Boven staande text zal heus niet voor ieder zijn . maar voor mij op dit moment wel.
ik heb een trek 9,8 carbon .
die een maand of wat geleden op eens begon te kraken . Iedere trap omwenteling een kraakje .
Dus Alles uit elkaar gehaald ,schoon gemaakt opnieuw in gevet en weer gemonteerd tot 2 maal toe . Maar kraakje bleef ,andere zadelpen gemonteerd . Werkte ook niet omdat de zadelpen zelf kraakte .
Na wat sleutelen en zoeken en vooral veel kijken constateerde mijn collega rond de bracket as een barst in de lak . Dit kon natuurlijk meer zijn dan een barst in de lak . Dus contact op genomen met een Trek Dealer . En die verzocht mij foto's te maken van dat gene .Omdat dat bijna niet mogelijk was om goed op de foto te krijgen heb ik de fiets maar even gebracht .
ik moet er ook even bij vertellen dat ik ondertussen ook op de onderste buis naar het balhoofd en op de zadelpenbuis iedentieke barsten in de lak tegen kwam .
De Trek dealer vond de barsten idd ook twijfel achtig en zou het frame op sturen . Maar! ze konden geen frame nummer vinden . Dit zou normaal onder de bracket as staan dmv een stikkertje . De verf had daar los gelaten dus daar geen frame nummer.
ze vertelde mij dat het ook nog wel eens op een achter pad wil staan . maar ook daar kon men niets vinden . En trek zegt : geen frame nummer geen garantie. Ook al is losbladerende verf een kwaliteitsverhaal en een grove fout voor een frame uit die prijs klasse.
Nadat ik dus mijn frame opgehaald had omdat ze er niets mee konden , heb ik dus zelf ontdekt waar het frame nummer stond (op de achterpad aan de onderkant ) ik moet dus aan een Trek dealer gaan vertellen waar de nummer staan echt slim dit ...
Dus na heel veel sorry etc werd mij een nieuw frame toe gezegd .
Die ik dus nu niet krijg omdat trek heeft geconstateerd dat de bracket as gewoon vast zit en dat het kraken uit mn zadel pen komt . Dat die zadel pen kraakte dat wist ik al .Dat is ook niet de pen waar ik normaliter mee rijd .( ik had die alleen gebruikt om het kraakje op te sporen )
over de andere barsten in de lak/frame werd niet gesproken ,en ik ga er dus ook van uit dat die dus niet bekeken zijn.
Nu willen ze dat frame terug geven , maar ik wil er wel een schriftelijke verklaring bij dat het frame veilig is om mee te rijden . Want volgens mij is dit een tijdbom . Ik rij er wedstrijden mee en ik wil niet weten wat er gebeurt als het frame tijdens een wedstrijd breekt . Lijkt me niet al te best voor de gezond heid
Trek 9.8 Carbon troubles
Moderator:Beheerders
Klinkt op dit moment als een versie "aanhouder wint". Hoe oud is het frame eigelijk?
Erg grove fouten zijn er zeker gemaakt, maar ik zou het frame volledig gedemonteerd opsturen, aangeven met een briefje waar het frame-nummer te vinden is, en de gang van zaken nogmaals noteren in een brief die je erbij voegt.
Dit zou gewoon opgelost moeten worden...
Edit: heb even je titel wat genuanceerd...
Erg grove fouten zijn er zeker gemaakt, maar ik zou het frame volledig gedemonteerd opsturen, aangeven met een briefje waar het frame-nummer te vinden is, en de gang van zaken nogmaals noteren in een brief die je erbij voegt.
Dit zou gewoon opgelost moeten worden...
Edit: heb even je titel wat genuanceerd...

-
Bij een crash door b.v. framebreuk duidelijk een gevalletje productaansprakelijkheid. Zie Art. 6.185 t/m 192 BwB.
Alleen zal dit je evt. letsel niet voorkomen.
Volgens mij duidelijk een garantiezaak als je frame niet te oud is.
Gewoon doen wat Sven al opperde en dan moet het goed komen.
Succes.
Alleen zal dit je evt. letsel niet voorkomen.
Volgens mij duidelijk een garantiezaak als je frame niet te oud is.
Gewoon doen wat Sven al opperde en dan moet het goed komen.
Succes.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Nooit gehoord van paint-crack?amigo schreef:Het frame komt uit 2000 , maar voor zover ik weet . Word daar totaal niet moeilijk over gedaan .Niet door de dealer en ook niet door trek
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
Ja klopt
Ik ben autospuiter en ik weet ook dat verf pas gaat scheuren als of de ondergrond niet goed is (zacht), het aangebrachte materiaal van slechte kwaliteit is .
of als de onder grond in beweging is.
tevens heb ik nu mn fiets weer terug ze hadden hem gedeeltelijk gedemonteerd om op te sturen naar trek .
en toen hij terug kwam weer in elkaar gezet (met de franse slag) achterrem niet goed schakelen niet goed .......
en last but not least aankoop nota weg ..........
daar zijn ze nu nog mee bezig om die te achterhalen .
ik noem de naam van de winkel niet omdat veel mensen er lovend over spreken en dit waarschijnlijk de uitzondering is die de regel bevestigd .
Maar ik krijg steeds meer zin om daar een extremistische moslim naar binnen te sturen met een tassie semtex
Ik ben autospuiter en ik weet ook dat verf pas gaat scheuren als of de ondergrond niet goed is (zacht), het aangebrachte materiaal van slechte kwaliteit is .
of als de onder grond in beweging is.
tevens heb ik nu mn fiets weer terug ze hadden hem gedeeltelijk gedemonteerd om op te sturen naar trek .
en toen hij terug kwam weer in elkaar gezet (met de franse slag) achterrem niet goed schakelen niet goed .......
en last but not least aankoop nota weg ..........
daar zijn ze nu nog mee bezig om die te achterhalen .
ik noem de naam van de winkel niet omdat veel mensen er lovend over spreken en dit waarschijnlijk de uitzondering is die de regel bevestigd .
Maar ik krijg steeds meer zin om daar een extremistische moslim naar binnen te sturen met een tassie semtex