Ik haat Maarssen (fietsforensnerdentopic)
Moderator:Beheerders
Als forens fiets ik wekelijks in alle vroegte van Utrecht naar Amsterdam. Mooie route, langs de Vecht, het Amsterdam-Rijnkanaal, de Waver, de Amstel...skon Hollands landschap, zogezegd. En wekelijks wordt mijn plezier aardig vergald door de passage door Maarssen. Overal mooie fietspaden, behalve Maarssen. Maarssen heeft schots en scheve stoeptegels bij wijze van fietspad, twee ellendige minirotondes waar je als fietser op de meest onmogelijke manier overheen wordt geleid en parallelweggetjes die opeens op een (voorheen) fietspad opduiken. Kortom, vloeken en tieren. Vooral als je vanuit Utrecht langs het kanaal Maarssen binnenfietst krijg je een "fietspad" voor de kiezen waar de gemiddelde Nederlandse MTB-route nog wat van kan leren. Alleen jammer dat ik in het donker op de racefiets daar nou net geen behoefte aan heb. Zo...ook weer geklaagd.

Re:Ik haat Maarssen (fietsforensnerdentopic)
ik zou gewoon naar maarsen broek gaan en daar trails gaan springen

Nou, ik heb eigenlijk nergens fietspaden op m"n dagelijkse tocht. De hele tijd een pad tussen velden, met bomen erlangs die het wegdek opgebroken hebben met hun wortels.
Steek gewoon een paar stevige touringbanden onder je racefiets. Geeft bakken meer vertrouwen en minder lekken.
Steek gewoon een paar stevige touringbanden onder je racefiets. Geeft bakken meer vertrouwen en minder lekken.
Setje Speedcity"s kopen en dan maar met de mountainbike naar het werk?

Ben bang dat je dan effe bezig bent met al die formulieren. Ga voor de speedcity"s een reetfiets past toch niet op dit forum. trouwens dan kan je er nog een sprongetje oid op wagen.
Ik rij elke dag tussen Wijk bij Duurstede en bunnik op de fiets en dat is goed te doen, lange rechte stukken. Behalve als de boeren weer eens uit komen rijden met hun machientjes en al dat klei, steentjes en modder op het fietspad uitrijden. Helemaal ellendig als het geregend heeft. En niet opruimen he maar wel 1 á 2 keer per maand lekrijden.

-
die boeren kun je aansprakelijk stellen!