Sluiting routes rond Arco (Italië)

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Sluiting routes rond Arco (Italië)

Bericht door Sven » zo nov 16, 2003 6:59 pm

Beste medebikers... vandaag las ik eens rustig de bike door. Staat dar een volledig verhaal over het feit dat de gemeente Arco (Italië, bij het Gardameer) verschillende routes gaat afsluiten voor fietsers.

Er zou al een begin zijn gemaakt met de Pinaura-trails (gelukkig heb ik die al gehad.... droomroute, echt waar). Voor 80% is deze route afgesloten voor fietsers.

De oorzaak: de gemeente Arco verdient niet genoeg aan het fietstourisme. De sporten wandelen en bergbeklimmen zou er meer worden beoefend, en daardoor zouden er meer inkomsten zijn. Dit zou niet het geval zijn bij het fietsend tourisme.

De gemeente gaf ook aan dat er niet genoeg overleg zou zijn geweest voor het aanleggen van fietsroutes, zoals Moser Bikeguide.

Beter gezegd, het fietsen wordt nu dus ook economisch beperkt... ::)
En volgend jaar ga ik er ook nog naar toe.

Ben eens benieuwd of er nog genoeg alternatieven overblijven, zoals de Altissimo..

BLRacing

Re:Sluiting routes rond Arco (Italië)

Bericht door BLRacing » do nov 20, 2003 7:47 pm

Dat is wel een hele vage reden om het af te sluiten ::)

Sven

Bericht door Sven » do nov 20, 2003 9:13 pm

Dat dacht ik dus ook... Mijn duits was al niet zo goed, daarom heb ik het artikel meerdere keren gelezen.
En toch stond het er.

Edit: derde keer gelezen:
Als medereden werd ook opgegeven: de wandelaars hadden ook last van de fietsers...
Hier zeg ik dus nix over. Geen discussie... ik houd me in ;)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr nov 21, 2003 11:14 am

Voornaamste reden is dat de wandelaars OOk daar een belangenvereniging heeft die ook nog eens de paden in dat gebied onderhoudt.

De fietsers zijn weer te eigenwijs en egocentrisch gebleven en hebben niet zo"n overkoepelende organisatie in DAT gebied opgericht, waardoor overleg tussen versachillende belanghebbenden niet goed op gang is gekomen. Organisatie van de wandelaars heeft dus een hele dikke vinger in de pap (zoals op zoveel plaatsen) en eist nu dus dat er geen MTB"s meer op de paden toegelaten mogen worden. Aangezien zij door de gemeente verantwoordelijk worden gehouden voor onderhoud is de gemeente dus op hun hand. Geen tegen gas van een overkoepelende MTB organisatie en zo komt het dus zover dat deze top routes worden gesloten.

Ik ben het dus absoluut niet eens met het sluiten van de paden, maar het is een herkenbare situatie, zeker in Europa, waar van Oudsher veel wordt gewandeld en waar dus veel wandel organisaties zijn.

Het wordt tijd dat de MTB-ers ook van dat organisaties gaan oprichten, zoals in Amerika o.a. de IMBA is. Wat dat betreft kunnen we sowieso veel leren van de MTB advocacy groups die in de states met bosjes tegelijk uit de grond schieten. Daar zijn ze zich er erg van bewust dat zonder tegengas de wandelaars, samen met milieu organisaties, zullen zorgen voor het sluiten van eindeloos veel MTB tracks. Wat nu dus niet gebeurd (of beperkter, en in overleg).

Ben waarschijnlijk wel het een en ander vergeten en het is misschien kort door de bocht, maar ik denk dat hier een beetje de pijn zit, en voor het gebied bij Arco geldt een beetje "eigen schuld ..."

Maar dit zijn natuurlijk "my 2 cents"...

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » vr nov 21, 2003 12:24 pm

Aargh wandelaars kunnen toch zo"n irritante zeikstengels zijn ... laatst zag ik op Netwerk dat sommige wandelaars andere wandelaars wouden verbieden met meer dan twee honden te gaan wandelen ::) Uberzielige lui

Sven

Bericht door Sven » vr nov 21, 2003 4:24 pm

JJ schreef:

Ben waarschijnlijk wel het een en ander vergeten en het is misschien kort door de bocht, maar ik denk dat hier een beetje de pijn zit, en voor het gebied bij Arco geldt een beetje "eigen schuld ..."

Maar dit zijn natuurlijk "my 2 cents"...

Niet alleen die van jou. Zoals ik het verhaal lees in de bike, en dat verhaal van jou erbij, is het inderdaad eigen schuld... potverdikke... hoop tch echt dat er routes openblijven...

[
BattleSickO schreef:
Aargh wandelaars kunnen toch zo"n irritante zeikstengels zijn ... laatst zag ik op Netwerk dat sommige wandelaars andere wandelaars wouden verbieden met meer dan twee honden te gaan wandelen ::) Uberzielige lui

Die discussie wilde ik al niet voeren...

Hoe zou het eigenlijk zitten met de Bike Transalp? Die moet ook langs Arco...

surfstad

Bericht door surfstad » za feb 07, 2004 4:02 pm

Kleine Benjamin schreef:
Dat is wel een hele vage reden om het af te sluiten ::)

Money does the world goes round!
Of zo iets toch...

BLRacing

Bericht door BLRacing » za feb 07, 2004 4:23 pm

BattleSickO schreef:

Vind ik juist een goed plan ;). Stomme loslopende honden altijd.

Evengoed is het natuurlijk van de zotte dat netwerk hier uberhaubt aandacht aan schenkt :?

Sven

Bericht door Sven » do apr 01, 2004 4:03 pm

Update:
Gardasee: Das soll verboten werden:

Die Nachricht um die Weggesperrungen am Gardasee schlug ein wie eine Bombe. Doch um welche Wege es sich dabei handelt, blieb lange Zeit unklar. Die SAT (italienischer Alpenverein) hat inzwischen sämtliche Trails rund um Arco besichtigt und überreichte der Kommune Arco nun eine Liste von Pfaden, die nicht unbedingt gesperrt aber „reglementiert“ werden sollten.
Demnach wären nun folgende Touren aus dem Moser-Guide 11 betroffen:

1. Pianaura-Trails (Moser-Tour Nr. 29): Alle Monte Stivo-Abfahrten, die über die Wege 666, 667 und 668 führen. Hier stehen die Verbotsschilder schon. Die Tour können Sie also aus Ihrem Moser-Guide streichen.

2. S. Giovanni (Moser-Tour Nr. 20): Die SAT schlägt vor die Moser-Alternativ-Abfahrt über den Weg 409 und Teilstücke der Wege 407 und 408 zu reglementieren. Die normale Giovanni-Tour ist nicht betroffen.

3. Monte Casale (Moser-Tour 33): Hier soll ein Teil des Weges 408, von St. Gionanni nach Daino reglementiert werden. Diese Tour wäre damit künftig nicht mehr fahrbar.

Es handelt sich aber bisher nur um ein Gutachten der SAT. Die Kommune muss nun entscheiden, ob sie diesen Vorschlägen nachkommt oder nicht. Wir bleiben dran.

Kl*te dus... Net de mooi Pianauratrails worden gesloten.

Damned, hoe ver kan het gaan? Ik begin toch een beetje te twijfelen of ik wel die richting op wil met de vakantie?

M@lphy

Bericht door M@lphy » vr apr 02, 2004 2:21 pm

San Giovanni-tour 409 is deels ook de No-Way Speciale!

Maar veel bergkammen rondom Riva/Arco etc. zijn ook natuurreservaten.

Maar alternatieven genoeg hoor ben maar nie bang.

Heb je de Dalco (Limone) al gereden? ? ?

Of de Adrenalina? ? ?

Anders Passubio gebergte gedeelte Oostkant Riva?

Sven

Bericht door Sven » vr apr 02, 2004 9:14 pm

M@LPHY schreef:
San Giovanni-tour 409 is deels ook de No-Way Speciale!

Maar veel bergkammen rondom Riva/Arco etc. zijn ook natuurreservaten.

Maar alternatieven genoeg hoor ben maar nie bang.

Heb je de Dalco (Limone) al gereden? ? ?

Of de Adrenalina? ? ?

Anders Passubio gebergte gedeelte Oostkant Riva?

1e: Check...
2e: Neeeee... vertel meer!
3e: Check...

Ant

Bericht door Ant » wo apr 07, 2004 9:51 pm

Ook de afdaling van de Tremalzo pas is erg gaaf... Alleen wel de goede route volgen naar beneden toe. Wij kwamen 20km van de beoogde eindplek uit door een verkeerd "afslagje"..... :?

Verder stonden er laatst in de Bike (meen ik) een paar onbekende routes die helemaal top waren in die hoek. Als je wilt kan ik wel kijken wel nummer dat was

Sven

Bericht door Sven » do apr 08, 2004 2:36 pm

Ligt hier ook al...

We zijn nu heftig aan het twijfelen wat we doen: Gardameer, of Eifel. Het budget zal waarschijnlijk de doorslag geven...

In ieder geval bedankt voor het aanbod.

Plaats reactie