Re:Proces-verbaal
Moderator:Beheerders
-
nullipup is toch de hoofdagent in A"dam die zelf ook wel eens bonnen incasseert?
dan kan hij ook uitleggen hoe het hoort!
btw, als je in nederland ook ten val komt vanwege een losliggende stoeptegel kan je ook hier de gemeente aansprakelijk stellen...
dan kan hij ook uitleggen hoe het hoort!
btw, als je in nederland ook ten val komt vanwege een losliggende stoeptegel kan je ook hier de gemeente aansprakelijk stellen...
90% kans dat je in het gelijk wordt gesteld (werk zelf bij gem.)
Tommy
ELVIS schreef:
[Cubeman schreef:
Dank aan Boss, het is dus idd het geval geweest.
In mijn geval was zo"n agentje op de motor die achter mij ging rijden en constateerde dat ik te hard ging.
En wat kan je dan anders doen dan hard lachen en de beste man belachelijk maken???
Okeeeeeee dan heb ik niets gezegd, zover heb ik zelfs niet doorgedacht, triest dat die copper niets beters te doen had. Ik bedoel wie verzint het nou om een fietser te bekeuren.! In eerste instantie dacht ik``jaja sterk verhaal``. Maar een motor smeris die achter je rijdt om je snelheid te meten? ? ?
En om het allemaal nog ff iets erger te maken was het ook nog eens zo"n agentje in burger.
In eerste instantie denk je dus wat is die motor-dude toch aan het trutten, blijkt het een smeris te zijn die niks te doen heeft en daar om maar fietsers een oor aan gaat naaien.
Beetje triest, maar de wereld zit toch al raar in elkaar als je mij vraagt!
Hoe kan het bijvoorbeeld dat mijn stadsfiets al ongeveer 30 keer gestolen is en er nog nooit een terug is gevonden???
Sterker nog, als je aangifte gaat doen lachen ze je gewoon uit!
Laat ze daar nu eerst een wat aan gaan doen, en dan mogen ze van mij fietsers gaan bekeuren voor iets idioots als te hard rijden.
En is jouw snelheid dan vastgesteld met een geijkte snelheidsmeter, waarvan de ijkdocumenten beschikbaar zijn? Vaststellen dat iemand te snel rijdt is op zich wel gemakkelijk. Maar in België althans is het het parket dat de strafmaat bepaalt en dan moeten ze toch goed weten hoeveel je te snel reed om het bedrag van de boete te bepalen? Er is toch nog altijd een verschil in boete tussen een snleheidsovertreding van 5km/h en 25km/h dacht ik?
In Nederland is het sinds kort niet meer relevant om naar de eik-gegevens van de meetapparatuur te vragen omdat de rechter heeft bepaald dat dit niet meer afgegeven hoeft te worden.
Tot voor kort was het mogelijk om onder een snelheids bekeuring uit te komen door een bezwaarschrift in te dienen waarin je om de meetgegevens vroeg.
Omdat dit kennelijk teveel administratief werk met zich mee bracht werd dan bij kleine overtredingen nog wel eens gezegd "laat maar zitten als het zo moeilijk moet".
Om dit te voorkomen heeft de rechter in een proefproces bepaald dat de bekeurde partij geen recht meer heeft op het verkrijgen van deze gegevens.
Wat snelheid zat ik in de categorie tot 10Km/h en dat was dus €28,- lappen.
Op zo een moment wordt je gewoon gelijkgetrokken met een bromfietser.
Ik overweeg nog om bezwaar aan te tekenen omdat op de site van het openbaar ministerie niets staat over snelheidsovertredingen op de fiets.
Ik denk alleen dat dit weinig zin zal hebben omdat te hard rijden gewoon niet mag volgens de wet.
Maar ja, 36Km/h is zit je zo op met 1.0 slick"s op 8 bar en motivatie van hier tot Tokio!
(als je mij vraagt bestaat te hard op een bike niet)
Tot voor kort was het mogelijk om onder een snelheids bekeuring uit te komen door een bezwaarschrift in te dienen waarin je om de meetgegevens vroeg.
Omdat dit kennelijk teveel administratief werk met zich mee bracht werd dan bij kleine overtredingen nog wel eens gezegd "laat maar zitten als het zo moeilijk moet".
Om dit te voorkomen heeft de rechter in een proefproces bepaald dat de bekeurde partij geen recht meer heeft op het verkrijgen van deze gegevens.
Ik overweeg nog om bezwaar aan te tekenen omdat op de site van het openbaar ministerie niets staat over snelheidsovertredingen op de fiets.
Ik denk alleen dat dit weinig zin zal hebben omdat te hard rijden gewoon niet mag volgens de wet.
Maar ja, 36Km/h is zit je zo op met 1.0 slick"s op 8 bar en motivatie van hier tot Tokio!
Cubeman schreef:
Hoe kan het bijvoorbeeld dat mijn stadsfiets al ongeveer 30 keer gestolen is en er nog nooit een terug is gevonden???
Sterker nog, als je aangifte gaat doen lachen ze je gewoon uit!
Laat ze daar nu eerst een wat aan gaan doen, en dan mogen ze van mij fietsers gaan bekeuren voor iets idioots als te hard rijden.
En dat steekt.
Bij mij althans, voorheen was ik zowaar vrij neutraal tegenover de lange tennisarm van de wet in ons land, maar toen mij voor het eerst een fiets werd afgestolen en ik hier proces-verbaal dacht op te willen maken is dat voor het eerst veranderd, daarna hebben ze nog altijd maar weinig pluspunten gescoord hier...
Ik verbaas me toch altijd weer wat er allemaal over de politie geroepen wordt. Eigenlijk zou ik als Amsterdamse diender moeten zeggen dat eigenlijk niets me meer verbaast maar laat ik eens een poging wagen. Ik heb een paar opmerkingen en gedachten uit de losse pols:
1: Niemand wordt hier (in Amsterdam) uitgelachen bij het doen van aangifte van wat dan ook. Sterker nog: We zijn er blij mee. In mijn wijk worden wekelijks ongeveer 20 fietsen van junks in beslag genomen, maar van slechts een fractie kunnen wij de eigenaar traceren, omdat men geen aangifte gedaan heeft. Gevolg: wekelijks een twintigtal fietsen richting vernietiger.
2: Het opvragen van een ijkingsrapport hoeft niet, de ijkgegevens dienen in het proces verbaal van de verbalisant verwerkt te zijn. Dit verbaal kun je opvragen. Indien dit niet het geval is heb je wel degelijk een goede grond tot bezwaar.
3: Als je geconstateerde snelheid 36 km/h is moet je werkelijke snelheid ongeveer 45 km/h zijn geweest. Er dient namelijk rekening gehouden te worden met het naar beneden afronden op een veelvoud van vijf kilometer per uur, en een vaste aftrekmarge.
4: Ik ken NIEMAND (en ik ken er veel) die überhaupt zo een (in mijn ogen kinderachtige) bekeuring heeft uitgeschreven. Volgens mij kan je een fietser alleen maar op grond van artikel 5 WVW (gevaarlijk rijgedrag) verbaliseren, en niet gelijktrekken met een bromfiets. Die zoek ik morgen wel even op. Cubeman: welk categorie/feitnummer staat er op jouw proces-verbaal?
5: Als Cubeman"s verhaal volledig is (dus er komen geen losse handen en wheelieverhalen bij), wil ik weleens een poging wagen om hem te helpen bij een bezwaarschrift.
6: De meeste smerissen gruwelen van deze dienstklopperpraktijken, en zullen dit soort bonnen werkelijk nooit schrijven. Ben trouwens benieuwd of er iemand ook nog een positief verhaal over de politie te vertellen heeft. Negatieve verhalen zijn helaas populairder vrees ik......
1: Niemand wordt hier (in Amsterdam) uitgelachen bij het doen van aangifte van wat dan ook. Sterker nog: We zijn er blij mee. In mijn wijk worden wekelijks ongeveer 20 fietsen van junks in beslag genomen, maar van slechts een fractie kunnen wij de eigenaar traceren, omdat men geen aangifte gedaan heeft. Gevolg: wekelijks een twintigtal fietsen richting vernietiger.
2: Het opvragen van een ijkingsrapport hoeft niet, de ijkgegevens dienen in het proces verbaal van de verbalisant verwerkt te zijn. Dit verbaal kun je opvragen. Indien dit niet het geval is heb je wel degelijk een goede grond tot bezwaar.
3: Als je geconstateerde snelheid 36 km/h is moet je werkelijke snelheid ongeveer 45 km/h zijn geweest. Er dient namelijk rekening gehouden te worden met het naar beneden afronden op een veelvoud van vijf kilometer per uur, en een vaste aftrekmarge.
4: Ik ken NIEMAND (en ik ken er veel) die überhaupt zo een (in mijn ogen kinderachtige) bekeuring heeft uitgeschreven. Volgens mij kan je een fietser alleen maar op grond van artikel 5 WVW (gevaarlijk rijgedrag) verbaliseren, en niet gelijktrekken met een bromfiets. Die zoek ik morgen wel even op. Cubeman: welk categorie/feitnummer staat er op jouw proces-verbaal?
5: Als Cubeman"s verhaal volledig is (dus er komen geen losse handen en wheelieverhalen bij), wil ik weleens een poging wagen om hem te helpen bij een bezwaarschrift.
6: De meeste smerissen gruwelen van deze dienstklopperpraktijken, en zullen dit soort bonnen werkelijk nooit schrijven. Ben trouwens benieuwd of er iemand ook nog een positief verhaal over de politie te vertellen heeft. Negatieve verhalen zijn helaas populairder vrees ik......
Ik zou niet weten wat er op mijn proces verbaal staat/heeft gestaan omdat ik dit ritueel verbrand heb ;D
Het gaat mij echt niet om die €28,- maar om het feit dat ik voor zo iets kinderachtigs in dit land al een bon krijg.
Misschien struikelde hij wel over het feit dat ik een kleine jump maakte op de drempel waar de 30 Km zone begon, of misschien trok dit we z"n aandacht.
Of misschien was hij wel gewoon jaloers dat hij dat niet kon met z"n BMW motorfietsje.
Wel weet ik dat ik volgende keer weer precies hetzelfde doe, en als ik dan weer een bon krijg scan ik hem in en plaats hem op DP!!!
Als ik wist dat er hier experts rondfietste had ik dat meteen gedaan.
Het gaat mij echt niet om die €28,- maar om het feit dat ik voor zo iets kinderachtigs in dit land al een bon krijg.
Misschien struikelde hij wel over het feit dat ik een kleine jump maakte op de drempel waar de 30 Km zone begon, of misschien trok dit we z"n aandacht.
Of misschien was hij wel gewoon jaloers dat hij dat niet kon met z"n BMW motorfietsje.
Wel weet ik dat ik volgende keer weer precies hetzelfde doe, en als ik dan weer een bon krijg scan ik hem in en plaats hem op DP!!!
Als ik wist dat er hier experts rondfietste had ik dat meteen gedaan.
Ik kan je nog wel ergere verhalen vertellen.nuppilup schreef: Ik verbaas me toch altijd weer wat er allemaal over de politie geroepen wordt.
[...]
Ik was 14 jaar en was krantenjongen in het Emmer centrum. Ik verdiende daarmee 30 gulden in de week (nog geen 5 gulden per uur). Die avond regende het pijpestelen en het waaide erg hard (bijna stormachtig). Ik reed daar met 50 kilo kranten, drijfnat en kwam bijna niet vooruit door de wind. Ik reed als ik richting het centrum ging altijd met lamp aan, alleen als ik daar was, met de kleine stukjes optrekken en dan ook nog die wind etc. deed ik mijn dynamo van het wiel (bovendien deed de dynamo het bijna niet omdat hij door de regen langs het wiel slipte).
Dit was in een goed verlicht winkelcentrum "s avonds tegen de schemering om 19:45 (totaal niet gevaarlijk ofzo dus). Ik reed voor de SNS bank langs en wordt zowat klemgereden door een politieauto. Ik was kort even in de veronderstelling dat er iets aan de hand was bij de bank. Toen bleek dat de agenten mij nodig hadden... Omdat ik kletsnat en in de stromende regen met bikkelharde wind zonder lichtje op mijn fietsje reed. 60 nederlandse guldens moest ik betalen. Ik heb de boete thuisgekregen... Mijn pa heeft een bezwaarschrift ingediend en ook vermeld hoe de situatie was maar daar is niet op gereageerd...
Sindsdien is mijn respect voor de politie gedaald tot nihil... Mochten ze mij ooit nog eens tegen willen houden op de mountainbike dan tracteer ik ze iedergeval op een rondje Emmerdennen, voordat ik er vandoor sprint...
Tja, Emmen.......
Maar het is dan ook wel een verschrikkelijk verhaal zeg. Dat ze niet begrepen dat jij je dynamo wel van het wiel MOEST halen. Al het andere verkeer reed in de stromende regen al met licht aan, om beter gezien te kunnen worden tijdens schemering, dus hoefde jij dat toch niet te doen? Kan begrijpen dat je nu meteen alle respect verloren hebt..........

Kan je met de fiets een boete krijgen voor de hard rijden.
Dat doe ik zo vaak in 30 kilometer zones en dan de auto"s in halen.
Of ik ga op het midden van de weg rijden en dan netjes 30 rijden met een zwerm autos achter me aan.
Of ik ga op het midden van de weg rijden en dan netjes 30 rijden met een zwerm autos achter me aan.
Mijn vader is politieagent (jajaCubeman schreef: In Nederland is het sinds kort niet meer relevant om naar de eik-gegevens van de meetapparatuur te vragen omdat de rechter heeft bepaald dat dit niet meer afgegeven hoeft te worden.

Toines schreef:
Kan je met de fiets een boete krijgen voor de hard rijden.
Als ze je dan niet pakken voor snelheid kunnen ze nog aankomen met gevaarlijk weggedrag ofzo, nuppilup zal de juiste term weten. En ik moet zeggen dat je in dat geval ook weinig te zeiken zou hebben...
Tja Cubeman, je verhaal begint nu toch wel erg vreemd te worden hoor. Ik had al nooit van een snelheidsverbaal voor fietsers gehoord, en wat blijkt? Het bestaat ook helemaal niet. Zoals ik al dacht is dit "privilege" slechts voorbehouden aan motorvoertuigen. Bovendien is 36 km/h met een volgverbaal niet vast te stellen. Dit kan slechts op een veelvoud van 5 afgerond worden. Met (vaste) marge aftrek had jij daar ongeveer 45 km/h moeten rijden...........
Mijn rijinstructeur zegt dat een maximumsnelheid geld voor alle bestuurders.. dus. Maar mijn vader gaat het even nakijkenMijn vader is politieagent (jaja) en volgens hem gelden maximum snelheden alleen voor motorvoertuigen, dus kunnen ze je niks maken. Ik zal het morgen eens vragen bij mijn rij-instructeur want weet ook niet zeker of hij gelijk heeft ::)

Nee, geldt alleen voor bestuurders van een motorvoertuig.
Hoi,
Ik ben het wel eens met nuppilup dat het niet alleen kommer is met de politie. Kijk maar bij ons hier in het zuiden in de bossen. Rijdt de politie op off-the-roads in de rondte en pakken ze al die illegale crossers die "onze" singletracks aan gort rijden omdat het zo leuk is om op een klein paadje te crossen en het met je achterwiel lekker om te ploegen... >:(
Zou ook graag vertellen dat ik een keer een lift heb gehad van een agent met een politiebusje toen ik 8 spaken uit mijn wiel had gereden >:( en 15km naar huis moest lopen, maar dat was iemand van de wegenwacht... ;D
Ik ben het wel eens met nuppilup dat het niet alleen kommer is met de politie. Kijk maar bij ons hier in het zuiden in de bossen. Rijdt de politie op off-the-roads in de rondte en pakken ze al die illegale crossers die "onze" singletracks aan gort rijden omdat het zo leuk is om op een klein paadje te crossen en het met je achterwiel lekker om te ploegen... >:(
Zou ook graag vertellen dat ik een keer een lift heb gehad van een agent met een politiebusje toen ik 8 spaken uit mijn wiel had gereden >:( en 15km naar huis moest lopen, maar dat was iemand van de wegenwacht... ;D
Mijn vader heeft het uitgezocht en je kunt een fietser niet bekeuren in een 30km zone, geld voor motorvoertuigen en bromfietsers. Zou ook betekenen dat iedere fietser een km tellertje op zijn fiets moet hebben, hoe kan die anders weten dat ie te hard rijdt?
-
De pliesie is af en toe de weg kwijt. Mijn schoonvader is pliesie brigadier en die ergert zich groen en geel aan de "nieuwe instroom" die een ware wedstrijd doen in wie de meeste bekeuringen uitdelen.
Over het te snel biken, ik was eens gestopt met 65 km/u op de geijkte teller. Meneer, ook u mag hier maar 50. Zelfde verhaal: Hoe moet ik dat weten zeg ik ? Ik kan u nu bekeuren voor artikel 5, kapstok artikel voor het in gevaar brengen van jezelf en anderen in het verkeer. Ik zeg, doe wat je niet laten kan, maar wel een beetje vlug want ik ben met m"n hobby bezig. Laat dit een waarschuwing zijn.......jajajaja.
Andere keer met de driewielligfiets [alleweder] zelfde laken en pak zelfde snelheid, zelfde vals plat omlaag. Waarom zit er geen verzekeringsplaat op. Pardon ? Is niet nodig. Is wel nodig. is niet nodig. Wellus niettus. Zegt die sukkel: Alle motorvoertuigen op de weg moeten verz. plaatje hebben. Ik zeg, doe niet zo dom man dat is een fiets. Hij kijken, zo zuuuuuuuuuuuur.
Eind van het verhaal, de pliesie bevat heel veel eikels, echter toen Jarno met geknakte wervels het bos uit moest liep er 12 man te rennen voor hem.
E
Over het te snel biken, ik was eens gestopt met 65 km/u op de geijkte teller. Meneer, ook u mag hier maar 50. Zelfde verhaal: Hoe moet ik dat weten zeg ik ? Ik kan u nu bekeuren voor artikel 5, kapstok artikel voor het in gevaar brengen van jezelf en anderen in het verkeer. Ik zeg, doe wat je niet laten kan, maar wel een beetje vlug want ik ben met m"n hobby bezig. Laat dit een waarschuwing zijn.......jajajaja.
Andere keer met de driewielligfiets [alleweder] zelfde laken en pak zelfde snelheid, zelfde vals plat omlaag. Waarom zit er geen verzekeringsplaat op. Pardon ? Is niet nodig. Is wel nodig. is niet nodig. Wellus niettus. Zegt die sukkel: Alle motorvoertuigen op de weg moeten verz. plaatje hebben. Ik zeg, doe niet zo dom man dat is een fiets. Hij kijken, zo zuuuuuuuuuuuur.
Eind van het verhaal, de pliesie bevat heel veel eikels, echter toen Jarno met geknakte wervels het bos uit moest liep er 12 man te rennen voor hem.
E
IK zou zo graag eens proberen om op een vroege ochtend geflitst te worden
....maar wat riskeer ik daar mee? Of kan ik beter een politieauto in gaan halen? Wat zouden ze doen?
Anyway....lijkt me best wel fun als ze je toch niet kunnen pakken, maar misschien ben ik dan wel heel stom bezig... :-X
JD
(Oja, het is wel waar dat ze je graag op hele kleine dingetjes pakken)

Anyway....lijkt me best wel fun als ze je toch niet kunnen pakken, maar misschien ben ik dan wel heel stom bezig... :-X
JD
(Oja, het is wel waar dat ze je graag op hele kleine dingetjes pakken)
gewoon doen, politie agenten zijn ook mensen en kunnen best tegen een wrapje
Watje schreef:
Niemand begrijpt mij :"( :"(
Ik mezelf ook niet ???
Dat zei Einstein vroeger ook al! ;D
grtz!
grtz!
Maar als ik dit allemaal goed begrijp!
Kan ik En een boete krijgen voor "t rijden door een voetgangers zone EN dan nog eens een boete krijgen voor mijn snelheid?
hmmm En hoe zit het met de bevoegdheid van een stadswacht dan? Mag die ook gaan schrijven? of mag die mij alleen vertellen dat ik dat niet mag doen?
En poging tot uitlokking kunnen ze je zeker ook nog aansmeren als je ze expres gaat inhalen etc.
grtz!
Kan ik En een boete krijgen voor "t rijden door een voetgangers zone EN dan nog eens een boete krijgen voor mijn snelheid?
hmmm En hoe zit het met de bevoegdheid van een stadswacht dan? Mag die ook gaan schrijven? of mag die mij alleen vertellen dat ik dat niet mag doen?
En poging tot uitlokking kunnen ze je zeker ook nog aansmeren als je ze expres gaat inhalen etc.
grtz!
Als je dronken op de fiets zit kunnen ze je rijbewijs afnemen,dus is het vrij logisch dat je ook een bekeuring kunt rkijgen voor te hard fietsen,maar aangezien er geen kenteken op mijn fiets zit..........
Verder meestal is de plisie vervelend,en heel af en toe niet en aangezien je niet meerderheid de schuld mag geven van wat de minderheid doet: dat soort opmerkingen maak je thuis maar
Greetz Roadkill
Verder meestal is de plisie vervelend,en heel af en toe niet en aangezien je niet meerderheid de schuld mag geven van wat de minderheid doet: dat soort opmerkingen maak je thuis maar
Greetz Roadkill