[nieuws] IBIS frames voor Brian Lopes

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Christiaan
[nieuws] IBIS frames voor Brian Lopes

Bericht door Christiaan » zo apr 06, 2008 8:56 pm

Opeens was daar eind vorig jaar het schokkende nieuws, Lopes en GT gaan uit elkaar. Na een succesvolle samenwerking van 7 jaar, met daarin vele overwinningen, o.a. 2 wereldtitels 4 Cross, was de samenwerking opeens voorbij met GT. Lange tijd was het stil, en werd er veel gespeculeerd over wat hij zou gaan rijden, Commencal, een weerzien met Gracia in een team, enz, enz. Het was voor velen dan ook een schok toen Brian Lopes aangekondigde dat hij in 2008 op IBIS frames zal rijden. Gelijk begonnen de speculaties over op welk model hij zou gaan rijden, en of ze een Hardtail voor hem zouden onwikkelen.

Lopes zal gebruik maken van de IBIS Carbon MOJO, in verschillende configutaties.
Afbeelding
Guiness Foam Mojo
De Dual Slalom(ja, het bestaat nog in de VS) en 4X fully. Small Mojo frame, met Titanium bolt kit en rode links voor Dual Slalom. Tom Rogers van Marzocchi heeft voor Lopes een kortere Roco air gemaakt, om de veerweg te verkleinen, de trapas hoogte te verlagen en de hoeken wat flauwer te maken.

Afbeelding
Carbon Mojo
Vrijwel dezelfde setup als de DS/4X Mojo, met als grootste verschil dat de demper permanent op lock out staat, om zo een Hardtail te krijgen. Momenteel heeft de fiets nog een Marzocchi XC vork, maar deze zal naar alle waarschijnlijkheid worden vervangen door een ingekorte 55. Mooi detail op de fiets zijn de nieuwe Hayes Gram remmen, die verder bewerkt zijn en Carbon hendels hebben gekregen.
Afbeelding

Afbeelding
Green Mojo
Medium frame MOJO, met normale lengte demper, voor XC, Enduro en All Mountain gebruik, uiteraard weer met de nodige Titanium parts en een dual ring MRP met Carbon bashring. Tevens hebben zijn fietsen dit jaar Easton HAVOC wielen en Kenda banden.
Afbeelding
Blue Mojo
De blauwe Mojo wordt gebruikt voor downhill, en Lopes heeft er zijn eerste Old Skool DH wedstrijd al op gewonnen.

Bron: Bikemag.com
Foto's: Bikemag.com & Stiksandstones.com

Djamgils
Contacteer:

Re: IBIS frames voor Brian Lopes

Bericht door Djamgils » zo apr 06, 2008 9:23 pm

Christiaan schreef:Carbon Mojo
Vrijwel dezelfde setup als de DS/4X Mojo, met als grootste verschil dat de demper permanent op lock out staat, om zo een Hardtail te krijgen.
uhm, dit kan ik niet echt bevatten. Dit lijkt me niet echt goede reclame. Als dat frame sterk genoeg is om continu op de lockout te rijden dan zou je kunnen zeggen dat die te sterk/zwaar is.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma apr 07, 2008 12:45 pm

Ik neem aan dat er wel een tresshold op de lockout zit. Zodat ie aanvoelt als een Hard Tail maar op de grote bumps toch wel veert.

OF heb ik het mis?

legion
Contacteer:

Re: IBIS frames voor Brian Lopes

Bericht door legion » di apr 08, 2008 12:25 pm

Djamgils schreef:
Christiaan schreef:Carbon Mojo
Vrijwel dezelfde setup als de DS/4X Mojo, met als grootste verschil dat de demper permanent op lock out staat, om zo een Hardtail te krijgen.
uhm, dit kan ik niet echt bevatten. Dit lijkt me niet echt goede reclame. Als dat frame sterk genoeg is om continu op de lockout te rijden dan zou je kunnen zeggen dat die te sterk/zwaar is.
In theorie hoeft ie voor Lopes natuurlijk slechts sterk genoeg te zijn om de finish te halen, bovendien hebben we het hier over mr smooth...
Bikepark Groningen

Luc

Bericht door Luc » di apr 08, 2008 5:17 pm

Is waarschijnlijk een puur marketing-technische keuze, kwestie van het frame exposure te geven.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di apr 15, 2008 12:33 am

Zijn wel ubergeile fietsjes, zou ik best in mn garage /schuur willen hebben staan. 8) :o

M@lphy

Bericht door M@lphy » di apr 15, 2008 3:00 pm

Luc schreef:Is waarschijnlijk een puur marketing-technische keuze, kwestie van het frame exposure te geven.
Ik hoop dat, dat het sponsorcontract waard is en dito pecunia die Lope$ heeft gevraagd.

Plaats reactie