Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.
Moderator:Beheerders
-
TmFToM - Berichten:161
Re:Slechte Giants
Bericht
door TmFToM » za mar 20, 2004 1:02 pm
Peggledeath schreef:
Prima garantie hoor bij Giant op een fiets die al ruim 3 jaar was!
see ya
nou ja ze geven zelf 5 jaar op frame dan is dit toch ruim binnen de garantie tijd ik vind het eerder slecht dat het frame nu al stuk is.
TmF ToM
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » zo mar 21, 2004 9:14 pm
SLotje doen? dit is een eindeloze discussie over wie wel of niet hem of haar had moeten bellen, faxen, mailen en een vrachtbrief had moeten sturen.
-
Q.... - Berichten:617
Bericht
door Q.... » ma mar 22, 2004 8:57 am
Ja hoor knal er maar op..............
-
themaniac - Berichten:120
Bericht
door themaniac » di mar 23, 2004 7:11 pm
ach dat ze nu uiteindelijk die fiets total loss rijden was wel heel tekenend voor de situatie.
- je koopt een fiets die niet brengt wat je ervan verwacht, alleen ellende dus
-dan dat terughaal probleem
-vervolgens rijden ze hem in puin.
Toeval of niet... :-*
-
Dust2Dust - Berichten:23
Bericht
door Dust2Dust » do okt 07, 2004 12:50 pm
Reactie op oude topic, mijn 2002 XTC 840 is ondertussen geupgrade met een 98 judy XC longtravel (voorzien van Englunds total air), volledige LX groep en verder allemaal easton spulletjes en chris king balhoofdsetgevalding. Echter...na een half jaar brak de oorspronkelijke suntour sr voorvork, weet iemand of je technisch gesproken de vork tot het frame mag rekenen en zodoende dit als een garantiegeval had kunnen beschouwen?? Ik wil niet echt van mijn Judy af ;D maar toch vond ik dit hier wel enigszins thuis horen. Giant maakt imho hele keke frames en monteert ze in verschillende (slechte) smaken af. Ik heb gekozen voor het XTC vrame van 2002 en er verder zelf een fiets van gemaakt MET behoud van de MPH 3"s die op dit moment nog steeds gelden als "e"en van de meest betrouwbare en duurzame hydraulics.
regs,
Dust
-
Sven
Bericht
door Sven » do okt 07, 2004 3:14 pm
Dust2Dust schreef:
Reactie op oude topic, mijn 2002 XTC 840 is ondertussen geupgrade met een 98 judy XC longtravel (voorzien van Englunds total air), volledige LX groep en verder allemaal easton spulletjes en chris king balhoofdsetgevalding.
Aparte combi...
[
Dust2Dust schreef:
Echter...na een half jaar brak de oorspronkelijke suntour sr voorvork, weet iemand of je technisch gesproken de vork tot het frame mag rekenen en zodoende dit als een garantiegeval had kunnen beschouwen?? Ik wil niet echt van mijn Judy af ;D maar toch vond ik dit hier wel enigszins thuis horen.
Vork mag je technisch gezien niet tot frame rekenen, 2 aparte onderdelen. Ik zou eerst eens naar je lbs gaan om te kijken of hier garantie op zit.
[
Dust2Dust schreef:
... en er verder zelf een fiets van gemaakt MET behoud van de MPH 3"s die op dit moment nog steeds gelden als "e"en van de meest betrouwbare en duurzame hydraulics.
Wehehehe... Meest betrouwbare? Meest duurzame? Yeah right...
-
Bericht
door Dust2Dust » do okt 07, 2004 3:35 pm
die aparte combi is een combinatie van een uit de hand gelopen hobbie en goed nederlanderschap

) niet in 1 keer veel geld uit geven maar steeds een beetje

Ook Giant is teruggekomen voor het vervangen van hun MPH 3"s voor andere merken en smaken voor zo ver mij bekend worden in NL de Giants standaard gewoon weer allemaal geleverd met MPH"s. Overigens levert zoeken op hydraulics klachten (lees loads o sh*t) op voor alle merken, kortom MPH"s zijn misschien niet de meest exotische of beste maar wel errug betrouwbaar en degelijk. Thnx for je reactie overigens, LBS wilde niks weten van garantie bood me gelijk een Rond vorkje aan voor 500 euries.
Garoeten,
Dust
-
Sven
Bericht
door Sven » do okt 07, 2004 3:59 pm
Dust2Dust schreef:
Overigens levert zoeken op hydraulics klachten (lees loads o sh*t) op voor alle merken, kortom MPH"s zijn misschien niet de meest exotische of beste maar wel errug betrouwbaar en degelijk.
Ik zou minder spreken over alle klachten die je hebt gevonden... Ik denk dat de meeste mensen hier in stilzwijgen genieten van hun remmetjes die gewoon super zijn. Betrouwbaar en degelijk is 1, maar ik heb er genoeg verhalen van gehoord. Voor mij geen mph...
[
Dust2Dust schreef:
Thnx for je reactie overigens, LBS wilde niks weten van garantie bood me gelijk een Rond vorkje aan voor 500 euries.
Nice... grote vooruitgang...
-
KoeniE
Bericht
door KoeniE » vr okt 08, 2004 8:37 am
Dust2Dust schreef:
Thnx for je reactie overigens, LBS wilde niks weten van garantie bood me gelijk een Rond vorkje aan voor 500 euries.
Garoeten,
Dust
Slechte LBS denk ik dan als die vork nog geen jaar oud is...
-
Bericht
door Dust2Dust » vr okt 08, 2004 10:02 am
Vond het ook geen super actie van de LBS dus beetje geshopt en de Retro Judy uit 98 nieuw in doos gevonden, luchtdempertjes er in gepropt, is echt supervorkje, zelfs voor iemand van 92 kg

.
Garoeten
Dust
-
Jumping Hansje - Berichten:1312
Bericht
door Jumping Hansje » vr okt 08, 2004 10:26 am
Ach, Giant verkoopt fietsen van bijna Target kwaliteit tot top wereld fietsen en van alles wat daar tussen inzit. Om dan Giant af te rekenen op componenten die niet voldoen vind ik zelf wel heel kort door de bocht. Wat waar is, is waar en dat is dat Giant zeker niet kinderachtig doet over garantie(op het frame) en er zijn merken die hier een voorbeeld aan kunnen nemen. Zelfs als je de goedkoopste Giant hebt waar het frame van scheurt dan wordt er absoluut niet moelijk gedaan inzake garantie. Moraal van het verhaal je koopt ook geen Target als je gaat downhillen. Mensen kopen dan de goedkoopste Giant die er is en denken dan dat ze een NRS Tean rijden of zo. Je gaat toch ook niet terreinrijden met een Suzuki Alto.
-
tank24
Bericht
door tank24 » vr okt 08, 2004 7:50 pm
je koopt toch ook geen giant, om mee te mountainbiken :-*
-
angel - Berichten:643
Bericht
door angel » za okt 09, 2004 3:33 pm
tank24 schreef:
je koopt toch ook geen giant, om mee te mountainbiken :-*
Gelul !!!
Ik heb 2 xtc nrs bikes en m"n zoon ook een zelfde Nog nooit problemen gehad en vele kilometers plezier
En zo zijn er vele en nog eens wat "iets kapot krijgen is niet moeilijk maar iets heel houden dás veel moeilijker "
8)angel
-
ramon73 - Berichten:76
Bericht
door ramon73 » zo okt 10, 2004 8:51 am
Nou heb ik ook een Giant, een NRS2 uit 2003 (zelfde als Walter). Mijn eerste FS met schijfremmen dus ik zie deze fiets als de standaard (voor mij dan).
Crankset en voorvork zijn redelijk crappy, voor de rest is het een complete fiets met een redelijk hoog niveau van afmontage.
Ik heb er toen voor gekozen om €2500,- uit te geven met in het achterhoofd de concessies. Als ik toen een vol XT afgemonteerde FS met schijfremmen van bv. Trek of Specialized had willen aanschaffen, was ik zeker 1000 euro duurder uit geweest.
Nu na 2 jaar rijden breekt het vervangingstijdperk aan. Pas nieuwe lagers in de BB en een betere voorvork zit eraan te komen (kan nog geen keuze maken). In het begin toch veel problemen gehad met de achterdemper, die door de LBS (Freeride, Sittard) goed zijn opgelost.
Verder een goede fiets voor de centen, behalve de BB, bandjes en ketting is alles nog origineel.
En toch al 4000 km in Limburg en Ardennen weggtrapt ! !
-
Bericht
door Jumping Hansje » zo okt 10, 2004 5:27 pm
Tip voor dat geld heb je tegenwoordig nog een nieuwe NRS compleet XT afgemonteerd bij S-tec.
-
ing. jakke - Berichten:21
Bericht
door ing. jakke » ma okt 11, 2004 3:45 pm
Ik heb mij in 2001 een giant XTC team frame aangeschaft, mijn oude componenten overgezet en sindsdien telkens betere onderdelen aangeschaft.
Nooit heb ik een probleem gehad met die fiets (ik rij ongeveer 8000km per jaar waarvan een goeie 3500km echt mtb) met die fiets heb ik al meerdere brevetten gereden (waaronder enkel gouden) dus echt zacht spring ik er niet mee om.
Van mij zal je niets slechts horen over giant, en zeker niet over het NRS systeem (wat overigens perfect werkt).
-
Bericht
door Jumping Hansje » vr okt 15, 2004 1:53 pm
Klopt het NRS systeem komt nog steeds als zeer goed uit diverse testen. Zelfs in vergelijking met Specialized Epic. Enige nadeel van NRS kan zijn bij de oudere modellen frame"s scheuren hiervan. Maar Giant heeft een makkelijke en coulante garantie regeling dus ach.
-
ramon73 - Berichten:76
Bericht
door ramon73 » zo okt 17, 2004 1:22 pm
@Jumping Hansje: Ik weet dat S-Tec best goede prijzen heeft, maar mijn fiets wordt al weer bijna 2 jaar oud en is dus al voor een groot deel afgeschreven. Ik moet dus toch nog flink wat bijleggen als ik een nieuwe wil.
-
Bericht
door Jumping Hansje » zo okt 17, 2004 3:38 pm
Je "oude" bike middels marktplaats verkopen en dan een nieuwe kopen bij S-Tec?!?
-
bart-fmx
Bericht
door bart-fmx » zo okt 31, 2004 10:14 pm
je moet gwoon een giant frame kopen en zelf opbouwen. kheb zelf giant ac gekocht kreeg er nog een kettingbegelijder bij ook zit nu binnenkort magura thor in je kan een giant zo goed en slecht maken als je wil maar de framepjes kun je niks blaimen die krijg je niet zo snel kapot ben je egter wel lomp en maak je hem kapot daar doen ze bij giant egt niet moeilijk over ik werk zelf bij een fietsenzaak en als je giant belt voor een nieuw frame sturen ze het op en krijg je gewoon de ombouwkosten betaalt
dus ja
laters