Re:RF cranks
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Ik heb vorig jaar einde zomer een Race face prodigy crank gekocht.. Vond ik zelf toen helemaal gweldig (iig voor mijn budget) Kheb sinds dien v ind ik zelf niet al te veel gereden, kschat zo een kleine 2500km..Mijn middelste blad dat erop ligt is nu ECHT aan vervanging toe, verder word ik echt ZIEK van de chainsuck die ik eigenlijk vanaf t begin afaan ondervonden heb en van de speling van de trapas wordt ook niemand blij.. Verder kraakt de trapas ALTIJD of ik moet hem echt Te vaak schoonmaken. Eerst dacht ik zelf dat de chainsuck misschien veroorzaakt werd door mijn niet al te goede voor-derailleur maar dat is neit lang daarna vervangen voor een 2004 XT
Als ik nu kijk hoe goed de veeel minder dure en zogenaamd mindere crank (truvativ firex) van xircuit functioneert dan zie ik dat die over ongeveer dezelfde afstand en omstandigheden heeft gereden ziet die er beter uit. Verder hoor ik hem NOOIT over chainsuck op zijn be- one maar WEL weer op zijn sunn die ook een prodigy heeft. Hiervoor was de sunn voorzien van andere cranks en daarbij waren er nooit problemen
Kortom. Voor mij geen Race face meer, ik vind dat de tandbladen hard slijten, er veel chainsuck is, speling op de RF as zit...
Meer mensen met iets soort gelijks...? ???
Als ik nu kijk hoe goed de veeel minder dure en zogenaamd mindere crank (truvativ firex) van xircuit functioneert dan zie ik dat die over ongeveer dezelfde afstand en omstandigheden heeft gereden ziet die er beter uit. Verder hoor ik hem NOOIT over chainsuck op zijn be- one maar WEL weer op zijn sunn die ook een prodigy heeft. Hiervoor was de sunn voorzien van andere cranks en daarbij waren er nooit problemen
Kortom. Voor mij geen Race face meer, ik vind dat de tandbladen hard slijten, er veel chainsuck is, speling op de RF as zit...
Meer mensen met iets soort gelijks...? ???
Probeer anders eens TA bladen op die Race Face cranks.
Ik rij al jaren met TA bladen en heb nooit last van chainsuck!
Bovendien slijten die ook nog eens veel minder hard dan de Race Feest bladen!
Het kan overigens ook aan je kettinglijn liggen, als die niet klopt kan dat ook chainsuck geven!
Ik rij al jaren met TA bladen en heb nooit last van chainsuck!
Bovendien slijten die ook nog eens veel minder hard dan de Race Feest bladen!
Het kan overigens ook aan je kettinglijn liggen, als die niet klopt kan dat ook chainsuck geven!
prodigy is een budget cranck zoals je zelf ook al aangeeft en de bladen die er bij zitten zijn niet van de kwaliteit die de race rings bieden ik heb ze ook en ik heb nooit problemen !
- Xircuit
- Contacteer:
Ja, maar "t blijft wel een cranck van dikke 130 euro, dat is voor sommige hier weinig, maar voor een krappe 300 gulden vind ik toch dat het wel fatsoenlijk mag schakelen, niet?
In het begin ging het prima met mijn RF Prodigy crancks en Trapas. Maar dat chainchuck en kraken is telkens weer enorm iritant.
In het begin ging het prima met mijn RF Prodigy crancks en Trapas. Maar dat chainchuck en kraken is telkens weer enorm iritant.
weet je zeker dat het niet aan de ketting ligt, of de manier van smeren(te vet!!!)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met mijn RF Turbine ook al een paar ketting zuigen gehad heb.
dussssss©
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met mijn RF Turbine ook al een paar ketting zuigen gehad heb.
dussssss©
dan mag je nog met de duurste plateaus rijden als je ketting niet meer in goede staat is ga je altijd last hebben met chainsuck en plateaus die direct versleten zijn.
-
Chainsuck heeft volgens mij niks te maken met het merk en type van je cranks. Dus big up voor RF, vervolgens laten liggen en allemaal een 3-piece crank kopen. XC"ers mogen een spider monteren.
Heb ook RF prodigy op mijn oude hartail (Trek 6000 uit 97-98) en moet zeggen prima ding. Vrijwel nooit chainsuck (itt XT 2003). Loopt allemaal nog als een zonnetje (schakelt perfect), ook na 3000-4000 km.
Verder, een as is geen crank dus speling daaro heeft niets met de cranck te maken....
C.
Verder, een as is geen crank dus speling daaro heeft niets met de cranck te maken....
C.
Als het bij je bottom bracket kraak zou ik eerst een de boel uit elkaar halen en checken of er niet ergens wat zand tussen zit.
Heb uit ervaring ondervonden dat 1 zandkorrel al een hoop lawaai kan geven.
-
- Contacteer:
coccobill schreef:
Heb ook RF prodigy op mijn oude hartail (Trek 6000 uit 97-98) en moet zeggen prima ding. Vrijwel nooit chainsuck (itt XT 2003). Loopt allemaal nog als een zonnetje (schakelt perfect), ook na 3000-4000 km.
C.
goed maar tis wel een RF isis as
-
- Contacteer:
Overlord schreef:
Als het bij je bottom bracket kraak zou ik eerst een de boel uit elkaar halen en checken of er niet ergens wat zand tussen zit.
Daar ligt het ook aan, er zit zand tussen, maar tis echt niet normaal hoe vaak ik ik dat ding schoon moet maken.

-
heb zelf ook een RF op mijn kona stinky deelux...zit na een dagje of 10 DH-u (BWB 3 dagen, Namen, Willingen, Winterberg; dus niet al te zwaar over het algemeen) ook al wat spelen op!
Tips voor eigen onderhoud / herstel? Of gewoon pech gehad?
thks
Tips voor eigen onderhoud / herstel? Of gewoon pech gehad?
thks
Ik heb niets te klagen over mijn Prodigy XC met vierkante as. En ik weeg toch 90kg en doe echt niet alleen XC...
En 2500km voor een alu middenblad is volgens mij echt niet zo slecht hoor...
En 2500km voor een alu middenblad is volgens mij echt niet zo slecht hoor...
Ik heb ze ook gehad, maar de klachten zijn gerechtvaardigd; de bladen verslijten en zuigen harder als de 2000W stofzuigerupgrade op een barbiepop... Maar die zijn dan nog te vervangen, een ander punt is ernstiger: de draad voor zowel de bb-bout en de trapas zijn érg zacht, 1 keer verkeerd monteren oid en je kunt de draad wel vergeten. Zo heb ik ooit een traparm met de bb vereeuwigd...
Truvativ heeft prijs/kwaliteit gezien de meest betaalbare en duurzame BB"s die op de markt zijn. Race Face staat er voor bekend dat ze er niets van bakken en de prijzen zijn schandalig hoog voor hetgeen ze te bieden hebben. Net als Shimano nu wordt vergeleken met SRAM, die blijkbaar beter en beter wordt in hun (schakel)componenten en Shimano zelfs overtreft..
-
- Contacteer:
FSA in tha house, en god wat een opluchting.. wat ziet me fiets er weer rustig uit nu de rode crank eraf is
;D

Volgens mij hebben alle RF BBs speling na korte tijd. Zelfs mijn peperdure signature Ti as heeft speling, en dat al na 150 Km XC-en. Ik heb de as geruild, maar de nieuwe heeft hetzelfde probleem. Volgens mij komt het door ISIS, de grote as zorgt voor hele kleine kogels in de lagers, met als gevolg, eerder speling.
ik heb tot nu toe nog allemaal geen problemen met geen enkele van mijn RF Signature ISIS assen