Re:[centraal] Zeik hier over Vertex

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

BattleSickO
[centraal] Zeik hier over Vertex

Bericht door BattleSickO » ma nov 03, 2003 10:33 pm

Okee ik zie hier regelmatig mensen commentaar geven over Vertex, tot en met het advies om niets van hun te kopen. ???

Nou mijn vraag: wat is er zo evil aan Vertex, wel verhalen van je zelf niet over je fiets van je oma van voor de oorlog waar je geen garantie meer op kreeg of iets dergelijks

Gewoon keiharde feiten dus.

SNORKEL

Bericht door SNORKEL » di nov 04, 2003 12:51 am

Ga ze niet door het slijk halen,maar toch wel een zeer negatieve ervaring gehad met een nieuw krom cook-bros cranksetje die de heren weigerden te vervangen voor een ander. :(

Luc

Bericht door Luc » di nov 04, 2003 9:42 am

Vraag maar eens aan Patman ...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 04, 2003 9:53 am

heb je ff ;D ;D

3 maanden gewacht op een onderdeel voor mijn Judy XC, ik had toen gelukkig al een andere vork(geen Rot shox uiteraard) En als je dan bel wanneer het ongeveer komt; "het is onderweg, maar wanneer het er is ???? kan morgen zijn maar ook over 4 weken.

Ik wacht nu al 3 weken op een Rocky Element 70, ik hoop van harte dat dit minder lang gaat duren :? :?

dusssss©

Gast

Bericht door Gast » di nov 04, 2003 9:54 am

Of aan een andere willekeurig LBS.

Mijn ervaring met Vertex is een The Pig die er wel heeeel lang over deed.

En die lui ook gewoon stom beweren dat hij mee komt met de volgende levering (was bij Pat toen), nou, niet echt...

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » di nov 04, 2003 12:01 pm

3 maanden gewacht op een onderdeel voor mijn Judy XC, ik had toen gelukkig al een andere vork(geen Rot shox uiteraard) En als je dan bel wanneer het ongeveer komt; "het is onderweg, maar wanneer het er is ???? kan morgen zijn maar ook over 4 weken.
Idd. typisch, maar RockShox is no longer bij Vertex!
Race Face dan weer wel ...

surfstad

Bericht door surfstad » di nov 04, 2003 12:44 pm

Feit 1;
Ik heb nog nooit problemen met ze gehad.
Feit 2;
Ik heb nog nooit contact met ze gehad.
Feit 3;
Ik heb dus geen mening over ze.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » di nov 04, 2003 4:20 pm

Niet uit eigen ervaring maar: iemand z"n Zipp wiel was stuk, via LBS naar Vertex gestuurd, half jaar niks gehoord, LBS heeft Vertex ff gestalkt, stuurden ze vervolgens alleen losse velg op :"(

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di nov 04, 2003 4:28 pm

Patman schreef:
Idd. typisch, maar RockShox is no longer bij Vertex!
Race Face dan weer wel ...

Ach, laat ik nou in mijn nog te krijgen Rocky een RF Deus crankset besteld hebben :? :? :?

Ik bid elke avond, misschien helpt het. ;)

dusssss©

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di nov 04, 2003 4:36 pm

Ik moest wel erg lang wachten op mijn RF prodigy, ik weet niet meer pcies hoe lang het was maar toch zeker een week of 6 of meer! Kwam misschien ook omdat ik hem in t rood wilde hebben :-[

Verder nog geen slechte ervaring met VERTEX

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » di nov 04, 2003 7:25 pm

surfstad schreef:
Feit 1;
Feit 2;
Feit 3;

Waarom reargeer je dan?? ???

Bash

Bericht door Bash » di nov 04, 2003 7:35 pm

Half jaar moeten wachten op een garantie geval van mijn helm (giro), terwijl ze na 4 week al beweerde (vertelde mijn lbs aan mij) dat ie opgestuurd was, jaja... >:(

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » di nov 04, 2003 9:42 pm

BOSS schreef:
Ik wacht nu al 3 weken op een Rocky Element 70, ik hoop van harte dat dit minder lang gaat duren :? :?

Toevallig had ik het er gisteren over met de fietsenmaker die de lui van Vertex ook kent en zei nog nooit problemen met hun gehad te hebben (wat de exacte definitie van probleem is laat ik ff in het midden, vandaar dus ook dit topic ;D ).

Maar die fietsenmaker wist te vertellen dat Vertex (bijna) geen RM"s op voorraad hield ... ik weet dus niet waar die Element vandaan moet komen, hopelijk voor jou niet van te ver.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo nov 05, 2003 1:33 pm

Heb een keer een RF Taperlock 118 mm besteld.
Mijn LBS belde direct naar Vertex of ze die hadden liggen. Die hadden ze niet liggen want volgens hun bestond die niet meer, ze hadden wel een Evolve 118 mm (maar daar snapte Vertex niet echt van dat ik daar niks aan had). Ze kwamen er uiteindelijk achter dat die nog wel bestond maar die moesten ze uit Canada laten komen. Ik heb 6 weken moeten wachten. Ik maak het doosje open bij mijn LBS............
wat denk je...????.......er zit een 118 mm Evolve in.
k*tmongolen zijn het daar (als bedrijf dan he!!!)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 05, 2003 1:39 pm

BattleSickO schreef:
[
BOSS schreef:

Toevallig had ik het er gisteren over met de fietsenmaker die de lui van Vertex ook kent en zei nog nooit problemen met hun gehad te hebben (wat de exacte definitie van probleem is laat ik ff in het midden, vandaar dus ook dit topic ;D ).

Maar die fietsenmaker wist te vertellen dat Vertex (bijna) geen RM"s op voorraad hield ... ik weet dus niet waar die Element vandaan moet komen, hopelijk voor jou niet van te ver.

Zal wel Canada zijn: "Rocky Mountain, handbuild in Canada" :? :?

dussssss©

surfstad

Bericht door surfstad » wo nov 05, 2003 4:48 pm

Afterburner schreef:
[
surfstad schreef:
Feit 1;
Feit 2;
Feit 3;

Waarom reargeer je dan?? ???

Dat is mijn punt, ik vind het nergens over gaan in de klaagbaak.

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo nov 05, 2003 6:07 pm

twee sets avid sd5 besteld waarvan er een niet goed was omdat bij het monteren de rem vast bleef staan. dus die set terug gestuurt, 4 dagen later bel ik.. zegt meneer vertex dat er ongeveer elke 3 weken iemand van avid langs komt en dat die er wel naar zal kijken.. dus ik zeg 3 weken prima hoor maar stuur mij gewoon ff een ander setje op en regelen jullie het lekker met avid (zoals het normaal hoort te gaan) en na lang aandringen kreeg ik uiteindelijk toch mijn nieuwe setje..wanneer je nix laat horen weet ik zeker dat je je remmen pas over een maand terug gehad zou hebben..

Space Man Spiff

Bericht door Space Man Spiff » do nov 06, 2003 6:39 pm

ahhhhhhhhhh daarom duurt het dus zo lang ver mijn race face longsleeve shirt en mn maat zn cranks :?

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » do nov 06, 2003 8:24 pm

Feit 1:
Syncross stuurpen afgebroken, geen garantie. Dit hoor je dan na 8 weken.
Feit 2:
Syncross stuurpen afgebroken, geen garantie. Dit hoor je dan na 12 weken.
Feit 3:
Rockshox elastomeren vorkje [die grijze] stuurbuis gescheurd. Geen garantie. Dit hoor je na 9 weken.
Feit 4:
Tijdens Dh wedstrijd in Landgraaf staat die dikke kabouter alle rugnummers te noteren tijdens training en wedstrijd van proflex rijders. Er sneuvelden dat weekend minimaal 5 proflexen op beestachtige wijze.
Feit 5:
Terugbellen, terugbellen, ze moeten me nog steeds terugbellen [10 jaar na dato].
Feit 6:
Carnac schoenen doorgescheurd, na 6 weken eindelijk nieuwe.

De rest ben ik alang vergeten.

E.e.a. gebasseerd vanuit oogpunt van consument, want zaken heb ik logischerwijs nooit met ze gedaan. De kans dat dat wel gebeurd is uiterst gering.

E

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » do nov 06, 2003 11:11 pm

Vertex heeft op de beurs alles staan wat er te koop is, totdat je het besteld, dan moeten zij het eerst bestellen wat dus een eeuwigheid duurt. Ik had dit met de Goodridge remleidingen: "zijn ze op voorraad?, Nou ze komen deze week binnen!" 3 weken later was het net binnengekomen en dan wordt het pas verstuurd. Alles wat ze zeggen te hebben blijkt in de praktijk iets langer te duren.
Giro is weg bij Vertex en dat is niet voor niets! Vorig jaar een Xen besteld, levertijd toen iets van 3 maanden. Na zo"n 9!!!! maanden was de helm nog steeds niet uitgeleverd! terwijl in het buitenland de helm al volop verkrijgbaar was! en het antwoord was doodleuk dat dat demomodellen waren :-X

Mr.Storck

Bericht door Mr.Storck » vr nov 07, 2003 8:37 am

Na 2 keer rijden op mijn Fuel was mijn voorvork lek, liep gewoon spontaan helemaal leeg. Ik naar de fietsenmaker, dat ding opgestuurd duurde ruim 2 weken voordat ik hem terug had, geen leenfiets kunnen krijgen (dat was weer te danken aan mijn lbs). Een week later loopt dat ding weer leeg. Isset ruim een week weg, had mijn fiets dat weekend hard nodig.. "Ja hij is wel al binnengekomen maar we hebben hem nog niet opengemaakt." Uiteindelijk duurde dit weer 2 weken. Als ik de verhalen lees valt het nog mee :?

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo nov 12, 2003 2:03 pm

ik heb nog steeds RShox parts in bestelling staan, al bijna een jaar, maak je niet druk, komt toch nooit meer..

iedereen weet ondertussen dat t er zo aan toe gaat daar.. dus ga lekker wat anders doen ja toch...dat gezeik ook altijd..

"..de kinderen in de derde wereld..."

hahahaha

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 12, 2003 6:10 pm

kijk dat zijn berichten, wie doet nu Rock Shox? De Sram "boeren"?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 12, 2003 8:51 pm

fyi: Sram zit ook bij Vertex / Koch

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do nov 13, 2003 5:54 pm

waar haalt Patman dan die wijsheid vandaan? Of heeft alleen belgie ene nieuwe RS verdeler?

Gesloten