Fietscros? Wat komt er bij kijken?
Moderator:Beheerders
nieuw maar toch een aantal vraagjes wat betreft fietscross.
1.96 welke maat?
Welke merk? (meybo?)
budget 700
nieuw of 2e hands
Tips en hinds ?
Wil eerst zelf aan de gang gaan en daarna misschien nog lid worden.
Heb nu een kona five o maar om op een fietscross baan te spelen is niet echt verstandig met een freerider.
bvd
1.96 welke maat?
Welke merk? (meybo?)
budget 700
nieuw of 2e hands
Tips en hinds ?
Wil eerst zelf aan de gang gaan en daarna misschien nog lid worden.
Heb nu een kona five o maar om op een fietscross baan te spelen is niet echt verstandig met een freerider.
bvd
Laatst gewijzigd door Timmos op vr mei 16, 2008 9:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BMX in de maat Pro XXL gaat nog steeds te kort voor 'm zijn...
Zelfs met een langere stuurpen!
Beter pakt ie een Cruiser (24") of zelfs een simpele Mountainbike Hardtail.
Bij de meeste clubs laten ze wel 26" toe!
Weet niet waar je van plan bent te gaan rijden / trainen?
Ga anders naar Heiloo, NL Kampioenschap deze Zo. ; kun je een en ander proberen bij de div. stands en navraag doen.
Goed gebruikt kan altijd... aangezien het toch maar voor 'erbij' is.
Gebruikt gaat veelal van hand binnen de clubs, onderling kennissen kring.
Zelfs met een langere stuurpen!
Beter pakt ie een Cruiser (24") of zelfs een simpele Mountainbike Hardtail.
Bij de meeste clubs laten ze wel 26" toe!
Weet niet waar je van plan bent te gaan rijden / trainen?
Ga anders naar Heiloo, NL Kampioenschap deze Zo. ; kun je een en ander proberen bij de div. stands en navraag doen.
Goed gebruikt kan altijd... aangezien het toch maar voor 'erbij' is.
Gebruikt gaat veelal van hand binnen de clubs, onderling kennissen kring.
RIDERS READY?
je bent wel lang:P
dus het grootste frame..
voor 700 euro kan je een standaard fiets kopen (gt, free agent, koxx) dus met standaard spul denk maar aan de goedkoopste groep van het desbetreffende merk.
voor 700 euro kan je ook een goeie 2e handse fiets kopen met laat maar zeggen top materiaal.
Ik weet niet waar je voorkeur naar uit gaat? wat je het liefst wil.
Ik heb zelf nog een free agent te koop met zeg maar topspul..
dus het grootste frame..
voor 700 euro kan je een standaard fiets kopen (gt, free agent, koxx) dus met standaard spul denk maar aan de goedkoopste groep van het desbetreffende merk.
voor 700 euro kan je ook een goeie 2e handse fiets kopen met laat maar zeggen top materiaal.
Ik weet niet waar je voorkeur naar uit gaat? wat je het liefst wil.
Ik heb zelf nog een free agent te koop met zeg maar topspul..
Rijd veelal op een hardtail maar daar kan je nou niet alles mee. wil toch echt een fietscross bike. cruiser zou kunnen,
Nu rijd iedereen hier in de buurt met meybo rond.
Maar hoe zit dat nou met afmonteren. Dat zou geen probleem zijn. wat voor cranks, assen enz? welke tandwielverhouding?
Heb zelf nog zitten kijken kwam op dit uit

[/url]
Maar hoe zit dat nou met afmonteren. Dat zou geen probleem zijn. wat voor cranks, assen enz? welke tandwielverhouding?

[/url]
- Jean-Pierre
Als je voor Cruiser gaat, geen verkeerde keus. Goed afgemonteerd voor als je begint met fietscross.Timmos schreef:Rijd veelal op een hardtail maar daar kan je nou niet alles mee. wil toch echt een fietscross bike. cruiser zou kunnen,
[/url]
Stel je stelt een bike samen, dan kan je het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil.
Alleen is de vraag : heb je al die 'high performance shit' nodig als je gaat beginnen met fietscross...? Nee, naar mate je beter word en een ligtere fiets wilt dan kan je er natuurlijk altijd over nadenken. Want je kan je fiets wel afwerken met een S&M Slambar,chris king headset, DXR Cranks/naven, Bombshell vork en wielen.. maar dat is in het begin niet nodig. Een standaard GT.HARO.REDLINE of FREEAGENT zijn gewoon goed. Zo ben ik ook begonnen en naar mate ik beter werd paste ik mijn fiets aan. Nu weet ik alleen niet hoe het zit met de standaard MEYBO, wat daar allemaal op zit ?
Wat ik wel weet is dat een MEYBO standaard niet heel duur is.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Cruiser is volgens mij ook een goede keuze en voor € 700,- heb je zowiezo een prima fiets. Als Meybo bij jou in de buurt zit zou ik me daar eens laten voorlichten. Die kunnen je vast wel advies geven over verzetten, afmontage e.d.
Vergeet niet dat je ook nog een fullface helm moet halen he? Ook best handig voor bij je 5-0
Succes!
Vergeet niet dat je ook nog een fullface helm moet halen he? Ook best handig voor bij je 5-0

Succes!