[special] EuroBike 2010 - Dag 2; Passie, emotie, beleving?

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm
[special] EuroBike 2010 - Dag 2; Passie, emotie, beleving?

Bericht door DeKerfs » vr sep 03, 2010 9:45 am

Op de tweede dag van de EuroBike zetten we onze zoektocht voort naar nieuws. Het kostte wat moeite, maar het zoeken in de kleinste hoekjes en diepe krochten van de vele hallen heeft resultaat gehad! Zoals we gisteren al aanhaalden zit het nieuws hem in details. Details die veelal het resultaat zijn van enkelingen die met een eigen visie tegen de stroom in roeien maar juist daardoor met verrassende producten komen.

De verhalen die deze enkelingen hebben over de totstandkoming van hun producten steken vaak schril af tegen de massale marketing machines die sommige grote merken, met dito grote beursstand, inmiddels zijn geworden. Niets mis met marketing, begrijp me niet verkeerd. Alles heeft z'n plaats en marketing is een essentieel onderdeel van onze sport. Als ik echter rond loop op zo'n massale beurs als de EuroBike zie ik veel stands waarbij marketing, branding en strakke overhemden de overtoon voeren. Ook met overhemden is trouwens, ook al draag ik ze nooit, niets mis.

Ik mis alleen de passie, de emotie. De motivatie om dàt te verkopen waar men voor staat of in geloofd. Bij sommige stands zouden de fietsen ook vervangen kunnen worden door koelkasten of bankstellen; zolang er orders geschreven worden is het overhemd tevreden. Zoals ik in de intro al zei, zijn er gelukkig tussen de koelkasten en bankstellen ook standjes te vinden waar het tegenovergestelde meer dan bewezen wordt. Je kijkt naar een product, bewondert de vinding en stelt een vraag, om vervolgens van de bedenker, createur of verkoper een diepgaand betoog te horen over het ontstaan van het idee of het fabricageproces.

Tussen al het gepresenteerde carbon probeert het Nederlandse merk Segal voor het tweede jaar de bezoekers bekend te maken met hun magnesium frames. Eerdere pogingen door diverse partijen om dit materiaal tot een succesvol framemateriaal te maken strandden op de details. Segal beheerst het volledige productieproces van grondstof tot de afwerking van het voltooide frame en kan dus putten uit een technische overtuiging van het eigen product. En dat bleek uit het gesprek.

De Deense jongens van New Ultimate weten ook met een enthousiasme hun lichtgewicht componenten aan de man te brengen, waarbij ze het standpunt aanhouden dat lichtgewicht onderdelen niet per se onbetaalbaar hoeven te zijn en dat het als een grote uitdaging zien om telkens de fiets als geheel onder de loep te nemen te kijken waar ze met hun insteek nog verbeteringen kunnen aanbrengen.

We liepen gisteren ook Jay Sycip tegen het lijf. De ene helft van de gebroeders Sycip van het gelijkname framemerk uit Amerika. Jay nam afscheid van het bedrijf dat hij en zijn broer oprichtte en ging onder de paraplu van Chris Kings Cielo verder. De ironie van deze stap naar een 'groter' bedrijf is dat Jay nu, naar eigen zeggen, niet meer zijn tijd grotendeels kwijt is aan het runnen van een bedrijf, maar zich juist meer kan concentreren op zijn echte passie; het creëren van frames. "It's the first time that I have an actuall job...", glunderde hij. Terwijl we wegliepen viel het me pas op wat Jay aan had... een overhemd.

Dodge Charger? Nee, old-skool Specialized chopper!
Afbeelding

Nu ook van DT een specifieke Lefty naaf.
Afbeelding

Cyclocrossers met schijven... en afgehakte ledematen...
Afbeelding

Phil Wood heeft een Gates carbon drive tandwiel ontwikkeld, met een ingebouwd White Industries freewheel.
Afbeelding

Bij de stand van Endorfin troffen we een nieuw soort gearbox aan: Pinion, 18 versnellingen, een bereik van ruim 300% en op basis van versnellingsbak techniek uit je auto.
Afbeelding

Project Speedvagen door Vanilla bikes. Uber-geil!
Afbeelding

Syncros heeft een nieuwe benadering voor stuurpennen bedacht. Klemboutjes in het midden en de kop zo geconstrueerd dat je stuur er nooit zomaar uit kan vallen als de boutjes breken.
Afbeelding

Brede sturen is in. Syncros 'raises the bar' door een 1000 mm (jaja, 1 meter breeeeed) stuur te produceren!
Afbeelding

Vannicholas had een aantal modelwijzigingen. Hier de 120 mm Valkyr, met tapered headtube!
Afbeelding

Airbrushed frames voor de personal touch!
Afbeelding

Hydraulische schijfremmen op je crosser? Alleen met deze converter van Trickstuff ertussen.
Afbeelding

Normaal worden fietsproducten aangeprezen door mannen met enigzins overgewicht... wat zegt dat over de producten van German Answer?
Afbeelding

Intense M9 FRO.
Afbeelding

Een van de weinige CX productiefietsen met schijfremmen.
Afbeelding

Sommige britten zijn heel blij met een starre vork.
Afbeelding

Geen aluminiumlegering met 0,1% magnesium, maar echte magnesium frames bij het Nederlandse Segal.
Afbeelding

Project help Dirty Pages aan een zakelijke auto... dit lijkt ons wel wat!
Afbeelding

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Coen de Jongh, Pieter d'Haens, Dennis Jöris

JeroenK
Berichten:554
Lid geworden op:ma mar 27, 2006 3:29 pm

Bericht door JeroenK » vr sep 03, 2010 10:31 am

Hey Jeroen,

Kan je nog eens teruglopen naar die Pionion versnellingsbak en aan de crank draaien? Het lijkt alsof de uitstulping op de versnellingsbak hem belet om rond te gaan...

Gebruikersavatar
BOSS
Berichten:5522
Lid geworden op:vr okt 04, 2002 7:01 pm
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr sep 03, 2010 11:34 am

JeroenK schreef:Hey Jeroen,

Kan je nog eens teruglopen naar die Pionion versnellingsbak en aan de crank draaien? Het lijkt alsof de uitstulping op de versnellingsbak hem belet om rond te gaan...
Nee joh, dat zie je verkeerd.....ontworpen door MC Escher.


dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

mateis
Berichten:1354
Lid geworden op:di aug 07, 2001 10:35 am
Locatie:Den Haag

Bericht door mateis » vr sep 03, 2010 12:10 pm

Wow, mooi hoor!

En ik zie dat je luistert naar je 'klanten' op het forum! :thumbsup:

- die gele crosser is erg mooi! De afgehakte hand past wel bij het Pure Blood-principe (hoewel een beetje een beladen term om zo groot op een frame te zetten, er zijn wijken in, zeg, Johannesburg waar ik er niet mee over straat zou durven).
- Zou meneer White (Vanilla) er niet beter aan doen om thuis te blijven en gewoon frames te lassen om zo de ellenlange wachtlijsten op te lossen, ipv in Europa in overhemd te proberen nog meer klanten te lokken voor zijn tamelijk fantastische creaties? Nee! Want dan hebben wij er minder foto's van!
- dun is opzich ok, maar niet als je er doffe ogen van krijgt en niet echt meer lijkt te kunnen lachen. Kan ook aan de foto/fotograaf en omgeving liggen natuurlijk. ;)

Gebruikersavatar
Sven
Berichten:7658
Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
Locatie:Sittard

Bericht door Sven » vr sep 03, 2010 12:35 pm

JeroenK schreef:Hey Jeroen,

Kan je nog eens teruglopen naar die Pionion versnellingsbak en aan de crank draaien? Het lijkt alsof de uitstulping op de versnellingsbak hem belet om rond te gaan...
Ik heb de foto ook twee, drie keer bekeken, en dacht precies hetzelfde.

Gebruikersavatar
sneeuwpop
Berichten:1845
Lid geworden op:di jun 13, 2006 9:24 pm
Locatie:GRUNN

Bericht door sneeuwpop » vr sep 03, 2010 12:38 pm

Gelukkig weten jullie er toch weer wat interessants uit te pikken, had het niet meer verwacht na het relaas van afgelopen dagen... ;)

Hebben jullie NEVI ook al bezocht? Titanium elektrisch trainingsapparaat
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JeroenK
Berichten:554
Lid geworden op:ma mar 27, 2006 3:29 pm

Bericht door JeroenK » vr sep 03, 2010 1:39 pm

BOSS schreef:
JeroenK schreef:Hey Jeroen,

Kan je nog eens teruglopen naar die Pionion versnellingsbak en aan de crank draaien? Het lijkt alsof de uitstulping op de versnellingsbak hem belet om rond te gaan...
Nee joh, dat zie je verkeerd.....ontworpen door MC Escher.
:lol:

Die cranks lijken trouwens wel bijgefreesde XT exemplaren!

Gebruikersavatar
BOSS
Berichten:5522
Lid geworden op:vr okt 04, 2002 7:01 pm
Locatie:Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr sep 03, 2010 2:45 pm

I feel passion!

Afbeelding

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

pieterp
Berichten:291
Lid geworden op:za jan 03, 2004 9:42 pm

Bericht door pieterp » vr sep 03, 2010 3:52 pm

Die Ragley vork, 29er, carbon, QR15??

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » zo sep 05, 2010 3:42 pm

BOSS schreef:I feel passion!
Ik heb nog maar een foto van haar genomen, ze is leuk he? Zie de Hotties gallerij.

Die Ragley starre vork was inderdaad met 15mm dropouts.

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » zo sep 05, 2010 4:49 pm

Beide, QR en 15mm, 420, 440 en 470mm.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Gebruikersavatar
degoe
Berichten:734
Lid geworden op:wo okt 25, 2006 2:55 pm
Locatie:Pettneu am Arlberg (oostenrijk)
Contacteer:

Bericht door degoe » zo sep 05, 2010 4:51 pm

zonoskar schreef:
BOSS schreef:I feel passion!
Ik heb nog maar een foto van haar genomen, ze is leuk he? Zie de Hotties gallerij.
.
Ik ben ook elke dag ff naar de Magura stand gelopen..hihi(voor de niet insiders die was schuin tegenover de German-A stand).

Enne die pinion gaat prima.Daar stoot niks ergens tegen aan.Is wel een leuk ding,en vergeleken met andere hersteller,best wel klein.

Gebruikersavatar
sherlock
Berichten:3071
Lid geworden op:wo mei 25, 2005 3:43 pm
Locatie:RIJSWIJK ZH
Contacteer:

Bericht door sherlock » ma sep 13, 2010 7:02 am

Een stuur van een meter? hoe bedoel je overkill

plusvijftig
Berichten:20
Lid geworden op:vr jul 31, 2009 10:50 am
Locatie:amsterdam

pinion

Bericht door plusvijftig » za sep 18, 2010 12:38 am

JeroenK schreef:Hey Jeroen,

Kan je nog eens teruglopen naar die Pionion versnellingsbak en aan de crank draaien? Het lijkt alsof de uitstulping op de versnellingsbak hem belet om rond te gaan...

De Pinion is niet nieuw?
Zie; http://www.rijwiel.net/fietsen/pho/67329.htm
De Phoenix Mutaped! Ken uw klassiekers!
Gr Henk
Fly-Titanium-Rohloff

illuminatastigmata
Berichten:2836
Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
Locatie:limburg
Contacteer:

Re: pinion

Bericht door illuminatastigmata » za sep 18, 2010 6:48 am

plusvijftig schreef: Ken uw klassiekers!


Zijn niet allemaal 50+..... :lol:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Steelboy
Berichten:8100
Lid geworden op:ma jul 09, 2001 1:27 pm
Contacteer:

Re: [special] EuroBike 2010 - Dag 2; Passie, emotie, belevin

Bericht door Steelboy » ma sep 27, 2010 8:18 pm

DeKerfs schreef: Brede sturen is in. Syncros 'raises the bar' door een 1000 mm (jaja, 1 meter breeeeed) stuur te produceren!
Afbeelding
...en vervolgens komt VitalMTB nog een keer nakakken met bijna dezelfde foto...

http://www.vitalmtb.com/photos/features ... /sspomer,2

Plaats reactie