[nieuws] Fulcrum introduces: RedCarbon wielen

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Steelboy
Contacteer:
[nieuws] Fulcrum introduces: RedCarbon wielen

Bericht door Steelboy » ma feb 04, 2008 10:10 pm

[imgr]http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 159405.jpg[/imgr]Het Italiaanse Fulcrum, onderdeel van Campagnolo, heeft aangekondigd in de loop van 2008 met een nieuwe mountainbike wielset te komen, gebaseerd op een hun RedZero wielset waarmee Julien Absalon afgelopen najaar nog wereldkampioen werd. De RedCarbon wielset heeft (what's in a name) asymmetrische carbon velgen, heeft slechts 20 spaken in het voor en in het achterwiel, is UST compatible en komt in de varianten Centerlock en 6-hole IS schijfrembevestiging. De wielset zal volgens opgave slechts 1450 gram gaan wegen.
Absalon zal tijdens de World Cup in Houffalize voor het eerst officieel met de wielen rijden, voor het publiek zal de wielset pas in het najaar van 2008 beschikbaar komen.

Afbeelding

http://www.fulcrumwheels.com/

partyboj

Bericht door partyboj » di feb 05, 2008 8:37 pm

Kan aan mij liggen, maar ik vind 1450 gr niet echt extreem licht...
Niet dat ik zelf van die lichte wielen heb :oops:, maar je ziet wel eens lichtere wielsets.
Je zou denken dat het met carbon velgen heel licht zou moeten worden.
Daarom gebruiken ze toch ook carbon? of is het allemaal alleen voor de blingfactor :angelnot:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di feb 05, 2008 10:09 pm

partyboj schreef:Kan aan mij liggen, maar ik vind 1450 gr niet echt extreem licht...
Niet dat ik zelf van die lichte wielen heb :oops:, maar je ziet wel eens lichtere wielsets.
Daarom gebruiken ze toch ook carbon? of is het allemaal alleen voor de blingfactor :angelnot:
Let wel: dit is een UST wielset!, die zijn altijd zwaarder dan gewone wielsets. De wielen zijn weliwaar niet ultralicht, maar volgens hun eigne proeven wel extreem goed houdbaar (sterkte en stijfheid)

wictor

Bericht door wictor » wo feb 06, 2008 9:28 pm

partyboj schreef:...
Misschien zijn ze de 1e ter wereld die hun hersens gebruiken en composieten in zetten om iets steviger te maken ipv alleen lichter.

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » wo feb 06, 2008 10:38 pm

wictor schreef:Misschien zijn ze de 1e ter wereld die hun hersens gebruiken en composieten in zetten om iets steviger te maken ipv alleen lichter.
Tsja,... de enige die hun hersens gebruiken...
De gemiddelde hedendaagse aluminium velg is sterk genoeg voor zijn doel. Waarom dan niet iets maken dat het zo sterk is maar wel lichter. In beide gevallen is het een vooruitgang natuurlijk! Sterker maken bestaat in dat geval meestal uit het toevoegen van meer materiaal...

BLRacing

Bericht door BLRacing » do feb 07, 2008 10:13 pm

Bij alu wel :angelnot: . Als ik mij niet vergis is deze wielset volgens de website te gebruiken bij All Mountain gebruik. Ik vraag mij af welke andere fabrikant een wielset in de catalogus heeft staan die voor AM geschikt is bij 1450 gram.

Plaats reactie