Ik heb aan parts liggen:
-Mavic Deetrax wielen
-Hope Mono 4/6 remmen
-Truvativ Holzfeller Cranks + Bracket
-Marzocchi 66RC2x (170mm)
Wat is een leuke frameset met eventueel een demper.
Moderator:Beheerders
nwolsink schreef:Ik heb alle parts nog liggen om een 2de fiets op te bouwen, nu heb ik al een Demo9 voor de downhill en zit ik er aan te denken om er een hardtail 4X fiets naast te bouwen. Wat zijn een paar goede opties want 4X ben ik (nog) niet zo in thuis. Wat is b.v. de 4X van Specialized?
Ik heb aan parts liggen:
-Mavic Deetrax wielen
-Hope Mono 4/6 remmen
-Truvativ Holzfeller Cranks + Bracket
-Marzocchi 66RC2x (170mm)
Wat is een leuke frameset met eventueel een demper.
die zou ik als ik jou was inruilen voor een 100mm vork, (bijvoorbeeld een pike, en die dan op 100 zetten) want dit is echt veels te veel voor 4xnwolsink schreef:-Marzocchi 66RC2x (170mm)
Heb je gelijk in, maar als je mijn post leest zie je ook dat ik het over een full-on fourcross heb en nodig staat tussen "Drooze @ DirtE19 schreef:nieuwe wielen hoeft echt niet. TE vaak zie ik in de lage landen rijders met perfect afgebouwde 4x fietsjes, en het uiteindelijk gewoon afleggen tegen een hoopje dirters met dirt fietsen.
als je echt pro gaat rijden, telt elke gram. maar op amateurniveau komt het allemaal echt niet zo nauw.
wel bij de vork![]()
120 is echt de max, beter is 80 of 100. en dan de bandjes goed hard zetten.
en voor de rest, een gewoon dirt frame of een specifiek 4X frame maakt op zicht ni zo ontzettend veel uit.