[nieuws] Christophe Dupouey is niet meer....

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
DeKerfs
[nieuws] Christophe Dupouey is niet meer....

Bericht door DeKerfs » do feb 05, 2009 7:40 pm

Een icoon uit de mountainbike historie is niet meer. Afgelopen woensdag heeft de Franse ex-wereld kampioen cross country Christophe Dupouey een eind aan zijn leven gemaakt.

Dupouey werd vooral bekend tijdens zijn succes jaren toen hij uit kwam voor het team van Max Commencal van Sunn Bicycles. Tijdens de eerste Olympische Spelen viel hij net buiten de medailles en werd vierde achter Bart Brentjens. In 1998 wist hij het wereld kampioenschap cross country op zijn naam te zetten.

Het was bekend dat Dupouey de laatste jaren met depressiviteit kampten. In 2006 werd hij nog veroordeeld tot 3 maanden gevangenisstraf in verband met de betrokkenheid in een dopingaffaire. Hij werd 40 jaar.

Afbeelding

Foto: Agence France Presse

mateis

Bericht door mateis » do feb 05, 2009 8:27 pm

Misschien een van de meest controversiele top mtb-atleten, maar hij heeft toch wel wat jaartjes aan de top gestaan. En tijdens de toptijd, toen Eurosport zelfs de Coupe de France uitzond. Ik was altijd wel een beetje fan, moet ik eerlijk zeggen. Dat hij in vrede moge rusten.

Gène

Bericht door Gène » do feb 05, 2009 8:49 pm

Buitengewoon spijtig dat iemand zich zo radeloos voelt om het besluit te nemen een einde aan zijn leven te brengen.

R.i.p.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

LSmtb

Bericht door LSmtb » vr feb 06, 2009 7:45 am

R.I.P.

MarinTi

Bericht door MarinTi » vr feb 06, 2009 9:00 pm

1999 houffalize schoot me ineens te binnen, heb ik mooie herinneringen aan.
Nadien nog de 160km Grand Raid Godefroy in Bouillon gefietst.

O.a. deze kiekjes van Christophe vond ik nog in een la, heb ze even onder de scanner gelegd:

Afbeelding
Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr feb 06, 2009 9:56 pm

Martinez en Dupouey waren min of meer mijn 'eerste helden' toen ik begon met fietsen. De Sunn fietsen waar zowel Martinez en Dupouey op reden, waren erg apart/bijzonder en vooral eigenwijs. De fragiel ogende frames in de tijd dat oversized alu gemeengoed werd, was de basis voor mijn voorliefde voor het Fe3C framemateriaal....

zonoskar

Bericht door zonoskar » za feb 07, 2009 12:03 am

k hoorde het net in de LBS. Ik zei meteen, "die gast die lijkt op Crimson van Suske & Wiske?" Podver! Moge hij eindelijk rust vinden...

Pino

Bericht door Pino » za feb 07, 2009 9:27 am

Afbeelding

Ooit heb ik de eer en het grote genoegen gehad een paar dagen in zijn nabijheid te mogen verkeren ter gelegenheid van een Giant-trainingskamp. We reden toen ook de Deval-Ventoux waarvan bovenstaande foto. Ik ervoer hem als een vriendelijke en uiterst bescheiden man. Buitengewoon serieus in zijn sportbeoefening.
Als we bij WorldCupwedstrijden 's ochtends "vroeg" bij de truck een bakkie gingen doen, kwam hij soms langs. Had hij al een paar uur getraind.
Het bericht komt hard aan.

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » za feb 07, 2009 1:47 pm

Vreselijk nieuws, ook een van mijn eerste XC helden.

Rest In Peace.

Plaats reactie