Canyon Stitched
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ik wil waarschijnlijk een nieuwe HT 4x bike aan gaan schaffen.
Mijn oog is gevallen op de Canyon Stitched Gear.
Frame New Stitched 7005 Aluminium OptiSize Tubeset
Voorvork Marzocchi Dirt Jumper 1 (80 mm)
Balhoofdstel FSA The Pig
Achter derailleur SRAM X.9 MD Cage
Shifters SRAM X.7
Remgrepen Formula Oro K18
Remmen Formula Oro K18
Naven Iridium / Shimano Deore XT
Cassette Shimano Deore 11-25
Velgen Sun Ringle EQ 27
Banden Schwalbe Table Top
Crankstel Truvativ Hussefelt 1.0 BG
Tandwielen Truvativ Hussefelt 36Z
Trapas Truvativ Howitzer XR
Stuurpen Truvativ Hussefelt
Stuur Truvativ Hussefelt
Zadel Selle Italia NT1
Zadelpen Truvative XR Double Clamp
Pedalen Truvativ Hussefelt
Kleur Flat Black
Frame maten M
Gewicht 14,00 kg
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... 38#profiel
Wat denken jullie, is dit wat?
Iemand eventueel nog een ander idee qua bike?
De prijs mag niet hoger als deze liggen, wel lager uiteraard.
Ik wil waarschijnlijk een nieuwe HT 4x bike aan gaan schaffen.
Mijn oog is gevallen op de Canyon Stitched Gear.
Frame New Stitched 7005 Aluminium OptiSize Tubeset
Voorvork Marzocchi Dirt Jumper 1 (80 mm)
Balhoofdstel FSA The Pig
Achter derailleur SRAM X.9 MD Cage
Shifters SRAM X.7
Remgrepen Formula Oro K18
Remmen Formula Oro K18
Naven Iridium / Shimano Deore XT
Cassette Shimano Deore 11-25
Velgen Sun Ringle EQ 27
Banden Schwalbe Table Top
Crankstel Truvativ Hussefelt 1.0 BG
Tandwielen Truvativ Hussefelt 36Z
Trapas Truvativ Howitzer XR
Stuurpen Truvativ Hussefelt
Stuur Truvativ Hussefelt
Zadel Selle Italia NT1
Zadelpen Truvative XR Double Clamp
Pedalen Truvativ Hussefelt
Kleur Flat Black
Frame maten M
Gewicht 14,00 kg
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes ... 38#profiel
Wat denken jullie, is dit wat?
Iemand eventueel nog een ander idee qua bike?
De prijs mag niet hoger als deze liggen, wel lager uiteraard.
Nee die blijft, deze bike is voor erbij.
Heb ook de keus voor een p1 cr-mo die ik dan 4x ga opbouwen. Die bike is uit 2006. Stiekem is het mijn oude bike, die ik heb verkocht, en nu voor 300 kan terug kopen. Nieuwe woodman achternaaf, Raceface voorblad nieuw en KMC ketting nieuw.
Hussefelt stuur en stuurpen, hussefelt cranks, Dirtjam vork(wisselen voor een fox 80mm) en saint schijfrem set.
Wat zou ik doen.
Heb ook de keus voor een p1 cr-mo die ik dan 4x ga opbouwen. Die bike is uit 2006. Stiekem is het mijn oude bike, die ik heb verkocht, en nu voor 300 kan terug kopen. Nieuwe woodman achternaaf, Raceface voorblad nieuw en KMC ketting nieuw.
Hussefelt stuur en stuurpen, hussefelt cranks, Dirtjam vork(wisselen voor een fox 80mm) en saint schijfrem set.
Wat zou ik doen.
a) Ik snap die kettinggeleider niet, ziet eruit als een Shift Guide maar waarom?!
b) Paar componenten zijn meer DJ, zouden voor 4X iets wel iets minder 'lomp' mogen. In het bijzoner de voorvork, die naast lekker betrouwbaar ook een ~1 kg zwaarder is dan veel geziene 4X alternatieven. Anderzijds kun je met de verkoop van de DJ1 redelijk een alternatief bekostigen.
Bergamont heeft met de Kiez Team ook een hele aardige 4X van de plank, alleen is die qua adviesprijs een stukje hoger dacht ik.
b) Paar componenten zijn meer DJ, zouden voor 4X iets wel iets minder 'lomp' mogen. In het bijzoner de voorvork, die naast lekker betrouwbaar ook een ~1 kg zwaarder is dan veel geziene 4X alternatieven. Anderzijds kun je met de verkoop van de DJ1 redelijk een alternatief bekostigen.
Bergamont heeft met de Kiez Team ook een hele aardige 4X van de plank, alleen is die qua adviesprijs een stukje hoger dacht ik.
reed vandaag in groningen een gast met deze canyon mee met de 4x wedstrijd..fiets zag er goed uit en hij reed met deze uitrusting tot in de halve finale dus blijkbaar kun je er prima mee een berg af stuiteren ..( kortom het kan voor 4x allemaal wat lichter maar je moet het nog steeds zelf doen)..
ghost dual pro is ook een optie..999 geloof ik..
http://www.vttshop.fr/1559_detail_Vip-A ... Promo.html
heb je nog 750 over voor aankleden , moet lukken ..
http://www.vttshop.fr/3112_detail_Absol ... -2008.html
ook meer dj maar met een beetje tweaken kom je een eind..
ghost dual pro is ook een optie..999 geloof ik..
http://www.vttshop.fr/1559_detail_Vip-A ... Promo.html
heb je nog 750 over voor aankleden , moet lukken ..
http://www.vttshop.fr/3112_detail_Absol ... -2008.html
ook meer dj maar met een beetje tweaken kom je een eind..
-kona cowan ds
-kona stuff
-bmc team elite xc, veel hope..
-kona stuff
Vandaag heb ik de wedstrijd in Groningen gereden met de Canyon Stitched. Deze heb ik een week geleden ontvangen via de post.
De fiets is goed getest! Is uitstekend geschikt bevonden voor 4x. Daarnaast is de bike ook nog mooi voor het oog. (dit is persoonlijk natuurlijk)
Fiets bevalt mij prima, prijs/kwaliteit ben ik zelf zeer te spreken over. Ja iedereen heeft zo zijn eigen wensen voor een fiets, maar het is toch echt de rijder die het moet doen.
Enige grote nadeel is de 3 maanden levertijd. Dat zou een reden kunnen zijn om de fiets niet te bestellen. (je hoeft pas te betalen bij levering)
Succes met je keuze.
De fiets is goed getest! Is uitstekend geschikt bevonden voor 4x. Daarnaast is de bike ook nog mooi voor het oog. (dit is persoonlijk natuurlijk)
Fiets bevalt mij prima, prijs/kwaliteit ben ik zelf zeer te spreken over. Ja iedereen heeft zo zijn eigen wensen voor een fiets, maar het is toch echt de rijder die het moet doen.
Enige grote nadeel is de 3 maanden levertijd. Dat zou een reden kunnen zijn om de fiets niet te bestellen. (je hoeft pas te betalen bij levering)
Succes met je keuze.
Ik heb fiets gewoon via www.canyon.com besteld. (is denk ik ook de enige mogelijkheid)
Ik heb net check gedaan naar beschikbaarheid, ze zeggen dat deze nu voorradig is.
Ik heb net check gedaan naar beschikbaarheid, ze zeggen dat deze nu voorradig is.
kan idd alleen via canyon of het service centrum in heerlen ( daar staat wellicht ook een test model, adres staat op de canyon site)JDG schreef:Ik heb fiets gewoon via www.canyon.com besteld. (is denk ik ook de enige mogelijkheid)
je ging wel als een trein JDG haha)
-kona cowan ds
-kona stuff
-kona stuff
Oke thnx voor de info!yves schreef:kan idd alleen via canyon of het service centrum in heerlen ( daar staat wellicht ook een test model, adres staat op de canyon site)JDG schreef:Ik heb fiets gewoon via www.canyon.com besteld. (is denk ik ook de enige mogelijkheid)
je ging wel als een trein JDG haha)
Heerlen is 20minuten rijden vanuit hier, dus dat moet geen probleem zijn.
Grtz.