Bike Totaal in Huizen

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Smulbosbiker
Bike Totaal in Huizen

Bericht door Smulbosbiker » ma apr 05, 2004 3:29 pm

Zaterdag was ik speciaal naar Huizen gefietst om nieuwe Cannondales te gaan bekijken, want volgens de website van Cannondale is Bike Totaal in Huizen een officiële Cannondale dealer. (http://tinyurl.com/2sl4q) In de winkel bleek dat ze helemaal niets van Cannondale op voorraad hadden, met uitzondering van een regisseursstoel met het Cannondale-logo als reklame-object. De uitleg van de verkoper was, dat als je Cannondale modellen zien wil, dat je naar hun filiaal in Zeewolde moet gaan. Soms halen ze wel eens een paar Cannondales uit Zeewolde en zetten die in hun winkel in Huizen, volgens deze verkoper. Cannondale reserve-onderdelen hebben ze in Huizen niet op voorraad. Ik was natuurlijk hevig teleurgesteld, ik was helemaal voor niets naar Huizen gefietst. Ik vraag mij nu af of Cannondale van deze "verkoopconstructie" weet. Eigenlijk vind ik dat Bike Totaal in Huizen door deze flauwekul helemaal geen Cannondale dealer meer mag zijn.

Smulbosbiker

Re:Bike Totaal in Huizen

Bericht door Smulbosbiker » di apr 06, 2004 2:20 pm

Reaktie van Cannondale Europe:

In principe is Bike Totaal dit jaar geen Cannondale dealer meer.
We handhaven zijn gegevens op onze website nog,
omdat hij in 2003 nog dealer was,
en wij op dit moment niet weten
hoe het verder gaat met deze handelaar.
De eigenaar houdt ons enigzins aan het lijntje,
en het plan was eigenlijk geweest
omtrent de jaarwisseling
2004 modellen aan de handelaar te kunnen leveren.
Helaas is dat niet doorgegaan.
Onze excuses voor het ongemak.

Dat is een snelle en duidelijke reactie van Cannondale zelf, waarvoor dank! Zelfs hierin blinkt de service van Cannondale uit!

Ik vraag mij af wie de restpartij Cannondale"s van Bike Totaal heeft opgekocht? Wie weet waar alle overjarige Cannondale modellen van Bike Totaal gebleven zijn?

Zand er over

Bericht door Zand er over » di apr 06, 2004 8:29 pm

Maar waarom zeik je hier nu de vestiging van bike totaal af, door ze bijvoorbeeld te noemen hier?? je had ook ff kunnen bellen of ze CD hadden staan....fabrikanten zetten tegewoordig steeds sneller lbs"sen op hun dealer lijst wanneer ze een keer iets besteld hebben, terwijl er geen sprake is van een dealerschap met bijbehorende exclusiviteit of grote collectie..

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » di apr 06, 2004 10:22 pm

Zand er over schreef:
Maar waarom zeik je hier nu de vestiging van bike totaal af, door ze bijvoorbeeld te noemen hier?? je had ook ff kunnen bellen of ze CD hadden staan....fabrikanten zetten tegewoordig steeds sneller lbs"sen op hun dealer lijst wanneer ze een keer iets besteld hebben, terwijl er geen sprake is van een dealerschap met bijbehorende exclusiviteit of grote collectie..

Van mijn vaste fietsenmaker heb ik begrepen dat het helemaal niet makkelijk is om het dealerschap van Cannondale te verwerven, omdat er nogal wat hoge eisen gesteld worden. Dan is het bijzonder raar om elders een fietsenwinkel te vinden die wel officieel dealer is maar niets te bieden heeft. Omgekeerde wereld.

Voorbeeldjes: Bel jij ook naar een Mercedes Benz dealer om te vragen of ze misschien Mercedes Benz auto"s hebben staan? Bel jij naar Jamin snoepwinkels om te vragen of ze Jamin snoepgoed op voorraad hebben? Het lijkt me heel normaal dat een officieel dealer enige voorraad houdt, maar dat blijkt tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend te zijn.

Wytze

Bericht door Wytze » di apr 06, 2004 10:58 pm

Zand er over schreef:

Voelt er eentje zich een beetje aan gevallen?? ;D
Juist goed dat ie ze es bij naam noemt!! al dat geheimzinnige gedoe, van een
zekere winkel in het Gooi, wat is dan nog het nut van die post?

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » wo apr 07, 2004 12:11 am

Misschien is het goed om aan deze draad toe te voegen dat ik niets tegen Bike Totaal in Huizen heb, uitgenomen bovengenoemde vrijwing over het vermeende dealerschap van Cannondale.

Het is dat ik mij niet aangetrokken voel tot andere bikes waardoor ik geen enkele voeling heb met de rest van het assortiment van Bike Totaal. Het zou dus best kunnen dat ze daar helemaal top zijn op het gebied van andere merken bikes. Ik kan daar geen zinnig woord over zeggen simpelweg omdat ik daar Totaal geen Bike-ervaring mee heb. Wie weet is het verder wel de beste fietsenwinkel van de wereld en omgeving?!

Erikje

Re:Cannondale dealerlijsten

Bericht door Erikje » wo apr 07, 2004 6:24 am

Dus jij klaagt over BT Huizen, omdat jij kijkt op een site die niet van BT Huizen is, en Cannondale vrij laat is met aanpassen van dealerlijsten... chique hoor!

Als jij had gebeld met BT Huizen had je het gewoon geweten. Ondertussen staat er een topic in Klaagbaak over BT Huizen.... volledig onterecht. Een ondernemer maakt zelf wel uit wat hij in zijn winkel heeft staan... of niet heeft staan.

Erikje

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo apr 07, 2004 7:14 am

Smulbosbiker schreef:
Het is dat ik mij niet aangetrokken voel tot andere bikes waardoor ik geen enkele voeling heb met de rest van het assortiment van Bike Totaal

Hmm, een echte FIETS liefhebber ::)

surfstad

Bericht door surfstad » wo apr 07, 2004 8:25 am

Net of je op een cannondale dood gezien wil worden???
Ja de motorfiets van Cannondale is een collectors item en een vrij toffe fiets als je niet bang bent voor kapotte niet te vervangen onderdelen.

Smulbosbiker

Re:Cannondale dealerlijsten

Bericht door Smulbosbiker » wo apr 07, 2004 2:11 pm

Erikje schreef:
Dus jij klaagt over BT Huizen, omdat jij kijkt op een site die niet van BT Huizen is, en Cannondale vrij laat is met aanpassen van dealerlijsten... chique hoor!

Als jij had gebeld met BT Huizen had je het gewoon geweten. Ondertussen staat er een topic in Klaagbaak over BT Huizen.... volledig onterecht. Een ondernemer maakt zelf wel uit wat hij in zijn winkel heeft staan... of niet heeft staan.

Erikje

Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan ook niets.

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » wo apr 07, 2004 2:12 pm

JJ schreef: Hmm, een echte FIETS liefhebber ::)
Inderdaad, in het verleden al genoeg rotzooi versleten en al lang tevreden met Cannondale, zodat ik niets anders meer wil. Het ligt aan de andere fabrikanten dat zij geen frames maken (of veel te duur) waar een Headshok of Lefty in past waardoor ze bij mij uit de gratie vallen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo apr 07, 2004 3:05 pm

Als je dus een fiets liefhebber was wist je dat er wel degelijk fabrikanten zijn die frames bouwen waar een headshock of Lefty in past...

Exar

Bericht door Exar » wo apr 07, 2004 3:20 pm

JJ schreef:
Als je dus een fiets liefhebber was wist je dat er wel degelijk fabrikanten zijn die frames bouwen waar een headshock of Lefty in past...

Niet dat die dan ook betaalbaar zijn... (of maakte Commençal nou ook headshok-compatible VIP"s ?)

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » wo apr 07, 2004 4:31 pm

JJ schreef:

Precies, dat wist ik al, als echte fietsliefhebber zijnde. Men kan alles custom laten bouwen, als men genoeg geld meebrengt.

Zand er over

Bericht door Zand er over » wo apr 07, 2004 11:30 pm

een slotje lijkt me zinnig. dit gaat nergens heen..Nog ff over die dealerschappen, die liggen tegenwoordig opstraat aangezien het erg slecht gaat in fietsen land, en zeker met mtb. Race is wat dat betreft weer meer in trek. Aangezien CD het van de atb moet hebben is elk verkoop punt welkom.. Dit is misschien ook de rede dat BT gestopt is met CD in de vestiging te zetten.. ruimte is beperkt en je moet toch keuzes maken.

B@rt

Bericht door B@rt » do apr 08, 2004 7:29 pm

surfstad schreef:
Net of je op een cannondale dood gezien wil worden???

??

Wat is er mis met C"dale? Niet C"ult genoeg....?

B@rt

Bericht door B@rt » do apr 08, 2004 7:32 pm

Exar schreef:
[
JJ schreef:

Niet dat die dan ook betaalbaar zijn... (of maakte Commençal nou ook headshok-compatible VIP"s ?)

In ieder geval maakte Merlin frames met Headshock (maar daar was alleen over te dromen) Gezien 5 jr geleden in Rome, omgerekend ca 5K euro :P

Erikje

Bericht door Erikje » do apr 08, 2004 7:41 pm

Smulbosbiker schreef:

Hear hear, het gevoel is wederzijds maar dat kon je al lezen....

Erikje

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » vr apr 09, 2004 2:05 am

Erikje schreef:
[
Smulbosbiker schreef:

Erikje

Zolang je met jouw vooringenomenheden niet weet waarover je praat, ga ik niet met jou in discussie.

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » vr apr 09, 2004 2:06 am

B@rt schreef: [
surfstad schreef: Net of je op een cannondale dood gezien wil worden???
??

Wat is er mis met C"dale? Niet C"ult genoeg....?
Da"s Surfstad z"n mening, wij zijn een andere mening toegedaan, net als vele andere discussiegenoten in deze draad. Cannondale is Super! Wat mij veel meer stoort is dat men het dealerschapsbeleid van Cannondale zo snel bevooroordeeld over een kam scheert met alle andere fabrikanten.

Smulbosbiker

Bericht door Smulbosbiker » vr apr 09, 2004 2:08 am

B@rt schreef:
[
Exar schreef:
[
JJ schreef:

In ieder geval maakte Merlin frames met Headshock (maar daar was alleen over te dromen) Gezien 5 jr geleden in Rome, omgerekend ca 5K euro :P

Elke serieuze framebouwer maakt voor €5k een passend raamwerk voor je headschocked bike, ook tegenwoordig nog! Wel erg duur, het gaat bij mij over het budget heen.

Erikje

Bericht door Erikje » vr apr 09, 2004 6:50 am

Smulbosbiker schreef:
[
Erikje schreef:
[
Smulbosbiker schreef:

Erikje

Zolang je met jouw vooringenomenheden niet weet waarover je praat, ga ik niet met jou in discussie.

Ik weet dat ik praat over iemand die klaagt over een bedrijf terwijl hij zelf zo stom is om zich niet goed te informeren en dan iemand/iets anders gaat blamen... that"s you!
Ik geloof ook niet dat ik je heb uitgenodigd om in discussie te gaan met mij. Ik wilde jou met mijn vooringenomenheid laten weten hoe ik over zulke topics denk...topics die nergens over gaan. BTW, ik prefereer vooringenomenheid boven zelfingenomenheid, iets waar jij totaal anders over denkt... Ennu, jij wilt niet met mij in discussie maar wel graag het laatste woord hebben, hiervoor nodig ik je nu van harte uit.

Erikje

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » vr apr 09, 2004 9:01 am

We gaan er gewoon over stoppen jongens.
wuif t gewoon weg, t is t ni waard om hier op n vrijdag druk om te doen.

Smulbusbiker: maak je emailadres eens kenbaar, dan kan ik je antwoorden op je berichten van de meldknop. Als je t niet in t openbaar wil gooien, doe t dan maar via de meldknop.

BF

Gesloten