2°nd Feul Trek gebroken !!!!!

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Yvkov
2°nd Feul Trek gebroken !!!!!

Bericht door Yvkov » wo apr 28, 2004 11:49 am

Je kan het niet geloven als je het ziet, maar dan moet je beseffen dat het waarheid is.Nog geen jaar geleden krag ik een nieuw Feul frame van Trek, en wat raad je, jip den nieve is terug gebarsten op net dezelfde plaats.Vreemd dat er toch telkens een barst komt ter hoogte van het scharnierpunt op de buis waar de zadelpen in past.Nochtans had ik mijn voorzorgen genomen om dit niet meer mee te moeten maken, met name een langere zadelpenbuis erin geploft maar het mocht zijn.Nu mijn vraag naar jullie,heeft iemand dit al meegemaakt en geld de garantieregel dan nog?? Ten tweede, is er iemand al in geslaagd om een Trek Liquid te plooien??? ;D Das nogal belangrijk om weten wat das nu net de volgende fiets dat ik in"t vizier heb!!!! Nog een detail vraagske, heeft de liquid een pompend effect bij het omhoog rijden van een heuvel op hardste veerweginstelling??
Alvast Thx, en hopelijks helpen jullie antwoorden me een beetje bij het leed dat ikke hier weeral moet ondergaan! ;)

Tall Boy Bram

Re:2°nd Feul Trek gebroken !!!!!

Bericht door Tall Boy Bram » wo apr 28, 2004 12:06 pm

je bent niet de enige. ik zag van de week bij rijwielpaleis Bilthoven een Trek staan waarbij de zitbuis bij zowel de aanhechting met de bovenbuis alsmede bij de aanhechting van het draaipunt van de schommel gebroken was. De zitbuis hoek was nu dus volledig variabel....!

TB

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo apr 28, 2004 12:19 pm

Komt idd wel vaker voor (ook bij mijn eigen frame). Trek doet nooit moeilijk over garantie van deze breuken, ze weten dat het een constructie fout is.

Zou me niks verbazen als Trek komend jaar de Fuel vaarwel zegt..

Crash

Bericht door Crash » wo apr 28, 2004 4:06 pm

Ow minder een klasgenoot heeft ook zijn fuell gebroken en dan bij de zadelbuis :-X
hij krijgt wel een new frame dat een paar jaar jonger is ;D

tim001

Bericht door tim001 » wo apr 28, 2004 4:49 pm

hee rot voor je van je fiets maare ik heb een trek liqoud en daarmee van een muurtje af gereden dat ongeveer 1.70 hoog was en gaf geen probleemen mee alleen de standaart achterveer was der geen fan van

toevoeging

mijn frame had nog geen last van metaal moeiheid ivm omdat hij net nieuw was
en nu fiets ik er nie meer op

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo apr 28, 2004 6:17 pm

Tallboy schreef:
je bent niet de enige. ik zag van de week bij rijwielpaleis Bilthoven een Trek staan waarbij de zitbuis bij zowel de aanhechting met de bovenbuis alsmede bij de aanhechting van het draaipunt van de schommel gebroken was. De zitbuis hoek was nu dus volledig variabel....!

TB

komisch, ik sprak afgelopen weekend op schoorl iemand die exact hetzelfde had, binnen 2 dagen een nieuwe feul, dat dan weer wel. Blijft toch een apart iets.

dussssss©

jf

Bericht door jf » wo apr 28, 2004 8:35 pm

mijn nieuwe frame was er na de breuk ook binnen 3 dagen, dat hebben ze inmiddels wel onder de knie.

[
JJ schreef:
Zou me niks verbazen als Trek komend jaar de Fuel vaarwel zegt..

dan moet er wel iets voor in de plaats komen, aangezien het een behoorlijke bestseller is voor ze.

Voor de pro"s is het probleem al opgelost door een compleet carbon frame...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do apr 29, 2004 7:58 am

jf schreef:
mijn nieuwe frame was er na de breuk ook binnen 3 dagen, dat hebben ze inmiddels wel onder de knie.

Dat is altijd goed geweest bij Trek.

[
jf schreef:
dan moet er wel iets voor in de plaats komen, aangezien het een behoorlijke bestseller is voor ze.

Tuurlijk moet er iets voor in de plaats komen, maar het ontwerp gaat, net als de NRS van Giant, al een tijdje mee, dus tijd voor wat anders (meer gericht op de "Stable platform" dempers).

BLRacing

Bericht door BLRacing » do apr 29, 2004 8:40 am

Hey Yvkov. Kan je een foto regelen ;)

Yvkov

Bericht door Yvkov » do apr 29, 2004 7:04 pm

RobinHood

Bericht door RobinHood » za mei 01, 2004 7:58 pm

Hoe doe jij dat.
Ik abuse hem toch wel redelijk vaak maar heb nog niks.
Ben 1.90 en 73kg volgens mij ook niet te zwaar voor het frame.
Zal wel zien, de garantiebepalingen zijn niet verkeerd, ook iets om te overwegen voor een andere fiets.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » zo mei 02, 2004 10:16 am

Heb m"n feul ook gebroken net boven de voorderailleur en ook zonder problemen een ander frame gehad, zelfs een maat kleiner op verzoek.
Volgende keer (want ik ga er vanuit dat ie ook wel breekt) eens een verzoekje voor een liquid doen!! ;D

Gast

Bericht door Gast » zo mei 16, 2004 4:36 pm

ik snap 1 ding niet : al de fuels breken en toch een nieuwe fuel ? als mijn fiets brak , nam ik toch niet meer dezelfde....
onderdelen is iets anders

nuppilup

Bericht door nuppilup » ma mei 17, 2004 6:25 am

bansheebeest schreef:
ik snap 1 ding niet : al de fuels breken en toch een nieuwe fuel ? als mijn fiets brak , nam ik toch niet meer dezelfde....
onderdelen is iets anders

blond?

Plaats reactie