeg veel positieve reacties...

Overigens"roffelroffelroffel... Morgen krijgt NZ weer een ongedefinieerde lading vorken. Benieuwd of Sint-Magura er ook een pakje voor deze brave jongen heeft bij gedaan... Info volgt!

Groeten, Lars

ps: Cranks: nog geen idee...

Cubeman

Bericht door Cubeman » vr jun 25, 2004 5:00 pm

Cranks idee: Tune Bigfoot Sixpack, zwart.
Licht en bruut, erg mooi en niet te duur.
BHij Hibike in de aanbieding icm een Tune Sixpack Ti bracketas voor een nette prijs.
Vul dit aan met TA bladen en je hebt een chain-suck vrije combi die er toppie uit ziet en weinig weegt!

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » vr jun 25, 2004 7:51 pm

leuk idee... maar ik heb het geheel bij mijn LBS besteld... Kan echter wel eens kijken naar 180mm alternateven. De Tune optie zal wel duur zijn. Andere suggesties?

Overigens: NZ heeft vandaag HELEMAAL NIKS ONTVANGEN.................. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Lars

Gesloten